Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi häälahjaksi ei saisi pyytää rahaa?

Vierailija
11.05.2007 |

Me emme tarvitse mitään, emmekä pidä häitä sen vuoksi että " saisimme rahaa" , emme myöskään oleta että vieraat maksavat häämme.

Häämme olivat pienet (46hlö) joten ei voinut olla " rahastuksen makua" , ruuat, juomat, bändit ym. kaikki oli viimeisen päälle.

Rahaa voi siis viedä lahjaksi jos sitä ei pyydä, mutta jos pyytää niin sitten rahastaa?

Mä ainakin olen ihan tyytyväinen jos joku pyytää rahaa lahjaksi, säästyy siltä pohdinnalta että mikä olisi hyvä lahja ja hääpari voi ostaa JUST SITÄ MITÄ HALUAA tai mennä vaikka matkalle.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se tilinumerokäytäntö on vähän outo. Maailman sivu on annettu lahjaksi rahaa (joko ihan käteisenä tai shekkeinä). Miksei voi tehdä niin edelleen?

Ja ainakin oman kokemuksen mukaan suurin osa tuo rahaa vähänkin kaukaisempien ystävien tai sukulaisten juhliin ellei ole erikseen esitetty muita toiveita.

Mutta tilinumero kutsussa mun mielestä kuulostaa hiukan samalta kuin pääsymaksu. Seuraava askel on kai tilisiirtolomake...

Vierailija
42/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei laita siihen tilinumeroa? Silti tökeröä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

44:

Seuraava askel on kai tilisiirtolomake...

Vierailija
44/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sillä tympiintynyt naama iloisessa juhlassa on käyttäytymistavoista alkeellisin."

Luuletko tosiaan, että vieraat näyttävät naamallaan tai muutoinkaan, jos hääpari mokaa? Minusta on hyvä osata tietyt käyttäytymistavat ja muodollisuudet. Samalla tavalla olutta ja siideriäkin voi juoda monella tavalla, mutta on kohteliaampaa juoda häissä lasista kuin suoraa pullon suusta, vaikka kesämökillä joskus niin tekisikin. Nämä ovat tällaisia muodollisuuksia, joiden tarkoitus on luoda viihtyisä tunnelma, niin että jokainen vieras tuntisi olonsa mukavaksi juhlissa. Se kai kuitenkin on hääparinkin toive. Toiset pilaavat tunnelman jo hääkutsussa, mutta omapahan on asiansa. Vieraat tekevät silti parhaansa saadakseen juhlan onnistumaan.

Vierailija
45/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ihmisiä, jotka tuo sitä rahaa, vaikka sitä ei pyydettäisikään. Ja jos ei tee mitään lahjalistaa, niin silloin rahantuojia on todennäköisesti enemmän.

Mutta muistakaa sekin, että paras mieli jää sellaisista morsiamista, jotka sanovat, että kaikki lahjat ovat yhtä tervetulleita, ja jotka luottavat antajien valintaan.

Vierailija
46/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ei kannata silloin mennä koko häihin jos tunnelmasi pilattu. Minun tunnelmani ei mene lainkaan pilalle, annan sopivaksi katsomani summan ilomielin lahjaksi. Häät ovat aivan ihania juhlia, kaikista parhaita

Vierailija
47/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette kutsuneet ystäviänne ja sukuanne, he luultavasti tuntevat makunne ja kotinne. Jos jotain lahjoja kertyy pyynnöstä huolimatta, ne luultavasti ovat joko teidän astiastoanne tai jotain tyyliin hyvää samppanjaa ja herkkuja.

En kyllä ymmärrä, jos oikeasti on olemassa koteja, joihin ei tarvita kerta kaikkiaan mitään. Mulle sopii aina esim. jotkut Gantin pyyhkeet, lakanat tms. Samoin astiastosta voi aina olla jokunen ylimääräinen kippo, lautanen, lasi tai ruokailuväline. Välillä niitä rikkoontuu ja joskus on enemmän väkeä kylässä.

Jos haluatte ostaa jotain tiettyä, kertokaa se, mitä toivotte suoraan.

Vierailija
48/48 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorilla pareillakin on tosi tarkkaa, että kaikki astiat on samaa sarjaa ja lakanat juuri oikeaa sävyä.

Kyllä meillä on kaapissa jos millaista kuppia ja kippoa ja lisää tarvitaan aina, vaikka avioliitossa on oltu jo 12 vuotta.

Samoin kaikki eriparilakanat on tullut käytettyä ja sekalaiset pyyhkeet.

Niin ja saman olen huomannut tutuissamme myös. Kyllä he kattavat pöytään monesti erivärisiä motteja kahvikupeiksi ja lapsille eri sarjojen mukeja mehumukeiksi. Vessassa on halpispyyhkeitä ja haarukatkin saattaa olla jotain ihan tavallista merkkiä.

Me taidamme olla ihan outoja.