Uskotko siihen, että rikkaat ovat erityisen ahkeria ja ovat kovalla työllä ansainneet rikkautensa?
Ratkaisu köyhyyteen on se, että tekee kovasti töitä ja rikastuu.
Kommentit (60)
Kaikki mun tuntemat varakkaat tai erittäin varakkaat ovat tehneet jossain vaiheessa elämäänsä ihan helevetisti töitä, käytännössä melkein yötäpäivää. Mutta ei se tarkoita että kaikki varakkaat tai rikkaat ovat samanlaisia ja kyllä moni keskituloinenkin tekee ihan sikana duunia, jotkut kahtakin työtä. Köyhiä ihmisiä en oikeastaan edes tunne.
Miten iso suuaukko siinä Riikan ämpärissä on? Mahtuuko aikuisen miehen pää?
En, isin firmassa töissä eli selailemassa puhelintaan.
Varoissaan olevaksi pääsee hyvin palkatulla työllä. Rikkautta voi periä. Tai kartuttaa muilla sallituilla keinoilla. Ahkeruus sinällään ei auta jos työ ei ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhästä perheestä kotoisin, vanhemmat vielä elävät, joten perintöjä ei ole sieltä tullut. Minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja työuraa takana 30 vuotta. Minulla on lähes velaton perheasunto Helsingissä ja sijoituksissa yhdessä puolison kanssa yli 500 000. Hänellä vastaava tarina. Ei olla ehkä rikkaita, mutta ihan työllä vaurastuneita.
Pakko ihmetellä miksi joku alapeukuttaa tätä. Eikö se ole hienoa että Suomessa voi kuka vain ahkeruudella rikastua?
Jos he ajattelivat, että aloituksessa tarkoitetaan (moni)miljonäärejä? Eli silloin et olisi aloituksen kohderyhmää, vaan vakavarainen keskiluokkainen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Rikkauksia saadaan muutakin kautta kuin omalla ahkeruudella. Naimalla, perimällä, voittamalla...
Ahkeria ovat sellaiset, jotka ovat kouluttautuneet johonkin, ehkä vuosiakin, ja sitten luovat uraa siinä ja mahdollisesti etenevätkin sillä urallaan. Ja saavat siitä hyvät rahat.
Ei korkeakoulututkinto erityistä ahkeruutta vaadi. Ei edes aikaisia aamuherätyksiä.
Mutta persun elämä se on rankkaa. Aamusta iltaan täytyy vihaspämmätä muista työttömistä.
Anteeksi, kutsuitteko minua juuri persuksi?
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan vähemmän ja vähemmän. Nykyisin kaikista häikäilemättömimmät kikkailijat ovat rikkaita, eivät ahkerimmat ja sinnikkäimmät työntekijät tai yhteisöilleen hyödyllisimmät ihmiset. Mietitään vaikka jotain Woltin omistajia. Liikeidea on laittaa alipalkatut maamut raahaamaan ihmisille ruokaa ja ravintolat maksamaan itsensä kipeäksi tästä palvelusta. Hirveän rakentavaa ja hyödyllistä? Ja tuskin nämä tyypit ovat myöskään rehkineet yhtään sen enempää kuin moni satoja kertoja vähemmän tienaava.
Kaikki nää woltin ja pelifirmojen perustajat on akateemisten varakkaiden vanhemien penskoja espoosta ja stadista. himasta tullut rahallista ja henkistä pääomaa.kaltaistensa parissa koulut käyty. tällöin se maine ja mammona tulee helpolla .
Vierailija kirjoitti:
En, kyllä esim siivoojat ja lähihoitajat on ahkerampia mutteivat silti ole rikkaita.
No en nyt menis sanomaan että henkilö, joka työskentelee 8h päivässä on ahkerampi kuin keskiverto rikas, joka on omistanut koko elämänsä jollekkin asialle tullakseen rikkaaksi, ympärivuorokautista työtä ja uhraamista. Sitähän ei kukaan näe, vaan olettaa rikkaan makoilevan vaan jossain palmun alla 247, koska kuvat kertoo sitä julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, kyllä esim siivoojat ja lähihoitajat on ahkerampia mutteivat silti ole rikkaita.
No en nyt menis sanomaan että henkilö, joka työskentelee 8h päivässä on ahkerampi kuin keskiverto rikas, joka on omistanut koko elämänsä jollekkin asialle tullakseen rikkaaksi, ympärivuorokautista työtä ja uhraamista. Sitähän ei kukaan näe, vaan olettaa rikkaan makoilevan vaan jossain palmun alla 247, koska kuvat kertoo sitä julkisuudessa.
Eli keskiverto rikas, joka on keskiverrosti perinyt rikkautensa on ahkerampi kuin oikaa työtä ahkerasti tekevä köyhä. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Rikkauksia saadaan muutakin kautta kuin omalla ahkeruudella. Naimalla, perimällä, voittamalla...
Ahkeria ovat sellaiset, jotka ovat kouluttautuneet johonkin, ehkä vuosiakin, ja sitten luovat uraa siinä ja mahdollisesti etenevätkin sillä urallaan. Ja saavat siitä hyvät rahat.
Ei korkeakoulututkinto erityistä ahkeruutta vaadi. Ei edes aikaisia aamuherätyksiä.
Et selvästikään ole korkeasti koulutettu... Onhan näitä Riikkoja, mutta useimmat valmistuvat ajallaan kovaa työtä tehden.
Ei se aikaisin herääminenkään mikään meriitti ole, eri ihmisillä on erilainen vuorokausirytmi. Tutkimusten mukaan itselleen sopimattoman rytmin pakkonoudattaminen voi olla tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys merkitsee myös. Jotain pitäisi asioista tajutakin jos meinaa rikastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole korkeasti koulutettu... Onhan näitä Riikkoja, mutta useimmat valmistuvat ajallaan kovaa työtä tehden.
Ei se aikaisin herääminenkään mikään meriitti ole, eri ihmisillä on erilainen vuorokausirytmi. Tutkimusten mukaan itselleen sopimattoman rytmin pakkonoudattaminen voi olla tuhoisaa.
Olen, ja työelämä on paljon rankempaa kuin opiskelu.
En. Vaikka rikkaat uskoo niin. Kyse on attribuutioharhasta. Ex-ystävättäreni nai rikkaan miehen ja alkoi sen jälkeen nuvitella olevansa tavallista fiksumpi, yritteliäänpi, reippaampi. Ilman äijää olisi tavis.
Mun kaveri on perinyt omaisuutensa. Ei oo tehnyt päivääkän töitä.
Työtä ja tuuria tarvitsee molempia.
Ne rikastuu, jotka hahmottaa kokonaisuuksia ja ovat sosiaalisesti taitavia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat varakkaat tai erittäin varakkaat ovat tehneet jossain vaiheessa elämäänsä ihan helevetisti töitä, käytännössä melkein yötäpäivää. Mutta ei se tarkoita että kaikki varakkaat tai rikkaat ovat samanlaisia ja kyllä moni keskituloinenkin tekee ihan sikana duunia, jotkut kahtakin työtä. Köyhiä ihmisiä en oikeastaan edes tunne.
Samaa mieltä, ainakin yrittäjät joita tunnen, ovat vaurastuneet tekemällä duunia 12h/ 6pv/vko pikkuhiljaa. Pitkäjänteistä työntekia nuoresta asti. Omistautumista.
Yksityisellä puolella siis, Minja Koskelan laiskoista tuli mieleen julkisen sektorin isot herrat, siellä kyllä on velttoja niin että päät yhteen kolisee.
En. Iso osa oli rikkaasta perheestä jo valmiiksi ja sai pesämunaa ja mahdollisuuksia, joita tavan pulliaisille ei ole. Lukemattomia mahdollisuuksia epäonnostua, koska on mahdolliata pääatä jaloilleen rikkaan taustan ja turvaverkon avulla. Tavan ihmiselle kun käy konkurssi niin se on melkein maailmanloppu.
Joten ei, en usko.
Jos "kovalla työllä" mielletään fyysiseksi työksi niin ei. Kaikkein raskaimmat työt on matalapalkkaisia. Parhaat palkat maksetaan juttelusta ja ajattelemisesta.
Mutta persun elämä se on rankkaa. Aamusta iltaan täytyy vihaspämmätä muista työttömistä.