Jooga ei ole kuntoilua tai urheilua, se on venyttelyä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Jooga sopii myös pylleröille.Minulla on yli-liikkuvat nivelet,siksi kai aikoinaan joogan aloitin kun,se on minulle suhteellisen helppoa.Olen aina päässyt spagaatin,kumpaankin suuntaan pääsen spagaattiin edelleenkin vaikka vaihdevuosissani olenkin lihonut.En joogaa hampaat irvessä kaikkiin asanoihin en enää vaihdevuosissani pääse,eikä tarvitsekaan.Syväkyykkyn pääsen edelleen.🤗
Jooga tuntuu helpolta yliliikkuvalle, mutta se voi olla hänelle vahingollista, koska liikkuvuus voi viedä nivelet liian pitkälle ja aiheuttaa vammoja. Etenkin pelkkä passiivinen venytys, jossa venytät lihasta ilman lihasten aktiivista käyttöä, voi olla riskialtista.
Yliliikkuvien nivelten kanssa joogassa kannattaa välttää erityisesti:
- Syviä venytyksiä ja liiallisia taivutuksia
- Lankkuasanoita ilman tukea
- Asanoita, joissa on suuri selkärangan liikkuvuus
Vierailija kirjoitti:
Jooga on osa hindulaisuutta. Länsimaiset vain ovat omineet sen.
Kaikki perinteet, keksinnöt ja tavat liikkuvat ihmisyhteisöstä toiseen. Ei se ole omimista.
Sinä itse käytät jenkkien keksintöä eli nettiä. Milloin ajattelit lopettaa omimisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga sopii myös pylleröille.Minulla on yli-liikkuvat nivelet,siksi kai aikoinaan joogan aloitin kun,se on minulle suhteellisen helppoa.Olen aina päässyt spagaatin,kumpaankin suuntaan pääsen spagaattiin edelleenkin vaikka vaihdevuosissani olenkin lihonut.En joogaa hampaat irvessä kaikkiin asanoihin en enää vaihdevuosissani pääse,eikä tarvitsekaan.Syväkyykkyn pääsen edelleen.🤗
Jooga tuntuu helpolta yliliikkuvalle, mutta se voi olla hänelle vahingollista, koska liikkuvuus voi viedä nivelet liian pitkälle ja aiheuttaa vammoja. Etenkin pelkkä passiivinen venytys, jossa venytät lihasta ilman lihasten aktiivista käyttöä, voi olla riskialtista.
Kiitti varoituksista!Toistaiseksi säästynyt vammoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga on saatanan palvontaa!
Jooga on palvonnan vastakohta, helvettiin uskovat kieltävät tämän.
Jooga ei ole palvontaa, jooga on sitä että jokainen rukous tai mantra on itsessään rukous tai mantra, suoritus ja sillä hetkellä elämistä kuin ihminen elää.
Palvonta on juutalaisuutta eikä joogakoulussa käy juutalaisia niiden juutalaisten vaatteiden kanssa
Helvettiin uskovat palvovat
Jooga on paljon kunnioituksellisempaa
Palvontaa esiintyy kaikissa uskonnoissa, ei vain juutalaisuudessa. Muutenkin voisit hieman päivittää tietojasi uskonnoista.
Jooga on alkujaan intialainen uskonnollinen rituaali, mutta siitä on kehitetty myös maallisempi versio, jossa hoidetaan kehoa ja mieltä ilman minkään uskonnon tunnustamista.
Mutta palvonta esiintyy muihin uskontoihin aina poikkeuksetta juutalaisuudesta
Tämä on vit-tu totta!
Ensinnäkin, palvontaa on kaikissa uskonnoissa, ei vain juutalaisuudessa.
Toiseksi, opettele kirjoittamaan selvin päin.
Kolmanneksi, mikä ihme pakkomielle sinulla on juutalaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös nivelissä yli liikkuvuutta, mutta oon huomannut että alkaa särkemään jos ei venyttele säännöllisesti.
En ole huomannut vammoja, vaikka ehkä vähän turhankin paljon venyn. Missä ajassa nää vammat syntyy?
Tervetuloa vinyasa-tunnille. Aika usein meille tulee joku muskelimake tyttöystävänsä kanssa ja sitten yllättyy kun kroppa ei pysty liikkeisiin ja niiden ketjuttamiseen vaan joutuu ottamaan taukoja tai tekemään helpotetun muodon siinä missä joogatyttis tekee muiden mukana.
Vinyasassa on usein flow'ta joissa samat lihakset aktivoituu eri muodoissa. Sama lihas saattaa olla pitkään aktivoituneena joten joku tietty paikka menee nopeasti paikallisesti hapoille vaikka et itse hengästyisikään. Tunnin aikana aina kiva kokovartalotreeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös nivelissä yli liikkuvuutta, mutta oon huomannut että alkaa särkemään jos ei venyttele säännöllisesti.
En ole huomannut vammoja, vaikka ehkä vähän turhankin paljon venyn. Missä ajassa nää vammat syntyy?
Yliliikkuvilla nivelillä on haaste siinä, että liiallinen liikkuvuus voi altistaa nivelten ja kudosten vaurioille ajan myötä, jos niitä ei huolehdita oikein. Yliliikkuvuus tekee nivelistä alttiimpia loukkaantumisille, koska ne voivat liikkua tavallista laajemmassa liikeradassa, mikä saattaa rasittaa kudoksia ja nivelsiteitä liikaa. Vammojen syntyminen voi kestää kuukausia tai jopa vuosia, mutta ne voivat alkaa tuntua, jos liiallinen venyttely tai vääränlainen kuormitus jatkuu pitkään. Venyttely sinänsä ei ole pahasta, mutta kannattaa varoa ylivenyttämästä ja suosia aktiivista venytystä passiivisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on naisten ”urheilua”. Eli muotivaatteiden ja perseen esittelyä.
Noille vaatteille on ihan käytännön syy, koska joogassa on paljon asentoja, joissa ollaan ainakin osittain ylösalaisin, niin löysemmät vaatteet ovat epäkäytännölliset, koska ne valahtavat päältä. Samaten kireämmät vaatteet auttavat sekä ohjaajaa että itseä peilistä näkemään, teetkö liikeradat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta vaatii jäntevän kropan siihen ei punttijullit pysty.
Ja joogi ei nosta maasta 200 kiloa. Jännä, että se ominaisuus kehittyy, jota harjoitetaan.
Kokeilin bikrami-joogaa. Liian hikistä puuhaa. Ei jaksanut.
Jooga on itämaisiin uskomuksiin liittyvä henkinen harjoitus, jonka tarkoitus on mm. avata chakroja, joita uskotaan olevan ihmisen energiakehossa. Joogamuotoja on monia. Joogaa pidetään kristityille sopimattomana sen vuoksi, että sen katsotaan olevan ristiriidassa Raamatun opin kanssa. Jooga ei ole vain fyysistä harjoittelua, vaan sen asennot ja meditaatio tähtäävät henkisyyteen, jälleensyntymisestä vapautumiseen ja sulautumiseen "universaalin jumaluuden" kanssa. Itse tulin uskoon uushenkisyydestä ja okkultismista, ja myös joogan harrastus päättyi siihen. Itse harrastin hatha- ja rajajoogaa.
Jooga on muutakin kuin asennot. Jos taas puhutaan asennoista, joogasta voi tehdä ihan niin kevyttä tai vaativaa kuin haluaa.
Vaativimmat asennot ovat sellaisia, että edes raavas kehonrakentaja ei kykene niihin. Eikä pelkästään tasapainon/venyvyyden vuoksi, vaan yksinkertaisesti koska hänellä ei voima riitä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö kuule tällä kertaa niin, että ette tällä kertaa aloita tuota jankkaamista? Suomalaisille jooga on liikuntamuoto, ei uskontoa, vaikka teillä uskovilla onkin tämän suhteen vilkas mielikuvitus.
Voit mennä jatkamaan tuota linjaa tuonne vanhaan ketjuun, se on jo pilattu valmiiksi. https://www.vauva.fi/keskustelu/1677288/pelottavia-oireita-joogan-jalke…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta vaatii jäntevän kropan siihen ei punttijullit pysty.
Ja joogi ei nosta maasta 200 kiloa. Jännä, että se ominaisuus kehittyy, jota harjoitetaan.
Jos joogi painaa 200 kiloa, hän pystyy nostamaan maasta 200 kiloa. Eri asia on, mitä hyötyä on pystyä nostamaan maasta 200 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö kuule tällä kertaa niin, että ette tällä kertaa aloita tuota jankkaamista? Suomalaisille jooga on liikuntamuoto, ei uskontoa, vaikka teillä uskovilla onkin tämän suhteen vilkas mielikuvitus.
Voit mennä jatkamaan tuota linjaa tuonne vanhaan ketjuun, se on jo pilattu valmiiksi. https://www.vauva.fi/keskustelu/1677288/pelottavia-oireita-joogan-jalke…
Vielä enemmän se on kulttuurista omimista, kun et edes ymmärrä kontekstia, jossa se on syntynyt. Ei se muuksi muutu, vaikka sinua harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän se on kulttuurista omimista, kun et edes ymmärrä kontekstia, jossa se on syntynyt. Ei se muuksi muutu, vaikka sinua harmittaisi.
Ei se minua harmita. Eikä varsinkaan kiinnosta. Kulttuurista omimista on ihan kaikki, kukaan ei elä erillisenä yksilönä omalla saarellaan. Mutta se harmittaa, että aina näihin joogaketjuihin tulevat uskovaiset saarnaamaan, miten jooga on paholaisen työtä.
Minä en pystyisi edes nukkumaan kunnolla, jos en harrastaisi joogaa ja mindfullnessia, niin tärkeää liikuntaa se on minulle.
Samoin kuin frisbee golf ei ole urheilua vaan paiskimista ja kaljan juontia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga on saatanan palvontaa!
Jooga on palvonnan vastakohta, helvettiin uskovat kieltävät tämän.
Jooga ei ole palvontaa, jooga on sitä että jokainen rukous tai mantra on itsessään rukous tai mantra, suoritus ja sillä hetkellä elämistä kuin ihminen elää.
Palvonta on juutalaisuutta eikä joogakoulussa käy juutalaisia niiden juutalaisten vaatteiden kanssa
Helvettiin uskovat palvovat
Jooga on paljon kunnioituksellisempaa
Palvontaa esiintyy kaikissa uskonnoissa, ei vain juutalaisuudessa. Muutenkin voisit hieman päivittää tietojasi uskonnoista.
Jooga on alkujaan intialainen uskonnollinen rituaali, mutta siitä on kehitetty myös maallisempi versio, jossa hoidetaan kehoa ja mieltä ilman minkään uskonnon tunnustamista.
Mutta palvonta esiintyy muihin uskontoihin aina poikkeuksetta juutalaisuudesta
Tämä on vit-tu totta!
Ensinnäkin, palvontaa on kaikissa uskonnoissa, ei vain juutalaisuudessa.
Toiseksi, opettele kirjoittamaan selvin päin.
Kolmanneksi, mikä ihme pakkomielle sinulla on juutalaisiin?
Tuo oli yksi kysymys mitä osasin odottaa ennen kuin kirjoitin juutalaisista ja heidän palvomisesta. Minulla ei ole pakkomieltä juutalaisiin, juutalaisilla on pakkomieltä minuun ja se vasta rasittavaa on, sen takua mainitsin juutalaiset ylipäätänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perinteet, keksinnöt ja tavat liikkuvat ihmisyhteisöstä toiseen. Ei se ole omimista.
Sinä itse käytät jenkkien keksintöä eli nettiä. Milloin ajattelit lopettaa omimisen?
Koska netti on ollut osa "jenkkien" kulttuuria, mutta ei muiden? Jooga sen sijaan on olllut vuosituhansia osa hindukulttuuria, kunnes n. 50 vuotta sitten länkkärit omi sen itselleen.
Niin kuntoiluun kuin urheiluunkin kuuluu kehonhuolto, mm. venyttely. Eivät kaikki kuntoilijat tietty huolla kehoaan, ja se kyllä näkyy...