Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄkuisten pe-su

11.05.2007 |

Linkki edelliseen superpitkään pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254912&p=1&tmode=1&smod…

Pistetääns uusi pino pystyyn viikonlopuksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

no niinhän se oli sitten [b]Remukka[/b], joka meistä ehti ensimmäisenä nyyttinsä saamaan :-). Ihana oli Remukka lukea kuulumiset ja hyvä, että kaikki on hyvin! Ihanan lyhyt eka synnytys sulla oli. Onnittelut halauksen kera vielä!!

Mä en oo koko viikolla päässyt lukemaan teitin kuulumisia kun ei oo saatu tuota kotikonetta vielä pystyyn ja kävin viime torstaina viemässä työpaikalle läppärini :-/. Kovasti ootte ollu kuitenkin ajatuksissa.

Mulla on supistukset väheneet huomattavasti, vaikkakin eilen illalla nukkumaanmennessä vihloi kohdunsuulle kovasti. Piti oikein jo mennä kontilleen ja nostaa peppu kohti kattoa. Se auttoi! Pitääkin muistaa tuo asento sitten kun synnytyssupistukset oikeesti käynnistyy.

[b]Tuuli@[/b]kin oli jo saanut muutettua. Hieno homma! Jokos kaikki laatikot on purettu vai meinaatteko purkaakaan kaikkia tässä välissä?

Jaahas esikoinen vaatii niin painokkaasti tuossa huomiota, että palaan myöhemmin!

-satu rv 35+6

Vierailija
2/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, missä kesäkuiset tänään? Nostetaan kun putos jo toiselle sivulle.

-satu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan oltiin tytön kanssa vaihteeksi taas raksalla vähän pyörimässä ja ihmettelemässä tänään tullutta isoa harkkokuormaa. Kova olisi halu tehdä siellä jotain ja olla jollain lailla hyödyllinen, mutta mitäpä siellä tämän mahan ja esikoisen kanssa voi tehdä ei mitään..tai no hiekkakakkuja tytön kanssa.:) On kyllä tosi rankkaa tuolla raksalla pelkästään oleminen tuon villikon kanssa, joka ei usko mitään ja on koko ajan ainakin viisi askelta kömpelöä äitiään edellä..

Kiva kuulla sinustakin kiinan-pöpö pitkästä aikaa. Ehdin jo ajatella, että jaahas kuullaanko sieltä päin seuraavat vauva uutiset.. tälläistä tämä loppu aika varmaankin on, että jos josta kusta ei vähään aikaan mitään kuulu niin heti käy mielessä, että on synnyttämässä.;)

Juups, saatiin onnellisesti muutettua ja olen saanut kaikki ne laatikot ja pussit purettua jotka meinataan purkaa eli lähellekkään kaikkia laatikoita ei pureta. *Elätellen toiveita, että tämän vuoden puolella muutetaan omaan taloon.* Tämä uusi väliaikainen koti on kyllä kaikin puolin ihanan kodikas ja iso. Ollaan ihan ihmeissämme, kun on 50 neliötä enemmän, kun mihin ollaan tähän asti totuttu.

Oma napa voi taasen ihan hyvin. Samaa supistelua ja limojen tarkkailuahan tämä on, kun ennenkin,mutta ei mitään uutta raportoitavaa.;) Paitsi närästys on pahentunut ihan sairaan kovaksi. Renniet saa olla koko ajan mukana. Samoin janottaa ihan hullun lailla koko ajan ja janoon tekee mieli vain ainoastaan mieli kivennäisvettä eikä mitään muuta. Uusi himo siis näin loppu metreillä.:) Kirppu oli eilisen ja tämän päivää TODELLA hiljainen ja vähä liikeinen. Ihan vallan pahasti huolestuin, mutta onneksi on nytten kuluneen tunnin aikana antanut merkkiä itsestään.

Mullahan alkoi esikoiselta just näillä viikoilla istukka sanomaan sopimustaan irti ja kalkkeutumaan ja sama pelottaa tälläkin kertaa.. Ja senkin takia olen tosi erityisen skarppina noiden vauvan liikkeiden kanssa. Toivotaan nyt, että tuo tällä kertaa aikaisemmin aloitettu Fragminin pistely olisi tehnyt tehtävänsä ja istukka hoitaisi kunnialla tehtävänsä loppuun saakka.

Jaahas nyt on hyvä hetki, vaikka mennä lueskelemaan uusinta kotivinkkiä ja me naista. Voikaatte hyvin.

Tuuli@ 35+6

Vierailija
4/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelin aamulla siihen vanhaan pinoon mut laitan tän kyselyn tänne jospa joku vastais.

Montako lääkärikäyntiä teillä on raskauden aikana neuvolassa?

Ebba kirjoitteli, että lääkäriultra oli niin aikaisin mutta vielä on lääkärineuvola. Mulla oli viikolla 12 niskapoimu-ultra ja sen teki lääkäri. Ultralla katsoi pikaisesti et kohtu ja kohdunsuu näyttää hyvältä. Olin siellä ehkä 10 minuuttia. Ja nyt mulla on ensi viikolla lääkärineuvola, jossa lääkäri tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja sen, missä tarjonnassa vauva on. Siihenkin menee max. 10 minuuttia. Muita lääkärikäyntejä ei ole ollut eikä tule, ellei tää nyt siiten jatka tuota perätilaansa niin sit menen Tyksiin äitiyspoliklinikalle ultraan ja synnytystapa-arvioon. mutta tämä vain poikkeavan tarjonnan vuoksi. Montako neuvolakäyntiä teillä on ollut terkkarilla/kätilöllä? Mulla on tähän mennessä ollut 6 käyntiä ja viikkoja on nyt 34+3. Nää taitaa aika lailla vaihdella kunnittain...

Olin tänään jumpassa ja nyt on siitä lähtien vihlonut alapäätä ja supistellutkin aika ikävästi. Liikkuminen on hankalaa. Pitäisiköhän jo luovuttaa ja jatkaa jumpassa käyntiä sitten synnytyksen jälkeen. Käyttekö muut vielä jumpassa tms.???

Nyt siivoamaan ennen kuin haen esikoisen tarhasta.

Tulkaahan kaikki kirjoittelemaan. Hiljaista on tänään ollut!

Kalamami rv 34+3

Vierailija
5/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaan tosta aiemmasta pinosta tän aamun jupinani :)

Mani: Oliko tuo varma poikatieto sitten? Siis että näkyi selvästi pojan vehkeet? Ettei ole enää mahdollisuutta vaihtaa sukupuolta ;) Mitenkäs sulla sitä tyttöä aiemmin veikattiin? Oltiinko siitä varmoja? Kyllä varmasti itseäkin harmittaisi jos olisi kovasti jo sitä tyttöä odottanut, ja kaiken laittanut valmiiksi. Vaikkei sillä sukupuolella väliä olekaan :)

Itse jo hetken toivoin sitä poikaa, kun mieskin niin toivoi. Mutta kun paljastui tytöksi niin tuli heti sellainen olo, että näinhän tän piti mennäkin, tosin meille ei sitä poikaa ollenkaan " lupailtukaan" :)

Painoarvioista.. Mä en oo edellisistä saanut yhtään(!) ultralla tehtyä painoarviota. Molemmista oon vikassa lääkärineuvolassa kysynyt painoarvioita ja käsikopelolla molemmat arvioitu syntymäpainoltaan n. 3,5kg. Esikoinen painoa 3596g (40+3) ja kakkonen 3540g (39+5). Eli aika nappiin meni veikkaukset, liekö vaan tuuria ;) Tästä oon saanut vaan yhden painoarvion rv26+4 4D-ultrassa 1007g, ja sen perusteella kasvoi keskikäyrällä ja olis syntyessään myös n.3,5kg. Täytyy vielä lääkärineuvolassa kysyä käsikopeloarviota..

Lapsivesienmenosta.. Mulla alkaneet molemmat lapsivesienmenolla. Esikoisesta meni vedet rv40+1 illalla, tyttö syntyi rv40+3. Saatiin molemmat tulhedus kun lapsivesien menosta syntymään oli yli 42h. Kalvot oli puhjenneet jostain ylhäältä ja synnytys ei lähtenyt käyntiin, ennen kun tajusivat puhkaista kalvot rv40+3 aamulla.

Kakkosesta meni vedet rv39+4 aamulla ja tyttö syntyi seuraavana yönä 00.35 :) Supistukset on antaneet molemmissa hetken odotella itseään. Toivon että tääkin alkais vesienmenolla, niin tietäs lähteä sairaalaan ;)

Kalamami kyseli lääkärineuvoloista. Täällä on ainakin se kolme lääkärineuvolaa (oon luullu et kaikilla on), mulla ollu rv14, rv 26 ja seuraava on rv37. Np-ultran ja rakenne-ultran kaupunki tarjoaa myös, mutta ne tekee kätilö. Lisäks kävin rv27 4D-ultrassa Felicitaksessa. Neuvoloita on ollut yhteensä 7(lääkärit näissä mukana), ja vielä olis 4 ennen laskettua aikaa.

PP 34+5

Vierailija
6/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä viiskulman hoitoalueeseen kuuluvalla näin: Kolme neuvolalääkäriä, joissa lääkäri tekee gynekologisen tutkimuksen. Kaksi ultraa naistenklinikalla kätilön tekemänä (np ja rakenneultra). Muut neuvolakäynnit ovat terveydenhoitajalla. Oma raskauteni on ollut varsin vaivaton joten en sitten tiedä miten olis mennyt jos huolta/hätää.

Ja jumpasta: Käyn edelleen 2-3 kertaa punttiksella ja siinä samassa meen crosstrainerilla tai kuntopyörällä. Lisäksi uimassa siis.

Vierailija
7/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

REMUKALLE ja perheelle sylintäydeltä onnea!!!!

Itsellä aamu alkoi puolen tunnin itkukohtauksella, kun esikoinen hajotti silmälasit ja mä oon jokseenkin sokea ilman niitä. Paniikki iski, kun ollaan kahdestaan kotona, enkä tiennyt mistä löytäisin tähän hätään jotku näköelimet päähän...Jahka poitsu herää päikkäreiltä, niin piilarit päähän ja optikolle. Toivottavasti saavat rillit korjattua ja mahd. pian, sillä piilarit on kurjat näin raskausaikana, kun silmät on niin kuivat. Eikä niitä muutenkaan voi 14 tuntii putkeen pitää, ainaskaan minä.

Poitsu oli ihan ymmällään, et mikä äippäriä vaivaa, kun vollotin niin kovin. Mut se siitä. Muuten omaan napaan kuluu suht hyvää.

Mulla on ollut kaikkiaan 3 neuvolalääkärillä käyntiä ja sen lisäks terkkarilla 7 kertaa, ultrassa 2 kertaa. Viikon päästä taas terkkarille. (En muista kuka kyseli) Vähän turhankin tiuhaan joutuu näin loppusuoralla käymään, kun kaikki on ollut ihan ok koko ajan. Nyt lähinnä hirvittää sf mitta, kun se on hypähtänyt keskikäyrältä yläkäyrälle...

T.miitu rv 37 TASAN!

Vierailija
8/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, niin ihana ilma ollut tänään Keski-Suomessa, tai tuuli tietysti haittana, mutta muuten aurinko on paistanut täydeltä terältä jo sieltä kuudesta lähtien kun olen masuasukin kanssa herännyt :( Äsken olikin pakko ottaa pienet päiväunet että jaksaa iltaan asti lasten kanssa (mies tietysti iltavuorossa).

Mä muuten kans aloin miettiä jo kiinan-pöpön puuttumista, mutta onneksi olet vielä yhtenä ;) varsinkin juuri teidän puuttumisen, jotka päivittäin olette kirjoitelleet huomaa muutaman päivän jälkeen ja alkaa pohtia, että mitähän sille tai sille kuuluu. Hassua sinänsä, vaikka ei " oikeasti" tunneta.

Sit neuvolakäynneistä. Täällä uudelleensynnyttäjät käy lääkärillä vain 2 kertaa (mulla oli rv 13 ja 28). Kerran ultrassa alkuraskaudesta, jolloin varmistetaan la (mä kävin rv 9). Neuvolassa on alkuun sitä n. 1krt/kk, sitten parin vkon välein ja loppu sit viikon välein. Mulla oli tänään vähän tihennettynä käynti perätilaepäilyn vuoksi (kävin viikko sit ja nyt siis tänään, kun tasan 35). Kortista laskin, että mä olen nyt käynyt th:lla 7 kertaa+neuvolalääkärit+ultra, jolloin ei muuta kuin ultrattiin.

Tähän väliin voisin antaa neuvolaraporttini. Painoa melkein kilo viikossa :( ei kovin kiva ylläri ollut, mutta yhteissaldo on nyt 7 kiloa et ei ihan mahdoton, mutta alkais jo riittää. Paineet, pissa, hemppa ok. Sf-mitta 34,5 (viikossa 0,5 cm lisää), syke hyvä ja vahva, liikkuu ;) Aamulla neuvolan th oli edelleen epävarma tarjonnasta ja kallistui perätilaan. Sovittiin sit, et menen iltapäivällä uudestaan niin ultrataan tk:ssa. Ultra paljasti, että ihan oikeinpäin vauveli on - raivotarjonnassa siis. Toisaalta helpotti omaa oloa, kun tietää että nyt vauvan pitäisi olla " turvallista" syntyä alakautta. Toisaalta taas huolestuttaa se, että en ole hirveästi liikkeitä tuntenut ylempänä, vaan siis lähinnä tuolla vesirajan tuntumassa. Th ei tuntunut paljoa korvaansa lotkauttavan noille mun mietteille. Ajattelinkin yrittää nyt viikonloppuna " kuulostella" erityisen tarkasti missä vauva liikkuu ja ottaa sitten heti alkuviikosta yhteyttä jos se ei oikein potkiskele. Siis siinä mielessä huolestuttaa, että onko jalat ok, kun ei tule kantapää kyljestä läpi tms. Tk:ssa on sen verran huonot laitteet+ultraajakaan ei varsinainen ammattilainen, joten sukupuolesta tai koosta ei mitään arvioita :(

-mani-akos se harmitti kolmas poika? Jos nyt sitten loppuunasti tosiaan poikana pysyy, niin ymmärrän vallan sun tunteen. Meillähän on kaksi tyttöä, ja poika olisi nyt " tilauksessa" . Toisaalta olen jo kahta edellistä odottanut poikana, mutta tyttöhän sieltä on tullut, joten nytkin valmistaudun koko ajan siihen, että kun taas poikaa odotan (nyt tuntuu täysin erilaiselta kuin tyttöjä odottaessa, on koko ajan tuntunut) niin tyttö tulee. Tietysti tyttö on yhtä rakas, mutta " vaihtelu virkistäisi" . Ja kunhan lapsi vaan olisi terve ja synnytys menisi ilman komplikaatioita, niin kaikki hyvin. Moni on sanonut, että selvä poikamaha on, kun on ihan edessä, mutta... Saman verran tuohon poikamahaan uskon, kuin työkaverin aavistukseen (veikannut 2 kertaa sukupuolen väärin) pojasta. Eli eiköhän se 7 viikon kuluessa (sit olis 2 vkoa yli) paljastu mitä tulee ;)

Joku kyseli painoarvioiden paikkansapitävyydestä. Meillä ensimmäisen piti olla yli 4,5 kg (arvioitiin synnytysvastaanotossa vielä noin) -> oli 3,8. Toisen piti olla 4,2-4,3 ja painoa oli 4,2. Nyt sitten varmaan arvioidaan alakanttiin, jos nyt sitten koskaan enää ultraan pääsen ennen synnytystä..

Joo, mutta nyt huudellaan äitiä pyyhkimään.. Jos vielä suuntaisi tuonne uloskin lapiohommiin :)

-Sykkis, viikot tasan 35 *poks*

Vierailija
9/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten supistellukkin taas ihan kipeesti. Onneksi ei ole mitään säännöllistä. Kolmen aikaan jo säikähdin, että ei kai se ala tulla jo kun supisteli 15min aikana 5-6 kertaa kipeästi ja sitten kivuttomia pari, mutta niin se sitten taas rauhottui vähän. Nyt on taas harvakseltaan tullut kipeitä ja kivuttomia.

Itsellä kumminkin vahva tunne, että ei tämä vauva vielä täältä tule. :)

Esikoinenkin kun syntyi vasta viikolla 41+1, tosin silloin ei ollut kyllä kohdunsuukaan, niin kypsä tässä vaiheessa kuin nyt. Mutta luulen, että minä olen viimeisiä kesäkuisia, joka sanoo poks.

Närästystä joku valitteli ja sitä täältäkin löytyy. Ihan kammottavaa kun tuntuu että ruuat valuu takaisin suuhun kun menee vähänkään vaakatasoa muistuttavaan asentoon.

Mutta onneksi tässä raskaudessa olen päässyt todella vähäisillä vaivoilla. :)

Jahas...enpä nyt ollenkaan muista mistä te muut kirjoittelitta...eli oma napa näköjään paras napa. ;P

Marikki ja Nuppunen 34+6

Vierailija
10/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko omanapaiseks varmaan menee tää viesti, mut utrassa siis painoarviossa tänään ja arvio oli 2,2kg. Valittelin, että kun pari päivää on liikkeet ollu tosi vähäiset ja vauva tuntuu jotenkin LIIAN hyvin tuosta läpi. No, lääkäri arvioi, että johtuu tuosta veden vähentymisestä, mutta oli löytävinään riittävästi vettä. Itse kuitenkin näin, että vettä oli hädin tuskin verrattuna parin viikon takaiseen. :( Ktg-käyräkin oli heikko kun ei oikein liikkunu, mut mitään ei noteerattu. Ultratessa lääkäri koitti saada vauvaa liikkumaan, mut suostunu ja siks ktg-otettiin.

Mulla tuon tokan kanssa kävi just näin. Valitin lopuvaiheessa, että vauva tuntuu läpi liian hyvin ja musta TUNTU, että vesiä oli liian vähän. Lääkärit kuitenkin ultralla aina löys riittävästi vettä, mut silti synnytyksessä kun kalvot puhkaistiin vettä ei tullu, eikä sitä tullu edes lapsen synnyttyä. Silloin sanottiin, että ilmankos ei kasvanu ja seuraavalla kerralla mua tietenkin uskottais. No, kuis nyt sitten kävikään. Mun tekis mieli itkeä tihruttaa nyt koko ajan. En jaksa tapella vastaan TAAS, kun ei ne kuunnellu silloinkaan. Mä en oikein tiiä mitä mä keksisin ja mikä olis järkevää, eihän ne kuitenkaan veden vähyyttä näe vaikka menisinkin vielä ens viikollakin sinne.

Suoraan sanottuna masentaa siis ihan sikana. Seuraava ultra 37+1 eli parin viikon päästä. Mulle niin pelkopolilla luvattiin, että tällä kertaa just nää jutut huomioidaan mun kaa, mut sinne jonnekin koko pelkopolilla käynti on jääny eikä kukaan huomioi mitään. Varmaan jo liian myöhäistä päästä pelkopolin lääkärille uudestaan?

Mä en jaksa ees laskea montako käyntiä mulla on missäkin. Ultrattu mua on tässä raskaudessa vissiin jo lähes 10 kertaa. Nlassa on käyny harvemmin.

Ai niin, lääkäri kysyi haluanko tietää kohdunsuun tilanteen, kun sillä ei sinänsä oo mitään merkitystä enää, kun tuun sit vaan synnyttämään kun sen aika on. En sitten halunnu. Oisin ollu varmaan ihan paiseessa jos ois taas tilanne entistä pahempi, kun mulla ei ois kyllä aikaa synnyttämäänkään pariin viikkoon... :)

Hulda 35+1

Vierailija
11/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistaa vielä suoraan näyttöön,et ei juuri nää mitä kirjottaa..me oltiin katsomassa pääpostissa idolseja, tai siis isompi tyttö oli, mä meinasin pyörtyä hapen puutteeseen. Lähdettiin sit kärryttelemään keskustaan ja juma mitä supistuksia tuli,selkäkin ihan tulessa.No tänään olen kahta S:ssää harjoittanut ;))) ja kiva mulla on tullut suonikohju alapäähänkin.Vit** kohta pullistuu suoni päästä, jos nää kohjut ei rupee vähenemään. Mut saan pyytää jalkojen leikkaukseen lähetteen synntyksen jälkeen.

Nyt tuntuu et alapää tippuu housuun, pitää vaan loikoilla loppuilta.

Jotain piti kommentoida mutta mitä??? ai niin, joku jo selittikin tyhjentävästi pk-seudun kontrollit-kiitos-

Manille: kuule mä olen kans ihan PETTYNYT, jos meille tulee kolmas tyttö. Me molemmat odotetaan poikaa, koska tämä jää meidän viimeiseksi lapseksi. Eihän sitä tyttöökään voi sinne sairaalaan jättää ja varmasti ihan yhtä rakas on ku kaks aikasempaakin.mutta käsi sydämellä voin sanoa et toivon poikaa.

nyt pitää mennä makamaan,selkä sanoo sopimusta irti.

Mukavaa viikonloppua kaikille

kuumetta

Vierailija
12/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taitaakin olla Hulda, joka seuraavana poksahtaa!!!

Vierailija
13/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... niin se tässäkin odotuksessa toistui sama kaava. Ensin supistelee paljon ja lääkärit pelottelee ennenaikaisella synnytyksellä ja sitten kun tulee " lupa" synnyttää, niin kaikki siihen viittaavat oireet loppuvat. Kyllä mulla joitakin yksittäisiä, kipeitäkin supistuksia tulee, mutta verrattuna siihen miten paljon olen pystyssä ja puuhailen, niin tosi vähän supistelee. Vaikka paikat jo ihan kypsät onkin, niin varmaan saan vielä viikkoja odotella synnytystä.. parin viikon päästä olisi hyvä ajankohta, miehellä alkaa silloin lomakin. :-)

Sukupuolesta on ollut puhetta. Meillä on siis ennestään jo kaksi tyttöä ja ultran mukaan tyttö on tulossa nytkin. Tiedättekö, mulle on oikeesti ihan sama kumpiko tulee. Niin paljon huolta ja kyyneleitä on tähänkin odotukseen liittynyt, että oikeasti toivon, että kaikki vaan menisi hyvin ja lapsi olisi terve. Tosin mies uskoo aina vaan vakaammin kaupunkilegendaan, jonka mukaan tosi rakastajat saavat vain tyttöjä. :-)

Mutta eipä tässä ihmeempiä, jotenkin on semmoinen hyvin seesteinen olo... josko se olisi tyyntä myrskyn edellä, en tiedä, mutta mukavasti on tämäkin päivä mennyt. Lonkatkin ovat yllättävän hyvin kestäneet pystyssä olemisen ja mieli on hyvä ja rauhallinen.

Oikein mukavaa euroviisu-, jääkiekko-, ja ÄITIENpäiväviikonloppua kaikille!

miira 36+0

Vierailija
14/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jännä suhtautuminen lääkäriltä tuohon veden vähenemiseen..?

Mullahan oli ihan sama juttu esikoiselta eli niin, kun olen ennenkin kertonut mulla alkoi istukka temppuilla näillä viikoilla ja samaan syssyyn ultrassa huomattiin, että vettä on vähänlaisesti. Siitä alkoi sitten VIIKOTTAINEN ultraus ja kontrollit veden määrästä, lapsen kasvusta jne. Viimeinen kontrolli oli 38+3 jolloin jouduin suoraan osastolle ja käynnistykseen, kun lapsi ei kasvanut ollenkaan, oli todella vähä liikkeinen ja uninen. Vettä oli alimmillaan sen afi-mitan mukaan 4-5 eli kai käytännössä paljon ollenkaan. Mikä sinulla on ollut tuo afi-mitta? Kai lääkäri sen katsoi tänään ultratessaan. Jos asia sinua huolestuttaa ja varsinkin jos sinusta itsestäsi tuntuu, että kaikki ei ole hyvin niin senkun vaan päräytät päivystykseen tarkastuttamaan tilanteen. Vaadi, vaikka kontrolli ultra ensi viikolle. Niin minä meinaan tehdä, jos vähänkin alkaa taas tuntua, että vesi vähenee eli lapsen piirteet, liikkeet alkaa muuttua liian selkeiksi ja kipeää tekeviksi tai jos vauva alkaa olla todella vähä liikkeinen. En halua todellakaan millään lailla lietsoa sinua mihinkään paniikkiin ja toivottavasti en sitä aiheuta. Mutta itsestäni tiedän, että kerran vastaavan kokeneena en voi huolestumiselleni mitään oli se sitten syystä tai syyttä suotta.

Minulla on seuraava ultra-kontrolli tämän kuun lopussa jolloin minulla on taas viikkoja kasassa 38+3. Nyt oli kuulemma lääkärin mukaan vettä normaali määrä ja virtaukset hyvät vaan siltihän tuo huolestuttaa, jos vauva on vähänkin pidempiä aikoja (niin, kun eilen ja tänään.) liikkumatta.

Sukupuoli asiaa: Meillehän on ultrien mukaan tulossa toinen tyttö ja meille itselle se on ihan taivaallisen sama kumpi tulokas on.Itse asiassa tosi suloinen ajatus, että tulee tytölle pikkusisko barbeista ym. tappelemaan.:)

En ole kuitenkaan uskaltanut ostella mitään tyttö juttuja vaan kaikki uusi hankittu on aika neutraalia. Tosin tyttö juttuja on kyllä esikoiselta sellainen määrä jäljellä, että niillä kyllä pärjätään. Ainut mikä on ärsyttänyt ja välillä loukannutkin ihan suunnattomasti on joidenkin ihmisten ajattelemattomat kommentit, kun ovat kuullet, että toista tyttöä toden näköisesti odotetaan. Joillakin on ollut vähän sellainen säälin sekainen ilme ja äänen sävy, että kun ei nyt poikaa tule meille. Että jospas, sitten seuraava olisi poika ja teette niin pitkään lapsia, että saatte teidänkin perheeseen pojan ja suvun jatkajan. Just joo.. olenkin näille ihmiselle sanonut, että tai sitten tehdään mimmiliiga ja ollaan ihan yhtä onnellisia lapsinemme. Anopillakin oli vissiin selvät sävelet vauvan sukupuolesta, että siis on poika, kun näytti niin pettyneeltä, kun kuuli tytön olevan tulossa. Voi perhana sentään sanon minä!! Kun meille itselle se ja sama kumpi sieltä tulee, kunhan on terve niin mitä se kenenkään muunkaan pyllyä kaivaa. Niin ja pakko sano tähän väliin, että vaikka lapsi olisi jollain lailla sairaskin niin ihan yhtä rakas se silti olisi. Sainpas päästää höyryt pihalle. kiitos ja anteeksi!!;D

Tuuli@ 35+6

Vierailija
15/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä iltaa vielä!

Vierailija
16/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lähti aikaisempi viesti johonkin avaruuteen....

Omaa napaa.... Napa, tuo paistinpannun kokoinen alue tuossa mahani etuosassa ; ) Vointi tänään kohtalainen. Saan nukuttua yöt hyvin mutta tämä liikkuminen on kyllä ihmeen hankalaa päivisin ja varsinkin iltaisin, painaa alas niin törkeesti, vihloo ja selkää rupee särkeen????? Kestääköhän tätä vielä kuusi viikkoa, jee!!! Toinen jalka on jo ihan violetti suonikohjuista ja nyt rupee pukkaan toiseen, niin ja värkki siinä välissä, ihan mahtavaa!!!!! Verenpaineet ja muut neuvolassa kyllä ok, painoakin tullut vasta 16kg, pistääkö joku paremmaksi?????

Sukupuolesta......Manille, meillehän on tulossa kolmas tyttö ; ) Meidän enkeli-esikoinen oli poika ja aina olen toivonut poikaa mutta ihania tyttöjä on tullut.... Terveyshän se tärkein, tiedetään mutta ei voi mitään, harmittanut ja tämäkin varmaan jää meillä viimeiseksi ; ) Meillä ei aina tuota terveyttäkään ole suotu kun noita sydänvikoja siunaantuu, jospa nyt selvittäis ilman sitä!

Nyt on taas mentävä kun ei pysty istuun tässä tuolissa kun tuo iskias vihloo niin p¤%&/:sti

Vointeja kaikille....

Tiina 34+2

Vierailija
17/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

REMUKALLE ensinnäkin PALJON ONNEAAAA!!

Ja hyvää perjantai-iltaa kaikille! Olen kohta menossa nukkumaan, koska minulla on huomenna aamuvuoro esikon kanssa. Sunnuntaina meikämama sitten aikoo koisia piiiitkäääään!!! Äitienpäivän kunniaksi tietty. Toivoin mieheltä lahjaksi ryppyvoidetta, kun en ole vielä sellaista ostanut, vaikka on 32 v. lasissa. Sokoksen myyjä varmaan pyöritteli silmiä, kun sanoin tällääväni naamariin Erioilia ja apteekin perusvoiteita! No, nyt on sitten sikakallis Cliniquen rasva, niin eiköhän ala naama helottaa!! Siis muustakin kuin raskauden hehkeydestä, heeheehee... todellakin tässä vaiheessa tunnen itseni hehkeäksi! Lähinnä muhkeaksi.

Mistä pääsemme viime keskiviikon lääkärineuvolaan, jossa painoa oli tullut 2 viikossa yli 2 kg!!! Tsiisus!! Nyt täytyy vähän hillitä himoja. Muuten neukkulalääkärissä kaikki ok, kohdunkaula pehmeä ja 1,5 cm jäljellä, eli jotain on jo tapahtunut, vaikkei kipeitä suppareita ole ollut. Sf-mitta muistaakseni 31 ja painoarvio käsikopelolla sellanen, että lähemmäs 4 kiloa voi mennä täysiaikaisena. Esikoinen oli syntyessään 41 + 2 3790 g. Eli toivottavasti tämä ei mene yliaikaiseksi ainakaan paljon!!

Diggaan kyllä meidän neuvolalääkäriä, hän on sellainen keski-ikäinen 3 lapsen äiti ja tosi emppis. Sanoi, että todennäköisesti tää synnytys tuntuu helpommalta kuin eka, ellei vaavi satu olemaan kovin paljon yli 4-kiloinen, mikä on epätodennäkösitä. Ja kun mietin siellä omaa jaksamistani esikon ja vaavin kanssa, niin totesi, että tää toka menee vähän siinä sivussa, isompi elämänmuutos on saada se eka lapsi. Vaavi raivotarjonnassa, laskeutunut jonkun verran, mutta ei vielä ihan kiinnittynyt.

NEUVOLAKÄYNNEISTÄ: meillä tavallisessa tilanteessa 3 neuvolalääkäriä - viikolla 12, keskiraskaudessa ja sitten viikolla 36. Neuvolat aluksi 4 viikon välein, viikolta 32 (vai 30, en muista) lähtien 2 viikon välein ja viikolta 36 lähtien viikon välein. Eli nyt siellä sitten rampataan.

Ainiin, meillä esikko siirtyi tänään isojen tyttöjen sänkyyn pinniksestä!! Appivanhemmat toi sängyn, jonka olivat hioneet ja maalanneet. Nätti on ja neiti suostui sinne hyvin jäämään, saas nähdä miten yö menee!! Nyt on sitten sänkyjä olan takaa, kun pinnis ja vauvankoppa vielä odottavat uutta tulijaa... aluksi laitan vauvan koppaan ja sitten pinnikseen.

Tosin esikko nukkui ekat puoli vuotta mun vieressä sängyssä. Ja tuo 60-senttinen lyhyt ihminen ajoi miehen nukkumaan työviikoilla vierassänkyyn silloin... ei kyllä tule toivottavasti toistumaan tän toisen kohdalla, silloin se tuntui vain kaikkien unien kohdalla parhaalta ratkaisulta, kun ite ei tarvinnu nousta sängystä imettämään ja kolme sängyssä tuntui ahtaalta. No, veikkaan että kuukauden päästä meitä on 4 siinä sängyssä... siinä vaiheessa mä lähden alakertaan nukkumaan! Tärkeintä koko perheelle nimittäin on, että mamma saa riittävästi unta!! OIKEASTI!! Minä ainakin olen kuin pertsiille ammuttu karhu, jos en saa unta. Tänään itkin vuolaasti, kun huusin turhaan esikolle, nukuin nimittäin viime yönä vain 5 tuntia. Valvoskelin tossa 4-6 aikaan... Tuli taas sellanen olo, että jos olen nyt jo näin pinna kireällä, miten sitten vauvan kanssa. Ja päätin, että minähän nukun sitten joka välissä, lepään ja yritän ottaa omaa aikaa, koska se on ihan oikeasti koko perheen etu. Ei tästä mitään suorittajaäidin ja työn sankarin kruunua kaivata!!

HULDALLE: pidä puolesi ja vaadi kontrollia lähemmäs, jos huolettaa!! Uskomatonta, jos sinulle on luvattu juuri pelkopolilla tarkempaa kontrollia ja sitä ei saakaan.

Nyt siis NUKKUMAAAAAAN!!

tuumii iltamyöhällä UUla rv 36 + 3

Vierailija
18/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin linjoilla, vaikka luulin olevani ainoa. Liikkeistä; mustakin tuntui eilen, että liikkeitä vähemmän kuin jonain toisena päivänä. Tänään nyt illalla tas kuitenkin kunnon möyryämistä. Ja vaikka meitsillä vauva raivotarjonnassa, niin liikkeet tuntuu mullakin tuolla alavatsalla lähinnä, ei monoa esim. rintojen alle juuri lainkaan. Eli käsillä kai nyrkkeilee? Mutta en ole ajatellut asiaa sen kummemmin.

Vierailija
19/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas mullekin iski toi viestinkarkailu... Piti siis kirjoittamani, että täälläkin on vauvan liikkeet vähentyneet huomattavasti. Liikkeitä on kuitenkin säännöllisesti tuntunut, joten yritän olla kauheesti huolestumatta. Muistan joskus kuulleeni, että näin loppuraskaudessa vauva rauhoittuu kun kerää voimia syntymistä varten... Tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa. Oon menossa maanantaina neuvolaan viimeiseen verikokeeseen mun veriryhmän negatiivisen rhesustekijän vuoksi, joten pitänee pyytää samalla kuunteleen sydänäänet. Ens perjantaina mulla onkin sitten sen synnytystapa-arvion toinen käynti, jolloin sit päätetään se synnytystapa ja silloin ainakin taas ultrataan.

Mulla oli hirmukiva ilta tänään kun olin kavereitten kans syömässä ulkona. Tutustuttiin tämän äitiporukan kanssa pari vuotta sitten kun kirjoiteltiin täällä Vauva-lehden sivuilla helmikuisten ketjuissa =). Meitä oli silloin seitsemän äitiä täältä Tampereelta ja ollaan tavattu niistä raskausajoista lähtien aina silloin tällöin joko lasten kanssa tai keskenämme äitiporukalla. Jännää kun täältä netistä voi oikeasti löytää uusia ystäviä ja meillä on aina tosi kivaa kun tavataan! Ja nyt kolmelle meistä on tulossa kesällä pikkukakkoset :-).

Siitäpä siirrynkin kätevästi tähän kesäkuisten Tampere-tapaamiseen. Oisko vielä halukkaita ja milloin nähtäis? Helpompi varmaan nyt järjestää tapaamista kun ollaan lähes kaikki jo jääty äippävapaalle.

Saas nähdä millainen huonosti nukuttu yö on nyt edessä... Määkin nimittäin oon nukkunu tosi huonosti viime aikoina. Tää on kuulemma sitä valmistautumista niihin yöheräämisiin vauvan kanssa ;-)...

Niin ja mullakin on nyt varsinkin nukkumaanmennessä aina karmeen kuuma! Ilmeisesti sekin tän raskausvaiheen tyypillisiä oireita kun teillä muillakin on samaa ollut.

Öitä!

-satu-

Vierailija
20/45 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita lääkärineuvoloita on 4kpl ja ajavat samalla joka kerta ton ultran kanssa. rv 12, 18-20, 28 ja 36.

Tosta sukupuoli jutusta..

Eli kahdessa aikasemmassa (20 ja 28 rv) veikattiin tyttöä.. ja vasta ton 28 viikon ultran jälkeen uskoin ja aloin odottaa sitä tyttöä ja kaappi täyttyi kaikesta vaaleenpunasesta.. shoppasin onnessani kaikki ihanuudet mitä en aikasemmin oo voinu ostella pojille.. Ajattelin että vihdoin saan sen prinsessan ja meillä olis kumpaakin sukupuolta lapsissa.. koska tää kolme ilmeisesti tulee oleen meidän lapsi luku. ei koskaan käynytkään mielessä että se vois muuttua enään noitten viikkojen jälkeen kun tokasenkin pallit erotin selvästi rv 26 ultrassa ja nyt niitä ei näkyny vielä 28 viikollakaan.. sit kun eilen vikassa ultrassa olikin selvä poika niin jotenkin toi vaaleenpunanen maailma romahti.. se että odottamalla odotti jotain mitä nyt ei tuu niin masensi.

Jos alusta asti olis ollu tieto että on poika niin ei siinä sit mitään...

On mun mieli jo rauhottunu ja tänään kävin ostamassa sit poikien kesävaatteita läjän, kun ei meillä oo edellisistä mitään pieniä kesävaatteita olemassa kun ovat kumpikin olleet talvivauvoja..

Kyllä silti haikeelta tuntu kattella henkalla kaikkia Hello Kitty pienen pieniä mekkoja ja bodeja... olis tässä perheessä yks saparopää ollut ihana asia.... vaikkakin onnellinen olen kaikista lapsista mitä meillä on.. en silti noita poikia mihinkään vaihtais ja onnellinen saa olla että terveitä ovat!