Uskotko siihen, että rikkaat ovat erityisen ahkeria ja ovat kovalla työllä ansainneet rikkautensa?
Ratkaisu köyhyyteen on se, että tekee kovasti töitä ja rikastuu.
Kommentit (60)
Wolt on sellainen firma, etten voisi työskennellä sille.
Kuvaavaa on, että Woltin perustaja Miki Kuusi teki elämäntaparemontin, ja kertoi aivan ensimmäisen askeleen olleen tämä: hän alkoi tekemään itse ruokansa.
Että ihan ITSE tekee ruokansa? Mikä saavutus se on, kun naiset aina tehneet ruokaa kotona koko perheelle. Mutta Miki tekee vain itselleen? WAU?!
Vierailija kirjoitti:
Wolt on sellainen firma, etten voisi työskennellä sille.
Kuvaavaa on, että Woltin perustaja Miki Kuusi teki elämäntaparemontin, ja kertoi aivan ensimmäisen askeleen olleen tämä: hän alkoi tekemään itse ruokansa.
Että ihan ITSE tekee ruokansa? Mikä saavutus se on, kun naiset aina tehneet ruokaa kotona koko perheelle. Mutta Miki tekee vain itselleen? WAU?!
Eli et ymmärtänyt lukemaasi.
Puolisoni lapsuudenkoti oli pientila, jossa oli lehmistä ( 10 kpl) luovuttu ja viljeltiin lähinnä viljaa/rypsiä. Puoliso lähti opiskelemaan DI:ksi ja kyllä hän on joutunut töitä tekemään, ei ole elintaso tullut ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En. Rikkauksia saadaan muutakin kautta kuin omalla ahkeruudella. Naimalla, perimällä, voittamalla...
Ahkeria ovat sellaiset, jotka ovat kouluttautuneet johonkin, ehkä vuosiakin, ja sitten luovat uraa siinä ja mahdollisesti etenevätkin sillä urallaan. Ja saavat siitä hyvät rahat.
Samaa mieltä ensimmäisestä, mutta jälkimmäinen kertoo lähinnä vain siitä, mitä sinä arvostat. On nimittäin paljon muunkinlaisia ahkeria ihmisiä ja yrittäjiä, kuin koulutuksen kautta työllistyneet ja työläisinä urallaan etenevät hyväpalkkaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni lapsuudenkoti oli pientila, jossa oli lehmistä ( 10 kpl) luovuttu ja viljeltiin lähinnä viljaa/rypsiä. Puoliso lähti opiskelemaan DI:ksi ja kyllä hän on joutunut töitä tekemään, ei ole elintaso tullut ilmaiseksi.
Ahkeruuden hän on luultavasti oppinut kotoaan. Kuulostaa nimittäin, että hänen vanhempansa tai ainakin toinen heistä oli ahkera.
Raha tulee rahan luo. Ei siinä ahkeruudella ole hirveästi sijaa.
Mäkin oon pätkätyöläinen, ahkera silloin kun työtä on ollut, mutta en erityisen kuitenkaan. Olen kuitenkin säästänyt ja tehnyt fiksuja sijoituksia, joten olen nyt varsin varakas. Tuuria ja fiksuutta tässä on ollut enemmän matkassa kuin kovaa työntekoa ja ahkeruutta.
Jotkut on, jotkut ei. Jotkut ei rikastu vaikka tekisivät miten töitä, vaan sillä työllä rikastuu yleensä joku toinen.
Vain harva on lähtenyt tyhjästä ilman muuta apua. Vaatimattomista oloistakin lähteneillä on olleet vanhemmat, jotka ovat tehneet uhrauksia saadakseen lapsilleen paremman elämän. Toiset sitten taas ovat perineet tekemättä asian eteen yhtään mitään. Sitten on tietty osa, joilla vain käy satumainen tuuri, ei välttämättä lottovoittoa, vaan ihan esim. sijoitusten suhteen kaikki naksahtaa kohdalleen. Omalla pojalla kävi näin, lähes satasen sijoituksesta tuli kymppitonnien voitto ja senkin sijoituksen alupääoman voitti jossain kisassa, missä tosin piti osata jotain ja sen jälkeen on voinut sijoittaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahkeruuden hän on luultavasti oppinut kotoaan. Kuulostaa nimittäin, että hänen vanhempansa tai ainakin toinen heistä oli ahkera.
Sanotaanko nyt vaikka näin, että voimakas hannustin oli tarve päästä pois ko. ympäristöstä. Appiukon kasvatuskeinona oli lastensa moittiminen ja haukkuminen laiskoiksi.
Ei ole. Mutta liian moni rikas on egoistinen ja ahne. Ja pelkäävät että he menettävät omaisuutensa.
Osittain uskon tai oikeastaan tiedän että kyllä. On toki niitä jotka perii rahat ja tittelit, eivätkä välttämättä tee mitään rahojensa eteen. Mutta on toki paljon niitäkin jotka tekevät pitkää työpäivää, ottavat riskejä, menettävät lastensa ensi askeleet, ensi hymyt ja ensi sanat, koska ovat aina töissä. Ovat stressaavassa työssä ja kovassa paineessa. He todellakin ansaitsevat rahansa. Itse en olisi valmis luopumaan elämästä rahan takia mutta ne jotka ovat, niin heille se raha kuuluukin. Suurin ongelma on ihmiset jotka kuvittelevat että heille kuuluu huippu palkka mutta myös kevyt työ.
Ainakin minun tuntemani rikas. Tekee edelleen 60 tuntisia työpäiviä, vaikka ei tarvitsisi ja ikää jo yli 80 vuotta.
En usko kokonaisuudessaan, vain yrittäjyyden alussa (sekä kun yritys pysyy melko pienenä, mutta voitollisena) se on omaa osaamista/ahkeruutta, kun yrittäminen tapahtuu rehellisin keinoin, mutta sitten kun yritys alkaa saavuttaa riittävän suurta asemaa, se pystyy ostamaan kilpailijoita pois markkinoilta ja lopuksi syntyy monopoli. Se pystyy kasvattamaan voittoaan yhä enemmän vain varallisuudellaan ja pitämään pienempiä poissa jaloista, estämään niiden nousua. Tälläinen on mm. Microsoft, jonka suuruus takaa sen pärjäämisen.
Vierailija kirjoitti:
En, kyllä esim siivoojat ja lähihoitajat on ahkerampia mutteivat silti ole rikkaita.
Ahkerampia kuin kuka? Aivokirurgi? Fyysikko? Tai yrittäjä joka ei ole koskaan vapaalla?
Vierailija kirjoitti:
En. Rikkauksia saadaan muutakin kautta kuin omalla ahkeruudella. Naimalla, perimällä, voittamalla...
Ahkeria ovat sellaiset, jotka ovat kouluttautuneet johonkin, ehkä vuosiakin, ja sitten luovat uraa siinä ja mahdollisesti etenevätkin sillä urallaan. Ja saavat siitä hyvät rahat.
Kyllä laskisin heidän lisäkseen ahkeriksi myös yrittäjät jotka kovalla riskillä tekevät osaamisestaan rahaa. Tekevät pitkää päivää, ottavat suuria riskejä, ovat lähes aina töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhästä perheestä kotoisin, vanhemmat vielä elävät, joten perintöjä ei ole sieltä tullut. Minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja työuraa takana 30 vuotta. Minulla on lähes velaton perheasunto Helsingissä ja sijoituksissa yhdessä puolison kanssa yli 500 000. Hänellä vastaava tarina. Ei olla ehkä rikkaita, mutta ihan työllä vaurastuneita.
Pakko ihmetellä miksi joku alapeukuttaa tätä. Eikö se ole hienoa että Suomessa voi kuka vain ahkeruudella rikastua?
Vierailija kirjoitti:
Ei korkeakoulututkinto erityistä ahkeruutta vaadi. Ei edes aikaisia aamuherätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näin saattoi olla, ei ole enää. Verotus pitää huolen ettei kukaan rikastu.
Höpö höpö. Mutta siinä olet oikeassa että KUKAAN EI RIKASTU OMALLA VAAN TOISTEN TYÖLLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhästä perheestä kotoisin, vanhemmat vielä elävät, joten perintöjä ei ole sieltä tullut. Minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja työuraa takana 30 vuotta. Minulla on lähes velaton perheasunto Helsingissä ja sijoituksissa yhdessä puolison kanssa yli 500 000. Hänellä vastaava tarina. Ei olla ehkä rikkaita, mutta ihan työllä vaurastuneita.
Pakko ihmetellä miksi joku alapeukuttaa tätä. Eikö se ole hienoa että Suomessa voi kuka vain ahkeruudella rikastua?
Osa haluaa toistaa mantraa Suomessa ei työnteolla rikastu.
En ole rikas, mutta hyvin toimeen tuleva, nyt jo ihan hyvällä eläkkeellä. Olen työläistaustaisesta kodista, mutta opiskelin hyvän ammatin ja tein ahkerasti ja kunnianhimoisesti työtä. Olen tarkka rahan käyttäjä, mutta en ole kiinnostunut sijoittamisesta. Näillä näkymin elän loppuelämäni ihan mukavasti säästöilläni ja eläkkeelläni.
Joten siis kyllä, kohtuullisen varakkaiden voi saavuttaa kovalla työllä.