Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva kiire töissä ja liian iso työmäärä

Vierailija
03.05.2026 |

Mulla on töitä, mutta olen etsinyt parempaa. Siis sellaista mihin riittäisi yhden ihmisen työpanos ja saisi joskus pitää tauotkin. Lounas ei ole edes palkallinen, mutta käytännössä pakko syödä työn ohessa. Mulle laitetaan jatkuvasti vähintään 1,5 ihmisen työvuoro, eli aikaa hengähtää ei ole ja aina menee yli työajan. Selviän vain, koska paahdan täysillä koko ajan ja oikaisen säännöistä, joista tiedän ettei seuraa mitään. Hävettää silti tehdä niin huonoa laatua. Olen puhunut tästä esihenkilölle, olen itkenyt hänelle, sanoo vaan ettei resurssivajetta voi korjata hetkessä. Tiedänhän minä.. pelottaa vaan, etten jaksa enää kauan. Ja ei tälle olla tekemässä mitään, ei ole rekry päällä. Eikä kukaan ehtisi uutta henkilöä perehdyttää. En uskalla irtisanoutua ja ajatella, että kyllä jotain löytyy, kun ei ole löytynyt nytkään. En pärjäisi työttömänä, mokaisin varmasti jotain ja en saisi mitään rahaa mistään. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esihenkilölle tieto tästä. Jos ei muutosta tapahdu niin sitten työsuojeluun tai ammattiliittoon yhteys.

Aika monesti on puhuttu jo. Mitä ne työsuojelussa voi? Olen vaan ensimmäisenä listalla yt:ssä. 

En tosiaan pärjäisi työttömänä, tekisin varmasti jonkin virheen ja saisin karenssin. Viranomaiset ja niiden lomakkeet on aina olleet yhtä horroria.

Työnhakuvelvoite on helpoin homma, haen jo nyt vähintään 4 paikkaa kuussa. Mutta se paperisota ja nythän tuli tosiaan se sääntö, että ekasta virheestä karenssi ja tokasta tuet pois lopullisesti. Täytän jonkun kohdan väärin ja se oli siinä sitten...

Jos itsetuntosi on tuota luokkaa, ettet omasta mielestäsi pärjäisi työttömänä, niin ei ihme, ettei kukaan sinua palkkaa.. 

En kai mä nyt tuota sano hakemuksissa, hassu.

Yleensä asenne ja olemus kyllä näkyvät ihmisestä ihan jo hakemuksessa ja viimeistään haastattelussa. 

Vierailija
42/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Monesti noissa on tilanne että niin kauan kun sä venyt ja teet kaiken niin että tilanne ei aiheuta työnantajalle isoja ongelmia, niin sun työantajaltasi ei löydy motivaatiota ratkaista mitenkään sellaista joka on vain sun ongelmasi.

Noitten tilanteiden laukaisemiseksi pitää uskaltaa rohkeasti vetää johonkin raja että ilmoittaa ettei selviä töistään ja sitten jättää vähemmän tärkeimmästä ja kiireellisestä päästä osan tekemättä. Se todennäköisesti tuntuu susta kamalalta, mutta kun sun tekemättömät työt alkavat aiheuttaa ongelmia muille niin silloin se tilanne alkaa yleensä myös ratketa.

Tai toinen vaihtoehto laukaista tilanne on että sä löydät toisen työpaikan tai palat loppuun ja joudut sairauslomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esihenkilölle tieto tästä. Jos ei muutosta tapahdu niin sitten työsuojeluun tai ammattiliittoon yhteys.

Aika monesti on puhuttu jo. Mitä ne työsuojelussa voi? Olen vaan ensimmäisenä listalla yt:ssä. 

En tosiaan pärjäisi työttömänä, tekisin varmasti jonkin virheen ja saisin karenssin. Viranomaiset ja niiden lomakkeet on aina olleet yhtä horroria.

Työnhakuvelvoite on helpoin homma, haen jo nyt vähintään 4 paikkaa kuussa. Mutta se paperisota ja nythän tuli tosiaan se sääntö, että ekasta virheestä karenssi ja tokasta tuet pois lopullisesti. Täytän jonkun kohdan väärin ja se oli siinä sitten...

Jos itsetuntosi on tuota luokkaa, ettet omasta mielestäsi pärjäisi työttömänä, niin ei ihme, ettei kukaan sinua palkkaa.. 

Yleensä asenne ja olemus kyllä näkyvät ihmisestä ihan jo hakemuksessa ja viimeistään haastattelussa. 

Et ole tainnut katsoa mitä työttömiltä vaaditaan nykyisin? Yksikin virhe jossain lomakkeessa aiheuttaa karenssin. Toisesta virheestä menee tuet lopullisesti. Teen fyysistä työtä ihan syystä, en pärjää paperinpyörittelyhommissa ollenkaan. Miten voin olla varma, etten vaikka merkitse jotain asiaa väärään kenttään? Pakko suoriutua 100% täydellisesti. Joku merkonomi suoriutuisi varmasti ihan hyvin.

Vierailija
44/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä kannattaa peitellä? Hakemuksissa käytän sellaisia asioita, mitä mulle on esihenkilöt tai kollegat sanoneet. 

En siis epäile, että olisit väärässä, en mä rehellisesti voi itseäni kehua. Aiemmin oli vielä ammattiylpeyttä, mutta enää ei voi tehdä asioita edes keskinkertaisesti.

Vierailija
45/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti on mun ongelma, olen sitten hankala ja asenneongelmainen. Ja entistä vaikeampi saada uutta työtä, jos nykyinen työnantaja antaa huonoa palautetta. Mielelläni hoitaisin asiallisesti.

Juuri tämä. Kahden ihmisen työmäärä. Mitään tukea et esihenkilöltä saa, vain nihkeilyä ja haitan tekoa. Petaa sinun työpaikkasi saikulta palanneelle kaverilleen.

Ja minulla on se asenneongelma :D No toisaalta, en aio hetkeäkään niellä tuollaista amatöörimaista pskaa, joten kait se sitten on niin :) 

Parempi työpaikka löytyi alle vuorokaudessa ja taas oppi paljon siitä, millä tavoin asioita ei tule hoitaa terveessä yrityksessä.