Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiö: miehet vetäytyvät nyt yhteiskunnasta sekä deittailusta

Vierailija
01.05.2026 |

Mistä tämä johtuu? Miksi miehet katoavat ja muuttuvat näkymättömiksi? 

Kommentit (2141)

Vierailija
681/2141 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali mies ei asu kerrostalossa tai ole väkivaltainen. Normaali mies tarvitsee pakopaikan seksuaaliselle turhautumiselle, olkoon se miesluola tai autotalli. Itse ainakin puhun ja pussaan, mutta pitää olla paikka mihin paeta "lohikäärmettä", varsinkin kun en tykkää riitelystä. Öljy ja vesi eivät sekoitu, miksi yrittää sekoittaa niitä väkisin. En ilmeisesti ole mies jota naiset haluavat, joten olen mielummin yksin ja mielestäni olen hyvä mies. En luule olevani taivaan lahja ja sekö vituttaa naisia?

Aika moni normaali mies asuu kerrostalossa.

Moni normaali naimisissa oleva pariskuntakin asuu kerrostalossa :D

Normaalit ihmiset asuvat kerrostalossa. Pervot asuvat peräkammarissa kuusen juurella ja peseytyvät vain lauantai-iltaisin. 

Vierailija
682/2141 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista miehen mallia oli tälle yhteiskunnasta vetäytyvälle mieslaumalle tarjolla heidän lapsuudessaan ja nuoruudessaan? 

Missä olivat edeltävän sukupolven miehet? 

Toivottavasti seuravan sukupolven kanssa menee paremmin...

AI-isit hoitaa hommat ja GTA:n Trevor ja Michael.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2141 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi deitata.  Paska diili ..nainen tapaa sata miestä ..ekana kysytään paljon tienaat.  Tosi romanttista.

Ennemmin syön hyvin ja matkustan kun maksan jonkun 100 munaa saaneen deittejä

Some on pahasti vääristänyt nuorten miesten kuvaa naisista. Aika harva nainen haluaa panna 100 miehen kanssa. Somebimbot eivät ole tavallisia naisia

Ainakin meillä on ystäväpiirissä johon kuuluu yhdeksän 25 vuotiasta naista kilpailu kuka saa ensimmäisenä sata miestä täyteen. Ja mitä olen jutellut muidenkin minun ikäisten naisten kanssa niin tuo sata ei lopulta edes suuri luku tähän asiaan. Eräälläkin tietämälläni naisella jolla ikää on 35 alkaa lukema lähestymään kahta sataa. 

Joten kun sinä olet siveyden sipuli joka ei ole halunnut elää ja kokea niin älä syytä meitä muita kun me emme halua olla samanlaisia

Onko tuo miehelle paljon? Ei mielestäni edes ole. Olen itse 41v mies ja olen harrastanut seksiä yli sadan naisen kanssa, noin 120 naista vaikka olen ollut myös parisuhteessa 15 vuotta. Sehän tulee varsin nopeasti täyteen, esimerkiksi 10 naista per vuosi ei ole ollenkaan edes paljon. 

Oho. Minulla on ollut elämäni aikana yhteensä 3 seksipartneria.

N48

Laskukaava todellisen määrän löytämiseen on naisen ilmoittama luku kerrottuna kolmella

Vierailija
684/2141 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmiö on kaikkialla, miehissä ja naisissa, ympäri maailmaa.

Ihmiset vetäytyvät omiin oloihinsa, eivät enää yritä hankkia ystäviä, eivätkä paria.

Merkki ylikuormituksesta ja infoähkystä. Ihmiskunta on muuttumassa, eikä välttämättä parempaan suuntaan.

Vierailija
685/2141 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin vähän taukoa, mutta nyt kesäkausi on avattu ja tarkoituksena on kaataa noin 25 naista kesän aikana. t. komea mies

No ei tarvi kaataa. Ei tarvi kuin laittautua nätiksi. Tummata harmaantuvat kulmakarvat ja kammata ylituuhea tukka rypsiöljyllä taakse täikammalla, koska tavallinen kampa jäisi kiinni pehkoon. Sitten pitää kuunnella kiinnostunutta ja esittää kysymyksiä kuuntelemaan ja vähän hämmentää kertomalla omia mielipiteitä sopivasti. Ei liikaa monologiaa ja ne katseet. Mun pitää vain asetta polvet ristiin ja nyökkäillä hyväksyvästi narisevalla äänellä. Toinen käsi drinkkilasilla ja toinen käryävällä savukkeella, josta en juurikaan ota sauhuja. Kaikki on vain teatraalia. Hyhyym. 

Osaan ulkoa Hamletini. Nainen kyllä kaataa minut pikemminkin ja iskee suurilla kalanhuulilla kiinni poikamaisiin kupeisiini. Ollakseen kiinnostava on miehen muututtava naiseksi, eikä toisinpäin. Luonnossa asiat menee niin. 

Vierailija
686/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin vähän taukoa, mutta nyt kesäkausi on avattu ja tarkoituksena on kaataa noin 25 naista kesän aikana. t. komea mies

Komea id1oott1 olet. Ei nainen ole puu, joka kaadetaan.

Vierailija
687/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi deitata.  Paska diili ..nainen tapaa sata miestä ..ekana kysytään paljon tienaat.  Tosi romanttista.

Some on pahasti vääristänyt nuorten miesten kuvaa naisista. Aika harva nainen haluaa panna 100 miehen kanssa. Somebimbot eivät ole tavallisia naisia

Ainakin meillä on ystäväpiirissä johon kuuluu yhdeksän 25 vuotiasta naista kilpailu kuka saa ensimmäisenä sata miestä täyteen. Ja mitä olen jutellut muidenkin minun ikäisten naisten kanssa niin tuo sata ei lopulta edes suuri luku tähän asiaan. Eräälläkin tietämälläni naisella jolla ikää on 35 alkaa lukema lähestymään kahta sataa. 

Joten kun sinä olet siveyden sipuli joka ei ole halunnut elää ja kokea niin älä syytä meitä muita kun me emme halua olla samanlaisia

Onko tuo miehelle paljon? Ei mielestäni edes ole. Olen itse 41v mies ja olen harrastanut seksiä yli sadan naisen kanssa, noin 120 naista vaikka olen ollut myös parisuhteessa 15 vuotta. Sehän tulee varsin nopeasti täyteen, esimerkiksi 10 naista per vuosi ei ole ollenkaan edes paljon. 

Oho. Minulla on ollut elämäni aikana yhteensä 3 seksipartneria.

N48

Laskukaava todellisen määrän löytämiseen on naisen ilmoittama luku kerrottuna kolmella

No ei se 9 ole vielä kovin paljon sekään.

Vierailija
688/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tää on jotain sun outoa fantasiaa. Tavalliset miehet nimen omaan ovat tunneterveitä ja halukkaita rakastamaan ja ottamaan rakkautta vastaan <3 

Vaikka se kuinka tuntuis väärältä ja pahalta sinusta." 

Allekirjoitan tuon ihan täysin. Itselläni on suht laaja tuttavapiiri opintojen ja töiden myötä, enkä tunne ainoatakaan tuommoista läpeensä katkeroitunutta häiskää.

M27

Minä puolestani opiskelen yliopistolla, eikä ystäväpiiristäni tai kurssitovereistani yksikään edes katso miesten suuntaan. Olette pelkkää saastaa silmissämme.

N24

Täällä yksi 24-vuotiaan yliopistossa opiskelevan nuoren naisen äiti, ja aika erilaista on hänen elämänsä, hänen porukkansa rakastavat lähimmäisiään ja ovat onnellisia. 

Elämä olis sullekin kivampaa jos vihaisit vähemmän.

äiti-ihminen

Helppo hymyillä kun naisilla on helppo elämä

Olisiko miehillä kivampaa, jos naisilla olisi vaikea elämä?

Minusta tämän ei pitäisi olla nollasummapeli.

Itse asiassa voi olla juuri noin. Miehillä olisi kivempaa.

Miten se, että jollain on kurjaa, tekee sun olon paremmaksi?

Tuo on vakavan persoonallisuushäiriön tai jopa mielisairauden oire.

Meni sulta niin asiattomaksi, että yritähän uudelleen

Ihan asiallinen kysymys tuo minusta oli. En ole siis se, ketä kommentoit.

Ehkä olisi ollut ilman loppupäätelmää. Olet mielisairas, jos et sitä ymmärrä.

Ei se loppupäätelmä asiaa muuta. Terve ihminen ei iloitse muiden vastoinkäymisistä.

Jos et pysty yrittämäänkään ajatella boksisi ulkopuolelta, niin en koe velvollisuudekseni jatkaa keskustelua.

En minä kommenttejasi kaipaakaan, kun olet kerran päättänyt, että on tervettä iloita muiden vastoinkäymisistä. 

Jos en jostain henkilöstä pidä, minulle on täysin yhdentekevää, pärjääkö hän vai kohtaako vastoinkäymisiä.

Hyvä, noin niitä vihollisia löytää ja synnyttää, pääsee muhimaan vihassa! Hyvää kesää!

Ei sillä vahingonilollakaan ystäviä saa.

se, että kyseessä olisi vahingonilo on vain tunteidesi luoma illuusio. Olkiukko, mitä osaat hakata tyylikkäin sivalluksin ja paremmuutta kokien.

Mitä muuta se toisten vastoinkäymisistä iloitseminen on kuin vahingoniloa?

Tää oli just se tehtävä, mikä sun täytyy ratkaista ansaitaksesi keskustelun jatkon

Hei, tää häiskä ei halua, että kukaan sanoo, mitä hän tuntee, kun se kuulostaa niin pahalta. Mut haluu silti olla vahingoniloinen. Se tunne pitäis vaan nimetä jollain jalommalla ilmaisulla.

Vierailija
689/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset vihaavat sitä miten vähästä miehet tulevat onnelliseksi.

Melkein. Naiset vihaavat sitä että mies on onnellinen.

Suurin osa ihmisistä ei vihaa muiden onnellisuutta, kadehtii ehkä muttei vihaa. Suurin osa ihmisistä keskittyy niin paljon omaan elämäänsä, että hyvä jos muita edes havaitsee. Toisaalta syrjäytynyt projisoi omia ajatuksiaan ja tunteitaan helposti muille, koska ei oikeasti tunne ketään, koska on syrjäytynyt.

Netti on täynnä vitsejä siitä, että kun nainen huomaa miehen olevan joutilaana ja tyytyväinen elämäänsä, se kyllä keksii keinot muuttaa tilanne.

Niin, se on vähän ongelma jos mies makaa joutilaana sohvalla ja nainen hoitaa lapset ja kotityöt.

Ja vitutkaan ole!

Ne on just naisten hommia ja vastuualuetta, mitään ongelmaan ei ole!

Jaahas, tänne pesiytynu ulisjonnet.

Vierailija
690/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta pakko sanoa, että jos olisin nyky Suomessa mies niin en minäkään varmaan pariutuisi. Suomalaisista naisista on tullut aivan kamalia, allekirjoitan tämän naisena. Valittavat kaikesta, kaikki on aina miesten syytä ja kuitenkin odottavat prinsessakohtelua niiltä joita koko ajan haukkuvat! 

Joo, varmasti olet nainen😂

Vierailija
691/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kaveripiiri sinulla. Minun tuntemani nuoret naiset etsivät aitoa rakkautta ja elämänkumppania. Osa on jo luovuttanut, kun ei miehiä näytä kiinnostavan muu kuin pinnalliset tapailusuhteet. Surullista, mutta ymmärrän kyllä. En itsekään edes yritä enää löytää ketään. 

Vierailija
692/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta pakko sanoa, että jos olisin nyky Suomessa mies niin en minäkään varmaan pariutuisi. Suomalaisista naisista on tullut aivan kamalia, allekirjoitan tämän naisena. Valittavat kaikesta, kaikki on aina miesten syytä ja kuitenkin odottavat prinsessakohtelua niiltä joita koko ajan haukkuvat! 

No lohdun ja toivon sana miehille ja teille tolkun naisille: teitä on vielä olemassa. On mahdollista löytää kiva nainen Suomesta. Lisäksi kannattaa muistaa, että suuri osa naisista muuttaa mieltään tavatessaan miehen, joka on karismaattinen ja osaa perustella näkemyksensä. Ei valtaosa naisista ole henkeen ja vereen feministejä, vaan ovat ajautuneet ajattelemaan niin ympäristön paineessa, koska uskovat sen olevan oikein ja niin saavansa hyväksynnän.

Olen kyllä feministi, kannatan tasa-arvoa. Ei me tästä erityisesti puhuta kenenkään kanssa. Tosin mieheni ja poikani kannattaa myös tasa-arvoa oletusarvona, kun heidän mielestään kaikki muu olis absurdia. Vaikea ymmärtää, miksi kukaan kannattais epätasa-arvoa. Mutta kenelläkään tähän ei ole mitään ympäristön painetta. Ovat vain fiksuja.

Vierailija
693/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lohdun ja toivon sana miehille ja teille tolkun naisille: teitä on vielä olemassa. On mahdollista löytää kiva nainen Suomesta. Lisäksi kannattaa muistaa, että suuri osa naisista muuttaa mieltään tavatessaan miehen, joka on karismaattinen ja osaa perustella näkemyksensä. Ei valtaosa naisista ole henkeen ja vereen feministejä, vaan ovat ajautuneet ajattelemaan niin ympäristön paineessa, koska uskovat sen olevan oikein ja niin saavansa hyväksynnän.

Olen kyllä feministi, kannatan tasa-arvoa. Ei me tästä erityisesti puhuta kenenkään kanssa. Tosin mieheni ja poikani kannattaa myös tasa-arvoa oletusarvona, kun heidän mielestään kaikki muu olis absurdia. Vaikea ymmärtää, miksi kukaan kannattais epätasa-arvoa. Mutta kenelläkään tähän ei ole mitään ympäristön painetta. Ovat vain fiksuja.

Feminismihän ei olekaan tasa-arvoa mitä miehet kannattavat. Feminismi on yksipuolista naisten etujen ajamista miesten kustannuksella. Ei miehen pidä sellaista kannattaa tilanteessa missä miesten asema on jo naisia huonompi. Se on pelkkää sosiaalista peliä ja manipulaatiota että yritetään esittää feminismi synonyyminä tasa-arvolle. Ei missään nimessä ole sitä, vaan päinvastoin!

Vierailija
694/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama itku.

Selkokielellä ja käytännössä miehet vetäytyy kalliista yhteiskunnasta vähentämällä altistusta verotukselle. Miesten minimalismi on pelottavan tehokas yhteiskunnan lamauttaja. Varsinkin sen tulonsiirtoihin perustuvan naisten yhteiskunnan.

Vierailija
695/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tai nainen ei ole katoamassa kyllä tältä planeetalta mihinkään. Ne jotka haluaa ja kykenee lisääntyy vaikka muut kuinka paljon toisin haluaisi. Ne jotka ei halua lisääntyä tulee kuolemaan pois ilman jälkikasvua. Jäljelle jää lisääntyjät ja lisääntyjien jälkikasvu.

Ja nyt kun 70% miehistä (ne tavalliset hyvät miehet) ei halua... jäljelle jää alin 20%

Onnea naiset, saatte mitä ansaitsette.

Googletappa moniko on parisuhteessa.

n. 30% alle 35 vuotiaista.

Tästähän ei ole mitään tarkkoja lukuja. Aika monet perheellistyy 30+ -vuotiaina. 

Uutiset osaavat kertoa että noin on ollut aikaisemmin, mutta nykyään miehet eivät edes etsi naista nuorempinakaan. Pelit ja muu elämä vie voiton.

Milläs ajattelut "perheellistyä" kun toinen sukupuoli ei ole sitä mieltä että olet kaiken sen vaivan ja draaman arvoinen.

Eikä siinä siis mitään pahaa. Naiset kokeilivat mihin asti he saavat venytettyä vaatimuksiaan ja yli meni. 

Hups.

Juujuu kyllä varmasri just näin. Naiset yhtenä monoliittinä päätti kokeilla ja hups. Ja nyt miehet sit taas monoliittinä päätti...On kyl korkealentoista "päättelyä*.

Vierailija
696/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yhteiskunnasta voi vetäytyä?

Minäkin haluaisin mielelläni vetäytyä yhteiskunnasta.

N27

Ryhtymällä työttömäksi ja et osallistu enää mihinkään toimintaan etkö kuulu järjestöihin ...et opiskele etkä osallistu mihinkään urheilu joukkueeseen tai edes kalastus kerhoon.  

.viettää aikaansa yksin ja mielummin maaseudulla jossa ei tarvi olla kenenkään kanssa tekemisissä

Vierailija
697/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kannustaneet toisiaan jo vuosikymmenten ajan olemaan mahdollisimman huonosti miehiä kohtelevia. He ylpeilevät sillä toisille naisille. Jakavat tarinoita miten lyttäsivät miehen tai kohtelivat häntä kuin hän olisi arvoton. Niille naureskelevat naisporukoissa. Se on tapa nostattaa itseään painamalla muita alas. Se on sitä toksista voimaantumista. Kun miehet saavat tätä kohtelua, on luonnollista ja tervettä lopettaa näiden naisten tapailu ja keskittyä siihen mikä elämässä on positiivista.

Vierailija
698/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama itku.

Selkokielellä ja käytännössä miehet vetäytyy kalliista yhteiskunnasta vähentämällä altistusta verotukselle. Miesten minimalismi on pelottavan tehokas yhteiskunnan lamauttaja. Varsinkin sen tulonsiirtoihin perustuvan naisten yhteiskunnan.

Selkokielellä ja käytännössä: Muutama palstauli loisii veronmaksajien tuella ja kuvittelee sen olevan jotain suurta, miehekästä vastarintaa.

Vierailija
699/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn omissa oloissani, ei siinä sen ihmeempää. 

Palkasta jää reilusti säästöön ja sijoituksiin, ei tarvitse rahoittaa kenenkään koiraharrastusta taikka tavoitella maaseudulta punaista tupaa/kultaistanoutajaa/farmari-volvoa. Saan katsoa mitä elokuvia tahdon, kuunnella musiikkia milloin tahdon, poltella tai ryypätä milloin tahdon, nukkua pitkään kun on vapaata töistä jne. Saan sisustaa asuntoni miten tahdon, kukaan ei valita kun hifi-laitteideni värisävy ei käy yksiin keittiön patalappujen kanssa. Kaverit ovat tervetulleita luokseni, niiden kanssa voin pelailla, katsoa leffoja ja tilata vaikka pizzaa. 

Paitsi vaan että saa olla aika hedonisti-narsisti että ei jossain vaiheessa ala kyllästyttämään. Kyllä normaaliin elämään kuuluu parisuhde ja kompromissien tekeminen, mutta olet hyvä esimerkki millaiseksi tämä minä-minä -yhteiskunta on ihmiset muokannut. Pätee siis sekä miehiin että naisiin.

Yksin elävä nainen: voimakas, itsenäinen, sankaritarinan ainekset.

Yksin elävä mies: säälittävä, ressukka, incel, naurun aihe

Hassua, et ajattelet noin. Miksi?

Vierailija
700/2141 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla joka tuutista saa kuulla että "miehet on pahoja ihmisiä" niin miksi pyöriä seuduilla missä ei ole haluttu? En kaipaa draamaa elämääni.

Jos kuulet samaa seuduilla, joissa liikut tosielämässä, niin huhut sinusta taitavat olla totta. Muussa tapauksessa elelisit normaalisti sukulais-, perhe- ja tuttavaporukoissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme