Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaläiskät!

Vierailija
01.05.2026 |

Maksaläiskiä ei vissiin voi millään estää tulemasta? Spf 50 käytössä ja paksusti meikkivoidetta päälle. Silti huulen päällinen tummuu tummaksi vaikkei edes ulkona viihdy 😭

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää kiusaa ketää muuta?

Vierailija
2/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nää kiusaa ketää muuta?

Kymmenessä vuodessa lakkaavat haittaamasta, sitä ei vielä maksaläiskien harmitusiässä ymmärrä miten paljon ja nopeasti kaikki muuttuu toisenlaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sellaista aurinkosuojaa mikä on tarkoitettu läiskien ehkäisyyn. Esim Nivea sun dark spot control 50+ Ei siis tavallista aurinkovoidetta.

Mutta jos olet (esi)vaihdevuosi-ikäinen nainen niin saattaa olla niin ettei mikään estä läiskiä tummumasta. 

Vierailija
4/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vuosia sitten maksaläiskän kasvoista pois käyttämällä Lumenen C-vitamiinia sis. päivävoidetta. Hävisi kokonaan, olin tuolloin nelikymppinen. Myös apteekissa löytyy tuotteita maksaläiskien poistoon. 

Vierailija
5/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain pahat läiskät otsastani häviämään melkein kokonaan kuorinnalla, siis kunnollisella microdermabrasion-kuorinnalla, näitä saa kotiinkin ostettua ja Eucerinin anti-pigment-tuotteilla. Ja tärkeintä on tietysti ennaltaehkäisy eli aurinkosuoja, auringon välttely ja fysikaalinen suoja kuten huivit ja päähineet mulla. Huulen päällinen on kyllä pahempi paikka kuin otsa, koska iho on siinä herkempää ja ohuempaa. Mutta suosittelen silti kuorintaa ja jotain läiskille tarkoitettua ainetta. Ja tietysti hyvää peiteainetta - sellaisiakin on, jotka oikeasti peittää tummentumat. Mutta ei se nyt ole kuitenkaan niin paha juttu kuin itse ajattelee, tuskinpa muut kiinnittää huomiota paljoakaan tuommosiin. 

Vierailija
6/6 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena oli isot maksaläikät otsassa, ei haitannut. Nyt vaihtareissa on huulen yläpuolella ja poskessa, ei haittaa. Siinä ne mukana kulkee. Kevyt meikki tasoittaa kasvojen kirjavuutta, muttei peitä maksaläikkiä.