Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄkuisten pe-su

11.05.2007 |

Linkki edelliseen superpitkään pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254912&p=1&tmode=1&smod…

Pistetääns uusi pino pystyyn viikonlopuksi.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin ollut asiasta puhetta, mutta enhän mä muista. Niin kysynpä nyt uudestaan. Eli jääkö teillä sisarukset kotiin syksyllä vai meneekö hoitoon? Mulla on ollut tarkoitus, että poika olisi kotona, mutta nyt tarjoutui mahdollisuus tästä ihan läheltä puolipäivähoitoon perhepäivähoitajalle 4pv viikossa. Ensin ajattelin, että ei missään nimessä että kyllä tuo esikoinen (nyt tasan 2v.) saa olla kotona. Nyt vaan kun pojalla on aikamoinen uhma niin olen alanut miettimään pitäiskikö mun ottaa paikka vastaan.

Olishan siinä kavereitakin pojalle ja eihän sitä tarttisi sitten edes joka päivä viedä jos ei halua. Kun eikös se ole niin, että voin saada yksityisenhoidon tukea esikoiselle ilman että se vaikuttaa mitenkään mun äitiysrahaan? En mä tiedä, miten tääkin asia tuntuu nyt näin hankalata, ihankun olisi elämää suurempi päätös.. Mutta jostain pitäs päättää. Mies kommetoi kun kysyn, että tee ihan miten musta tuntuu. Joo. siksihän mä yritän kysyä että en tiedä tai osaa nyt tehdä itse päätöstä. Hoitotäti olisi pojalle tuttu ja muista hoitolapsista sattumalta yksi seinänaapurin poika, jonka kanssa poika tykkää leikkiä. Olisi siis hoidossa max sen 4pv viikossa klo 9-12. En mä tiedä, onko kellään mitään neuvoa tarjota?

Vierailija
42/45 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lisää vauvauutisia, mukavaa.

Kiva äitienpäivä alkaa olla lopuillaan. Minä en ole koskaan odottanut mieheltäni suullista onnittelua kummempaa äitienpäivänä. Enhän ole hänen äitinsä! Tärkeämpänä pidän sitä, että hän muistaa omaa äitiää. Sitten ne puolison hemmottelupäivät on niitä hääpäiviä tms. merkkipäiviä ja synttärit. Silloin petyn, jos ei ole jotain, edes pientä speciaalia. Minusta kaikkein parasta on nuo lasten tekemät kortit ja lahjat ja niitä sain tänäkin aamuna kyyneleet silmissä availla. Aivan ihania!! Sitten tytöt keittivät kahvin. Pikkuisen oli vahvaa, mutta mitäpä tuosta, oli niin ihana katsella heitä touhuamassa. :-) Kävimme sitten vielä kummassakin mummolassa ja kun sain vielä nukkua päikkärit iltapäivällä ja virkeänä sitten nauttia tuosta lämpenevästä säästä, niin enpä olisi enempää voinut toivoa.

Ei taida jääkiekossa onnistaa tällä kertaa. Sivusilmällä tässä seuraan samalla. Kisoja on tullut seurattua, muutamana vuonna ollaan käyty paikanpäälläkin joitakin pelejä katsomassa. Viimeksi olimme Wienissä kaksi vuotta sitten. Siinä tulee samalla nähtyä noita kaupunkejakin.

Mutta eipä tänne kummempaa, iltaa kohti on supistellu enemmän, mutta en ole niitä alkanut sen enempää kellottanut.

Ensi viikkoa kohti, onkin monenlaista menoa, esikoisen kouluun tutustumista, kakkosen 5vee hammaslääkäritarkastusta, kehdon hakeminen kotiin... nämä tuli ainakin mieleen. :-) Synnyttämään ei taida ehtiä vielä.

Vointeja!

miira 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Lauruskalle!!!!

Iiran;meillä esikoinen (5v.) hoidossa vielä nyt,kesäkuussa ehkä 3 pv/vko.Heinäkuun ja elokuun esikoinen lomailee ja syyskuussa jatkaa hoidossa 2 pv viikossa.Ystävyyssuhteet on niin tärkeät ja hoitopaikka aivan ihana(pph),on ollut siellä 1,5 vuotiaasta ja viihtyy ja hoitajakin on hälle kuin perheenjäsen.Että tämä on meiän ratkaisu.Hieman yli vuoden päästä alkaaki jo eskari..

Eipä täs muuta,äitienpäivä on ollu mukava,oltiin vanhempieni luona syömässä sekä mun mummia tapaamassa.

Huomenna esikoisen 5v neuvola sekä mun neuvola.Palailen taas asiaan!

-Tessa 33+6-

Vierailija
44/45 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en määkään mieheltä mitään lahjaa odota.. Olis vaan mukava että " ohjastais" omia lapsia omaa äitiä onnitteleen tai jotain. Meillä pojat ei oo tarhassa tai hoidossa niin niitten tekemiä kortteja on turha odottaa.. mikään ei oo yhtä ihana tai arvokas muistaminen kun lasten tekemät jutut.. ja eipä nuo 2 ja 4 vuotiaat sällit osaa kahvia keittää! Sen takia viime äitienpäivä olikin niin ihana kun olivat hoidossa ja siellä tehneet mulle kortit..

eli meillä pojat on kotona eikä mulla aikomusta laittaa niitä hoitoon.. ei rahaa ensinnäkään tavallaan turhuuteen. Yksin ne joutuisin vauvan kanssa ekaks hoitoon aamusin viemään ja sit sieltä hakeen.. kahden lapsen hoitomaksutkin aika kamalat.. no thanks!

Esikoinen menee syksyllä seurakunnan kerhoon kun nyt on sen verran ikää että sinne pääsee..

Mulla ei oo mielessä käynytkään että laittaisin ne hoitoon, mutta jokainen tekee omien tarpeiden mukaan=)

Vierailija
45/45 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö jo nukkumassa ja mies edelleen tontilla niin samahan tuo tässä koneellakin notkua, kun tuo pelikin menee ihan metsään.

Minun loukkaantuminen kukan ja kortin unohtamisesta johtuu suureksi osaksi myös siitä, että tämä 13.5 sattuu olemaan meidän vuosi päivämme ja kihlajaispäivämmekin. Mutta ei maailmani tähän kaadu ihan kiva päivä joka tapauksessa.:)

Iiran: Minä olen ajatellut vauvan syntymän jälkeenkin jatkaa tytön kotihoitoa samalla tavalla, kun tähänkin asti, mutta tälläisinä uhma tuhma päivinä kyllä käy mielessä välillä, että josko parina päivänä osapäiväisesti menisi hoitoon vaan tuskinpa raaskin viedä kuitenkaan. Hyvältä tuo sinun mainitsema tuttu hoitaja, tuttu leikkikaveri samassa hoidossa ja tuntimääräkin minusta kuulostaa. Jos itsellä olisi vastaava mahdollisuus niin voisi olla kiusaus ainakin kokeilla?? Vaikka parina päivänä viikossa muutamaksi tunniksi hoitoon. Varsinkin, jos hoitopaikka olisi tosi lähellä. En tiedä nämä on kyllä aika vaikeita juttuja minustakin. Meillä tyttö on tosi sosiaalinen ja nyt muuton jälkeen huomaa, että kaipaa kauheasti tuttuja leikkikavereitaan ja ikäistään seuraa. Puhuu jatkuvasti entisen talomme kavereista ja minä sitten istunkin jatkuvalla syötöllä tuolla tytön huoneen lattialla leikkimässä ja pitämässä seuraa. Saa ihan tosissaan keksiä tekemistä ja aktiviteettia, että pysyisi edes jonkunlainen rauha tässä talossa. Noista kelan tuki hommeleista minulla ei ole mitään tietoa.

Lähtikös Kuumetta muuten eilen synnärille?? Jatkuiko supistelut jne.??

Mies tuli just kotiin taidan kivuta kainaloon.

Tuuli@