Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsillekin uskonnonvapaus

Vierailija
03.05.2026 |

Kannattaako kukaan muu täydellistä uskonnonvapautta?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain uskonvapautta. Uskonnot voi heittää kaatopaikalle.

Vierailija
2/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lasta ei pitäisi liittää mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Saa itse päättää sitten aikuisena sitten, että haluaako liittyä vaiko eikö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyy piirit aivopesevät lapset uskomaan jopa helvetin tulimereen 😬 

Vierailija
4/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että tuosta ei ole koskaan kuullut puhuttavan. Tuntuu, että 99% kannattaa uskonnonvapautta. Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään ehdottavan tuollaista. Tai en siis ole tajunnut, että kaikilla lapsillahan sitä ei ole.

Vierailija
5/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuolla lukee näin: "Uskonnonvapaus on perusoikeus, joka takaa jokaiselle oikeuden tunnustaa ja harjoittaa haluamaansa uskontoa tai olla tunnustamatta mitään uskontoa."

Eli kyllä se lapsillakin pitäisi olla. Kai he kuuluvat "jokaisiin".

Vierailija
6/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ehdottamaan tätä tietyille lahkoille jotka nipsasee esinahan pois poikavauvoilta. Olisi suotavaa että vasta kun 18v, saa pappi vasta leikata esarin pois ja ottaa peniksen suuhun jos vielä sellaista kaipailee. 

Siinä sitä uskonnonvapautta kun saa tehdä jotain noin barbaarista vauvalle.

Vierailija
7/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lapset aivopestään jeesus-jutuilla jo päiväkodissa mikäli sitä ei ankarasti kiellä. Lapset kärrätään busseilla kirkkoihin mutta mihinkään järkevään toimintaan ei helly bussikyytejä. 

Vierailija
8/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, lapset aivopestään jeesus-jutuilla jo päiväkodissa mikäli sitä ei ankarasti kiellä. Lapset kärrätään busseilla kirkkoihin mutta mihinkään järkevään toimintaan ei helly bussikyytejä. 

Niin, uskonnonvapautta on, että näin voi tehdä. Uskonnonvapaus on "saatanasta" Uskonvapaus on "Jumalasta".

Vierailija
9/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsilla tulee olla vapaus valita, mutta heille pitää antaa perustiedot esim. koulun uskontotunneilla ja rippikoulussa.  Vaasta tämän jälkeen he voivat valita.  Pelottava ajatus, että kaikista tulee pakanoita.  Onneksi nyt on paljon sellaista suuntausta, että vaikka vanhemmat ovat jättäneet lapsen kastamatta, hän itse haluaa riparille ja saa kasteen.  Oman uskonnon hylkääminen yekee muös tilaa vieraille uskonnoille.  Ei Suomi mikään tyhjiö ole, vaan aina tulee joku tilalle.

Vierailija
10/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu tässä perheessä raamattu on se mitä niille opetetaan.

Vierailija
11/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsilla tulee olla vapaus valita, mutta heille pitää antaa perustiedot esim. koulun uskontotunneilla ja rippikoulussa.  Vaasta tämän jälkeen he voivat valita.  Pelottava ajatus, että kaikista tulee pakanoita.  Onneksi nyt on paljon sellaista suuntausta, että vaikka vanhemmat ovat jättäneet lapsen kastamatta, hän itse haluaa riparille ja saa kasteen.  Oman uskonnon hylkääminen yekee muös tilaa vieraille uskonnoille.  Ei Suomi mikään tyhjiö ole, vaan aina tulee joku tilalle.

Tämän takia yleistietoa voi opettaa. Esim buddhismia, hinduismia, islamia jne tietoa monesta eri uskonnosta. Eikä vain yhdestä. Moraalinen ohjaus kuuluu aina lapsen kasvatukseen.

Vierailija
12/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tuolla lukee näin: "Uskonnonvapaus on perusoikeus, joka takaa jokaiselle oikeuden tunnustaa ja harjoittaa haluamaansa uskontoa tai olla tunnustamatta mitään uskontoa."

Eli kyllä se lapsillakin pitäisi olla. Kai he kuuluvat "jokaisiin".

Pitäisi olla mutta vamhemmat sen niille aina opettaa.

Vierailija
13/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten mihin?

Vierailija
14/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen maltillisen uskonnon pitkälti kulttuurisidonnaisena ja toki myös uskontona. Mut on vauvana kastettu, kasvoin perheessä, jossa käytiin kirkossa häissä, hautajaisissa ja joskus jouluna. Koulussa osallistuin uskonnontunneille. Ihan tavallinen, veroja maksava kansalainen musta tuli. Jumalaan uskon, en ole mikään hihhuli, en saarnaa taivasta enkä helvettiä kenellekään. Mun uskoni on mun asiani. Itse vierastan ajatusta ateistisesta kasvatuksesta. Usko tuo kuitenkn lohtua, valoa, mielenrauhaa. Niin, ja jos uskonto ja usko on sitä rauhallista eikä minkään uskonnon ääriajattelua tai -tulkintaa. Helvetin tulimerestä saarnaaminen on väärin ja pelottavaa. 

Vierailija
15/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielenterveyttäni vahingoitettiin helvetin tulilla.

Murrosiässä tajusin että kaikki on valetta.

Mutta tervekin ihminen kokee turhaa ahdistusta varsinkin jossain äärimmäisessä hädässä.

Ja uskovaiset lyövät riemussaan rintoihinsa kun peloteltu ahdistuu!

Miljardeja kohtalotovereita ;-(

Vierailija
16/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Ei pitäisi olla sallittua uskoa. 

Vierailija
17/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset juuri tajua mikä on uskonnonvapaus tai muutenkaan varmaa ala tutkia itselleen uskontoa mikä sopii. Ehkä joskus yläkoulu teini iässä voi kiinnostua tai tajuta tutkimaan

Vierailija
18/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista: Varsinkaan lapsille ei saisi valehdella.

Vierailija
19/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti. Lapsia ei tule liittää srk jäsenyyteen, vaan vasta 18-vuotiaana voivat halutessaan liittyä. 

Vierailija
20/46 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikäisinä liittyköön halutessaan, muttei ilman suostumusta vauvana tai pikkulapsina todellakaan! Kas kun ei tähän ole aiemmin puututtu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän