Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinusta keski-iässä varpaankynsien leikkaaminen vaivalloisemmalta?

Vierailija
03.05.2026 |

Kuin ennen. Siirrätkö leikkaamista siksi.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ne saisin itsekin leikatuksi, mutta kävin kuitenkin juuri eilen taas jalkahoidossa ja pedikyyrissä. Se on niin mukavaa hemmottelua. N63

Hyi, voi tulla sieni.

Vierailija
42/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nipsaisen ne kynsileikkurilla, nostan jalan vessanpöntön reunalle seisten. Ei mene kauaa. Miksi se olisi vaikeaa?

Miksikö- Seisominen yhdellä jalalla tuottaa ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei tuollaiseen ole mitään syytä, ellei ole paha tuki- ja liikuntaelinvamma tai sairaus. Jos terve ihminen ei minun ikäisenä pysty kunnolla varpaan kynsiä leikkaamaan, niin on jo kiire alkaa huolehtia kunnosta, painosta ja liikkuvuudesta. Muuten tulee hankala vanhuus muiden avun varassa. 

N55

Sattuuko totuus alanuolettajia? Mitä luulette, että käy, jos tuollainen arkinen asia ei onnistu viisikymmpisenä ja elämää voi olla edessä vielä 30 tai 40 vuotta. Kauanko menee, ennen kuin pudonnutta tavaraa ei saa enää lattialta? Tai itseään, jos kaatuu? 

N55

Ei satu vaan tuollainen joutava päteminen asiassa mikä ei kuulu sinulle kilinvittuakaan. Pidä huoli omista asioistasi pelle.

Vierailija
44/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ei tuollaiseen ole mitään syytä, ellei ole paha tuki- ja liikuntaelinvamma tai sairaus. Jos terve ihminen ei minun ikäisenä pysty kunnolla varpaan kynsiä leikkaamaan, niin on jo kiire alkaa huolehtia kunnosta, painosta ja liikkuvuudesta. Muuten tulee hankala vanhuus muiden avun varassa. 

N55

Sattuuko totuus alanuolettajia? Mitä luulette, että käy, jos tuollainen arkinen asia ei onnistu viisikymmpisenä ja elämää voi olla edessä vielä 30 tai 40 vuotta. Kauanko menee, ennen kuin pudonnutta tavaraa ei saa enää lattialta? Tai itseään, jos kaatuu? 

N55

Ja mitä sitten? Onko se jotenkin sun ongelma? Toisekseen tuollainen lelliperseinen täti-täydellinen saattaa hyvin kohdata jotakin ikävää ihan kuten kuka tahansa meistä ja sen jälkeen ei paljon tarvitse varpaankynsistään eikä taipumisistaan huolehtia kun on ihan oikeitakin ongelmia.

Vierailija
45/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu, mulla on tosin yliliikkuvat nivelet ja saan jalat vaikka niskan taakse.

Joutuukohan paljonkin ihmisiä ensiapuun, kun eivät ensimmäistä kertaa saakaan jalkaa pois niskan takaa? Nimimerkillä Huolestunut.

Vierailija
46/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

N55

Ei satu vaan tuollainen joutava päteminen asiassa mikä ei kuulu sinulle kilinvittuakaan. Pidä huoli omista asioistasi pelle.

Viimeksi kun tarkistin, tämä oli keskustelupalsta, jossa ihan lähtökohtaisesti kerrotaan mielipiteitä.  Miksi sinä olet täällä, jos toisen ihmisen mielipiteet saavat sinussa aikaan tuollaisen primitiivireaktion? Tai oikeammin ae mitä kirjoitin, ei ollut edes mielipide vaan fakta. Totuus tosiaan sattuu.

N55

Vierailija
47/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Jalka pöydälle ja leikkaamaan.

N62

Vierailija
48/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen hyvässä kunnossa ja notkea. 

N50

Vierailija
49/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

N55

Ja mitä sitten? Onko se jotenkin sun ongelma? Toisekseen tuollainen lelliperseinen täti-täydellinen saattaa hyvin kohdata jotakin ikävää ihan kuten kuka tahansa meistä ja sen jälkeen ei paljon tarvitse varpaankynsistään eikä taipumisistaan huolehtia kun on ihan oikeitakin ongelmia.

Itse asiassa se on meidän kaikkien ongelma. Suomen huoltosuhde uhkaa nuorten tulevaisuutta, koska ikääntynyt väestö syö niin paljon resursseja. Ihminen, joka ei pysty huolehtimaan itsestään, tulee hyvin kalliiksi. Joo, kaikki vanhenevat eikä sairaudelle voi mitään. Mutta olisi aivan kaikkien etu, että ihan jokaiselle seniorille ei tarvitse järjestää apua ja hoitajaa. Ja fyysisen toimintakyvyn vakavat rajoitteet ovat todellakin oikea ongelma myös yksilölle.

N55

Vierailija
50/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi tuntuisi? 

Vierailija
51/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vasemman jalan pikkuvarpaan kynsi on hankala leikata. :D

Vierailija
52/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tolle yhdelle pätijälle alapeukun kun alko tökkiä toi omahyväinen päteminen ITSESTÄÄNSELVISTÄ asioista!  Kaikki me nuo asiat tiedetään, et oo mikään spesiaali totuuden torvi!

Vierailija
53/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vasemman jalan pikkuvarpaan kynsi on hankala leikata. :D

Niin muuten onki! Ihme kapinallinen pikkuvarvas.

Vierailija
54/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vessassa matala jakkara ja nostan jalat sen päälle, kun istun pytyn kannella ja leikkaan varpaankynnet. Lonkat ei enää halua toimia kuten nuorempana.

N63

Vierailija
55/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Olen ikäisesi. Kerrotko miten saan painoa pudottamalla ja kuntoa kohottamalla nivelrikon jäykistämän selkäni jälleen notkeaksi. Olen kuulolla.

Vierailija
56/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien paksuuntuminen haittaa hommaa kummasti, kun kynsi voi alkaa katketa kohti kynsivalleja. 

Vierailija
57/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55

Olen ikäisesi. Kerrotko miten saan painoa pudottamalla ja kuntoa kohottamalla nivelrikon jäykistämän selkäni jälleen notkeaksi. Olen kuulolla.

No kyllä hän mainitsi vakavat sairaudet ja vammat lieventävinä asianhaaroina. Tosin se pännii minua, joka en halua myöntää, että omat vaivat olisivat vielä vakavia. Todella moni varmaan on juuri samassa tilanteessa, oikeasti vaivat alkavat haitata vaikka niitä ei vielä virallisesti ole olemassa, ja nyt pitäisi lähteä väkisin repimään niistä piittaamatta? Ne haittaavat arkea ajoittain, mutta on kivuttomiakin jaksoja. Mutta yksikin typerä veto suututtaa vasemman lonkan moneksi päiväksi. Minunkin katraani musta lammas on jostain syystä vasen pikkuvarvas?!?? Onko olemassa joku vasemman jalan syndrooma?

Vierailija
58/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeeta. Asento hankala ja sormiin sattuu. Maha oli aiemmin tiellä enkä meinannu ylettää. Sitten laihduin ja nyt yllän taas, mutta uusi vaiva iski enkä meinaa nähdä leikata ilman kunnon valoa. Pitää istua kippurassa lukutuolissa spottivalon alla, että näkee. Kyllä on typerää. 

Vierailija
59/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

San kyllä itsekin leikattua, mutta usein leikkaamme puolison kanssa toistemme kynnet 68v.

Vierailija
60/81 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika hankalaa. Suolistoavannepussi kiristää ja on tiellä kun yritän taipua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän