Eikö sulla oo varaa matkustella vai huono englannin kieli??
Kommentit (34)
Ajattelin käydä Pariisissa aamiaisella mutta pelkään että tykkäävät kyttyrää jos englanniksi tilaan.
Aikoinani matkustellut, englanti, ranska, ja ruotsi sujuu. Venäjäksi ja saksaksi osaan tilata olutta ja ruokaa. Työt loppu, rahat loppu, ikää kertynyt. Näillä mennään kotikulmilla.
On varaa. Puhun kohdemaassa kohdemaan kieltä.
Olen ollut viimeksi lentokoneessa 28vuotta sitte :D
Haluan kyllä reissaamaan. Englantini ei ole kummoinen mutta kai sillä pärjäisi. Ja onhan puhelimessa translate. Olen jo monta vuotta haaveillut ja ollu kiinnostunut lähtemään. Kerran minulla olikin pariin paikkaan lentoliput mut en sit voinukkaa lähteä kun tili miinuksella :D
En tiiä mihin ja koska lähtis ja mimmoisen loma budjetin sitä edes tarvis. Lentoliput itsessään ei oo kalliita mutta kyllähän sitä pitäs olla sen verran ettei tuu yllätyksiä :D
No oon mä Tallinnassa sentään laivalla käyny täs eniwei.
Olisi varaa enempikin matkustella, mutta kerta vuoteen riittää tällä erää. Jotenkin ei jaksa ruuhkaisia lentokenttiä, odottelua, sun muuta. Enkä teinien kanssa matkailua. Aina niin tyytymättömiä murjottajia. Sit kun saa ipanat maailmalle, niin ehkä käyn pari kertaa vuodessa ulkomailla. Haaveena olla jossain kohteessa kuukausi.
Matkustelin nuorena ja seuraavan kerran kun jäädään eläkkeelle. Meillä velvotteita eli kolme lemmikkiä niin pysytään kotona.
On varaa ja on kielitaitoa vaan on vamma jonka kanssa on hankala matkustaa. Mielelläni matkustaisin jos vammani sallisi.
Nyt kun viimein olis rahaa,niin terveys ei enää salli.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelin nuorena ja seuraavan kerran kun jäädään eläkkeelle. Meillä velvotteita eli kolme lemmikkiä niin pysytään kotona.
Onhan sillä Adalmiinallakin, naisella joka kiersi kaikki maailman maat, koira! Olin todella yllättynyt tiedosta kun näin hänen instavideon aiheesta. Kukahan koiraa hoitaa kun juurihan Adalmiina oli talvella yli kuukauden reissulla Karibiallakin jossa tapasi tämän uuden miehen joka nyt deiteillä Suomessakin.
Ap:lla kyselyikä? Vai vielä siinä iässä että mielen teoria on jäänyt oppimatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Nytkin tilillä 4 € ja palkkapäivä vasta maanantaina.
Hommaa parempi työpaikka.
On varaa, osaan neljää kieltä ja matkusteltu on. Nyt vaan juuri ei hirveästi innosta. Kaukoidän lennot piteni Ukrainan sodan takia jo aiemmin ja nyt Lähi-Idän tilanteesta ei tiedä miten kehittyy. Jos huonosti käy, ei myöskään esim. Kypros tai Kreeta ole välttämättä turvallisia. Dubait ja vastaavat ei ole kiinnostaneet koskaan. Ranska ja Italia kesällä ehkä…
Jos Finnair olisi ajan tasalla, se toisi talviohjelmaan jotakin uutta esim. Karibialta, niin olisi kätevä lähteä suoralla.
Kunhan nyt näkee myös, onko lentopetrooliakaan kohta kaikille vai perutaanko lentoja urakalla ja miten hinnat nousee, kun nousevat varmasti.
Summa summarum, juuri nyt ei oikein innosta kokeilla onneaan lähtemällä jonnekin maailman ääreen testaamaan, milloin sieltä pääsee pois.