Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinusta keski-iässä varpaankynsien leikkaaminen vaivalloisemmalta?

Vierailija
03.05.2026 |

Kuin ennen. Siirrätkö leikkaamista siksi.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vielä. Helpommin onnistuu mitä parikymppisenä. Parikymppisenä vedin röökiä ja viinaa nyt sitten reenaan ja ollut selvinpäin.

Vierailija
22/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei vapaamuurarius pelasta sielua . Terveisin John Wayne.  Tääl manalas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei  tunnu, mutta minä olenkin hoikka ja notkea.

No ei kyllä minustakaan 120-kilosena vähemmän hoikkana tunnu. En edes tajua, miten se vois perusliikuntakykysellä ilman suurta raskausmahaa olla hankalaa. 

Vierailija
24/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikänäkö haittaa verensokeri haittaa ja läski haittaa . Sekin haittaa ettei voi laihtua vyötäröltä kuin nuorena.  Ei vaan mene sormenpäät lattiaan jalat suorana kuin ennen.  Se onni tässä on että näin käy kaikille . 

Ei käy. Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin, niin 84-vuotias äitini on vasta nyt huomannut varpaankynsien leikkaamisen hankaloituneen. Asuu yksin omakotitalossa ja hoitaa kaikki hommat itsenäisesti. Saunoo päivittäin ja huolehtii itsestään ja kodistaan.

Vierailija
25/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei tuollaiseen ole mitään syytä, ellei ole paha tuki- ja liikuntaelinvamma tai sairaus. Jos terve ihminen ei minun ikäisenä pysty kunnolla varpaan kynsiä leikkaamaan, niin on jo kiire alkaa huolehtia kunnosta, painosta ja liikkuvuudesta. Muuten tulee hankala vanhuus muiden avun varassa. 

N55

Sattuuko totuus alanuolettajia? Mitä luulette, että käy, jos tuollainen arkinen asia ei onnistu viisikymmpisenä ja elämää voi olla edessä vielä 30 tai 40 vuotta. Kauanko menee, ennen kuin pudonnutta tavaraa ei saa enää lattialta? Tai itseään, jos kaatuu? 

N55

Vierailija
26/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta kynnet on selvästi kovemmat vaikka mitään ainakaan näkyvää kynsisientä ei ole. Yletän hyvin kyllä edelleen, pääsen myös helposti syväkykkyyn ja ylös.  N62, lievä ylipaino.  

Vierailija
27/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikänäkö haittaa verensokeri haittaa ja läski haittaa . Sekin haittaa ettei voi laihtua vyötäröltä kuin nuorena.  Ei vaan mene sormenpäät lattiaan jalat suorana kuin ennen.  Se onni tässä on että näin käy kaikille . 

Ei käy. No ehkä haudassa kaikille käy, mutta ei taatusti sormenpäiden lattiaan saaminen lopu ikääntymisen seurauksena, jos vaikka päivittäin tekee tuota liikettä.

Vierailija
28/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä asioita, joista olen aidosti hämmästynyt. Olen itse 25 kg ylipainoinen 48-vuotias nainen, mutta yltäisin vaikka syömään varpaiden kynnet. Olen aina ollut taipuisa ja liikkunutkin aika paljon, vaikka painoa tosiaan on kertynyt ja oikeastaan ollut aina liikaa. Ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta edellinen asia, josta yllätyin, oli se, etteivät kaikki saa suljettua rintsikoiden hakasia takapuolelta vaan kääntävät ne eteen.

Vierailija
29/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 38v helposti. Paremmassa kunnossa kun nuorempana. Oli vauhdikas nuoruus ei tullut elettyä terveesti.

Vierailija
30/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juuri tänään leikkasin viimeksi. Vatsa on tullut vähän tielle kun meinaa kumartua varpaiden luo. Se painaa palleaan jolloin hengitys vaikeutuu. Penkillä istuen kyllä onnistuu.

Vierailija
31/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKI-IÄSSÄ?

Vierailija
32/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta kynnet on selvästi kovemmat vaikka mitään ainakaan näkyvää kynsisientä ei ole. Yletän hyvin kyllä edelleen, pääsen myös helposti syväkykkyyn ja ylös.  N62, lievä ylipaino.  

Sama juttu. Isovarpaan kynnet tuntuvat kasvavan vain paksuutta, ei pituutta. Muut pystyy vielä hyvin leikkaamaan.

Vierailija
33/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy, ihmisten välillä on eroa.

Vierailija
34/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KESKI-IÄSSÄ?

Liukuva käsite. 

Vierailija
35/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kovuusongelman takia käytän isovarpaiden kynsiin Knipexin sivuleikkureita. :p

Vierailija
36/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ainakaan näin 6-kymppisenä tunnu yhtään hankalammalta

Minulla todettiin 58 -vuotiaana  nivelrikko molemmissa lonkissa. Olin leikkausjonossa lähes 2 vuotta, kunnes pääsin leikkaukseen. Molemmissa lonkissa vaikea nivelrikko ja luukuolio. Nyt on paljon metallia jaloissa ja toinen jalka 2cm pitempi, mutta pystyn kävelemään ja helvetilillinen särky loppui.

Vierailija
37/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KESKI-IÄSSÄ?

Liukuva käsite. 

80 ei ole keski-ikä.

Vierailija
38/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kynsien paksuuntumisen olen itsekin huomannut. Siksi leikkaan varpaankynnet aina suihkun jälkeen, kun ne ovat pehmeämmät.

N55

Vierailija
39/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ne saisin itsekin leikatuksi, mutta kävin kuitenkin juuri eilen taas jalkahoidossa ja pedikyyrissä. Se on niin mukavaa hemmottelua. N63

Vierailija
40/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös matala verenpaine voi haitata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi