Jätätkö punalaputetut tuotteet vähävaraisille?
Törkeää kun rikkaat ihmiset ostavat ne köyhien naaman edestä.
Kommentit (66)
Kaupan bisnestä se on todellisuudessa on. Vähemmän hävikkiä, eli kaupalle enemmän voittoa.
Ostan jos satun tarvitsemaan. Tänään oli raloyhtiöni metallikeräyksessä varmaan 10 panttitölkkiä. En jättänyt hyvyyttäni vähävaraisemmille vaan ajattelin että löytäjä saa pitää !
Laputettuna näkyy jotain epäterveellisiä kolmioleipiä. Halvemmaksi tulee terveyden kannalta tehdä itse oikeaa ruokaa.
Ihan varmasti ostan laputetun jos tarvitsen sitä.
Jätän. Ei ole tarvetta säästää ruoassa.
Ostan punalappuna marinoimatonta lihaa ja kylmäsavu-/graavikalaa kiusaukseen jos sattuu kohdalle. Ymmärtääkseni vähävaraiset ei näistä tuotteista piittaa alennettunakaan eivätkä asioi Cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Otan vain parhaat lihat. Köyhille jätän ne maustemössöt ja sikanautajauhelihat.
He ei kuitenkaan niitä kalliita paisteja osta.
Itse olen köyhä pescovegetaristi, ja minulla on sixpack-vatsalihakset.
Vierailija kirjoitti:
Otan vain parhaat lihat. Köyhille jätän ne maustemössöt ja sikanautajauhelihat.
He ei kuitenkaan niitä kalliita paisteja osta.
Sama.
Ostan sisäfileet tms, tyyliin 89,90e/kg. Siitä kun saa -60%, niin kylä kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ajattelu johtaa vain siihen että menevät lopulta roskiin. Kyllä ne kannattaa ihan kaikkien hyödyntää jos tietää että menee käyttöön. Vanhenemaan ei tietenkään osteta tai turhuuksia, mitä ei tule syötyä.
Samaa mieltä. Mä suorastaan etsin niitä. Usein on niin, että en tiedä mitä tekisin ruoaksi ja ja ostan sitten sen perusteella jos on alessa.
Sama.,tämän opetti työkaveri . Että -30% päättää, mitä ruokana.
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanu punalaputettuja koska en käy niin myöhään kaupoissa mutta kaikille asiakkaillehan ne on tarkoitettu ostettavaksi. Millä muuten todistat köyhyytesi tai jonkun rikkauden?
Kyllä niitä voi ostaa ihan koko päivän, ei tarvitse odottaa iltaan.
Aina ole napannut mukaa ,jos on sattunut kohdille. Tosin en harrasta kaupoissa juoksua vaan tilaan verkosta ,kun ikääkin on jo yli kahdeksankymmentä.
En todellakaan koske punalaputettuihin tuotteisiin. Otan vain uusimpia tuotteita.
Jätän. Haen omani pois ruokajakelusta.
En jätä, mutta en myöskään hamstraa. Tarkoitus on vähentää hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan bisnestä se on todellisuudessa on. Vähemmän hävikkiä, eli kaupalle enemmän voittoa.
Etkö näe mitään muuta hyötyä olevan siitä, että luonnonvaroja ei kuluteta turhaan?
Ostan joskus esim aasialaista take away evästä. Jopa sushia. Kun tiedän syöväni ne heti. Ri oo vielä osunut huonon makuisia kohdalle. Joskus tehnyt mieli haistaa sitä boksia etukäteen mutta en oo viitsinyt.
Ja just eilen ostin savulohta. Kun sekin meni suoraan käyttöön.
Pakkaseen en ostele. Ja esim jauheliha usein on aika rajoilla ellei heti paista. Niin jäö helposti kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Olen vähävarainen, mutta en niin köyhä että olisi ruoasta minkäänlaista pulaa. Ostan punalaputettuja silloin harvoin kun niitä sattuu olemaan minun käydessä kaupassa. Mielestäni niitä ei tarvitse jättää vähävaraisille, kysehän on kuitenkin hävikin vähentämisestä. Uskon, että paljon menisi hukkaan, jos kaikki muut kuin köyhät jättäisivät ostamatta.
Eikö ne hävikit mene yleensä ruokajakeluihin? Ja niissä on nyt pulaa ruoasta.
Melkein kaikki niistä jää ostamatta ja olen vähävarainen. En voi syödä niitä sairauden takia.
Osan jätän. Jos jotain tuotetta on punalaputettuna kolme, ostan itselleni kaksi ja yhden jätän köyhälle. Tuota periaatetta noudatan.
Kauniisti ajateltu. Kiitos sinulle.