Mistä triggeröidyt?
Minä pidän mölyt mahassani, mutta triggeröidyn hiljaa sisäisesti neonväritukista, sonninrenkaista ja löyhkävesipilvistä.
Entä te?
Kommentit (47)
Idiootit ihmiset saavat minut triggeröitymään ja toinen porukka on ihmiset jotka tulevat neuvomaan kuinka asiat pitäisi tehdä. Voivat tehdä niinkuin haluavat, mutta minä teen niin kuin itse haluan, sillä en ole täällä miellyttävästä muita.
En nykyään oikein mistään. 26 vuotta edellisessä ammatissa opetti ottamaan asiat rennosti.
Duunissa avokonttorilla istuu läheidyydessä perheellinen mies, oikein sellanen klassinen naistennaurattajatyyppi joka tietty pyörittää talon "miestennaurattajadaania" joka oli perheellinen. Hellä on kai jonkinmoinen salasuhde, muija erosi omasta ukostaan mut tää naistennaurattaja ei omadta avovaimostaan.
Kun ajattelen sen naistennaurattajan kotona olevaa kumppania, triggeröi voimakkaasti syvlle sieluun. Hän ei ehkä tiedä yhtään mitä peliä se gigolo on pitänyt hänen selän takana jo muutaman vuoden. Tunnen jopa surullisuutta kun mietin miltä siitä kumppanista tuntuisi kun saisi tietää että miehellä on "tyttöystävä" töissä.
Tyhmistä ihmisistä.
Typerästi (moukkamaisesti) käyttäytyvistä ihmisistä.
Ammattitaidottomista ihmisistä millä tahansa organisaatiotasolla (tällä hetkellä iso ongelma firman keskijohdossa).
Likaisista, epäsiisteistä, hieltä- ja röökiltä haisevista junteista.
Haluaisin opetella olemaan triggeröitymästä. Ärsytys nostaa kortisolitasoja joka on epäterveellistä.
Välillä hihna hirttää kiinni typerästä pomostani joka on niin pihalla ja suoraan sanottuna rooliinsa ammattitaidoton. Hän ei sano mitään mihinkään, ei ota kantaa mihinkään, juoksuttaa vaan asioita ees taas, pakoilee vastuuta minkä ehtii, tiukan paikan tullen sysää vastuun aina jollekin muulle, ei päätä mitään itse jotta ei joudu vastuuseen mistään vaikka hän on siinä roolissa että pitäisi helpostikin kyetä napakkaan ja määrätietoseen johtajuuteen.
Hitaasti alle rajoitusten köröttelevistä ihmisistä jotka aiheuttaa ruuhkia.
Hoikka nainen 😤
Hoikka nainen kyllä pistää VIHAKSI 🤬
Varsinkin hoikka nainen joka elää pullalla, sipsillä, suklaatilla, siiderillä
Vierailija kirjoitti:
Ompa jännä että kaikki lasten parkumista ja kiljumista koskevat triggeröitymiskommentit on poistettu mut tollaset tyhjänpäiväiset höpö höpö jankkaukset saa olla.
Onkos yhtä jännä js tiggeröityy läskeistä rääväsisistamt ämmyleistä. Jännää hyvinkin. 🤣🤣🤣🤣
Persuna triggetyn vassarien älykäitsä komenteista. Pitääkö niden jokä välin todistaa olevansa viskumpia kumme persut?
Tupakansavun hajusta.
Hemmetti että se saa mut vit...ntumaan ihan sekunnissa. Tämä johtunee siitä että äiti tupakoi kun olin lapsi 70-80 luvulla ja että mä häpesin sitä. Hän poltti keittiössä tuuletusikkunan edessä keittiön ovi kiinni mut kyllähän se keittiö haisi ihan hirveelle sen jälkeen. Se oli niin noloa koska kenenkään kaverin äidit ei tupakoinu. En kertonut siitä kellekään ja jos joku kysyi kerroin vaivaantuneena et joo, joskus polttaa vaan muutaman päivässä. Inhosin ja häpesin muutenkin yh äitiäni ja sitä että mulla ei ollut oikeaa kunnollista perhettä. Jotenkin toi tupakointi oli niin noloa.
Sitten poikakaverinikin poltti, olin aina halunnut hänet ja ihastunut päälakeani myöten häneen, mua ärsytti hirveesti se että hän haisi röökille vaikkei sisällä polttanutkaan.
Tosin tupakan- ja sikarin savu on muutenkin aivan hirveää ja pidän juntteina niitä jotka vielä 2020 luvulla tupakoi. Hyi helvetti.
Mitä tarkoittaa triggeröityminen? Onko tämä joku tapa ilmaista asian alkavan tapahtumaan jostain hetkestä. Tämä ei ole ainakaan suomenkieltä. Aloittajalla varmaan jotain mielenterveysongelmia, kun keksii jotain tälläsiä omia sanoja ja on vielä kiinnostunut anonyymien tuntemattomien asioista, joilla ei ole lopulta mitään vaikutusta hänen omaan elämäänsä.
Haluaisin olla sellainen persoona joka ei triggeröidy juuri mistään. Osaisin olla lungisti ja ottaa jo lähtökohtaisesti negatiiviset asiat haasteina jotka ratkon tai jotenkin ylipäätään ajatusmaailmani olisi sellainen etten edes huomaisi ongelmia, en tartu niihin, tai jos huomaan sivuutan ne tai en välitä. Vähän sellanen kun olisi haaleassa vedessä, kaikki on "ihan kivaa" ja mikä ei oo kivaa, niin vähät siitä, se sivuutetaan.
Tämä olisi eduksi nykyisessä työpaikassani jossa tuntuu että kilahtelen vähän väliä kun en jaksa sitä saatanan jankutusta ja sitä ettei asioita hoideta loppuun vaan kaikki jää jotenkin puolitiehen, jokainen johto/päällikkö tasollakin voi paeta vastuuta ja olla tekemättä mitään päätöksiä itse ettei vaan joudu edesvastuuseen mistään. Sit ku on joku helppo ja aika mitätön asia, sitä kyllä on säätämässä 5 ihmistä kun sen olis voinu hoitaa yksi tai ehkä kaksi ja hyvin lyhyen keskustelun pohjalta. Johtaminen ja joidenkin ihan merkittävässä asemassa olevien henkilöiden johtamis ja hallinnolliset taidot on jämähtäny jonnekin 25v takaiseen aikaan, virheitä ja epäloogisuutta toisensa perään. Pelkkä ajatuskin saa stressitadon nousemaan.
Mistä tahansa yhtäkkisisyä odottamattomista kovista äänistä. En tiedä onko se joku pakene peladtaudu primitiivireaktio joka saa adrenaliiniryöpyn aikaan, mut hitto se käy hermoon ja aiheuttaa ihan yllättävän voimakasta ärsytystä. Esim mopojen kovaääninen pärinä, herranjestas minkä raivon se nostaa.
Samoin kiukkuavan lapsen semmonen raivoitkuhuuto jola ei siis johdu siitä että on sattunut kipeästi vaan se että se vasn raivohuutaa. En edes kehtaa kirjoittaa mitä tunnetta se aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa triggeröityminen? Onko tämä joku tapa ilmaista asian alkavan tapahtumaan jostain hetkestä. Tämä ei ole ainakaan suomenkieltä. Aloittajalla varmaan jotain mielenterveysongelmia, kun keksii jotain tälläsiä omia sanoja ja on vielä kiinnostunut anonyymien tuntemattomien asioista, joilla ei ole lopulta mitään vaikutusta hänen omaan elämäänsä.
Oikeestikko et tiedä mitä sana triggeröityminen tarkoottaa?
Aika huvittavaa että paljadtat tietämättömyytesi ja samantien alat haukkua tuon sanan käyttäjää. Voi miten noloa!
Tekoäly ja ihan perinteinen google on usein hyvä apu siihen jos ei tiedä jotain.
Tässä tekoälyn vastsus kysymykseen mitä tarkoittaa triggeröityminen:
Sana triggeröityä tarkoittaa jonkin ärsykkeen laukaisemaa voimakasta psykologista tai emotionaalista reaktiota. Se liittyy usein aiempiin traumaattisiin kokemuksiin, mutta sanan merkitys on laajentunut myös arkikieliseen käyttöön.
Apee tiggeräityy kun Tena vuottaan.... niin kyselee taas pasoja moukka. 😝
Jonkun olisi hyvä tehdä ketju, jossa ihmiset antaisivat vinkkejä, miten voisi vähentää triggeröitymistä. Nykyinen yhteiskunta ärsyttää niin monipuolisesti, että olisi syytä keskittyä johonkin muuhun. Oma vinkkini on olla lukematta iltapaskojen juttuja, joissa haukutaan suomalaisia milloin mistäkin.