Tuntuuko sinusta keski-iässä varpaankynsien leikkaaminen vaivalloisemmalta?
Kommentit (81)
Kyllä. Ei meinaa nähdä, eikä taipua kuin ennen. Vaikka olen ihan normaalipainoinen.
Yletän mutta hankalaa on mahan takia. N55
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään taistelin sen kanssa.Pakko vaan mennä jalkahoitoon. On vaivalloista .
Sama. Ikä 58v.
Ei tunnu, mulla on tosin yliliikkuvat nivelet ja saan jalat vaikka niskan taakse.
Kyllä se alkaa tuntua ikävältä lonkassa.
No ei todellakaan. Ei tuollaiseen ole mitään syytä, ellei ole paha tuki- ja liikuntaelinvamma tai sairaus. Jos terve ihminen ei minun ikäisenä pysty kunnolla varpaan kynsiä leikkaamaan, niin on jo kiire alkaa huolehtia kunnosta, painosta ja liikkuvuudesta. Muuten tulee hankala vanhuus muiden avun varassa.
N55
EI muuten mutta siinä huomaan etten näe niin kuin vielä vuosi sitten, se tekee hommasta hankalaa ja vastenmielistä. Mitenkään muuten ei ole ole ollut näössä muutosta mihinkään suuntaan.
N55
Ei tunnu, mutta minä olenkin hoikka ja notkea.
Vierailija kirjoitti:
Ei yletä, etuvarustus tiellä
Minulla lenkkivyötärö.
No odotas vaan kun pääset yli keski-iän, ei se ainakaan helpommaksi muutu.
ei ainakaan näin 6-kymppisenä tunnu yhtään hankalammalta
Nipsaisen ne kynsileikkurilla, nostan jalan vessanpöntön reunalle seisten. Ei mene kauaa. Miksi se olisi vaikeaa?
No ei, venytelkää ja liikkukaa niin pysyy vetreänä.
Ei. Vaikka olen ylipainoinen, olen notkea.
Olen 54-vuotias ja ei ole yhtään vaikeaa. Äitini on 84-vuotias ja on nyt alkanut puhumaan, että varpaankynsien leikkaaminen on hankalampaa.
Kyllä ikänäkö haittaa verensokeri haittaa ja läski haittaa . Sekin haittaa ettei voi laihtua vyötäröltä kuin nuorena. Ei vaan mene sormenpäät lattiaan jalat suorana kuin ennen. Se onni tässä on että näin käy kaikille .
Juuri tänään taistelin sen kanssa.Pakko vaan mennä jalkahoitoon. On vaivalloista .