Paljonko rahaa lahjaksi hääparille?
Hääpari toiveena raha tilille. Mikä on nykyään "sopiva" summa?
Kommentit (52)
Muistan kun tv asiantuntija kertoi että jokainen vieras laittaa oman varallisuuden mukaan hää- , rippi- ja ylioppilas ym lahjarahat. Ei ole mitään määrättyä summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ootteko te ihan tosissanne, että nelihenkinen perhe veisi 400 eur lahjaksi? Tuommoisiin juhliin en ikinä tahdo osallistua. Ja kaikki muut kulut vielä päälle matkoista, vaatteista ym.
Nelihenkinen perhe, 200e olisi ok. Varsinkin jos teinejä jotka syö paljon. Muutamat kympit on arveluttavia mutta satanen per aikuinen on jo tosi ok.
Sama ajatus häälahjasta.
Avioliittoon astuminen
on iso juttu avo(susi)parille.
Ideaalisesti koko
loppuelämän
sinetöivä pyhä seremonia
kahdelle sinulle
läheiselle ihmiselle.
E
Vierailija kirjoitti:
Tulojen mukaan. Törkeää, jos joku arvostelee lahjan antajaa. Miten kukaan kehtaa olla toisilta vailla yhtään mitään? Yleensä rikkaimmat ovat röyhkeimpiä. Röyhkeiden kanssa välit saavatkin mennä poikki.
Törkeää jos joku antaa alle 100e lahjan. Vassarit jää tuulikaappiin pienemmin setelein ja kolikoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme hyvätuloinen, keski-ikäinen pariskunta ja annamme ystäväpariskunnalle 100 e yhteensä. Yksinäinen, pienituloinen ihminen voin hyvin antaa vaikka sen 15-20 euroa. Eihän hän käyttäisi päivän ruokaan se enempää muutenkaan.
Minä yksinäinen hyvätuloinen annan 0€ ja käytän rahani maksulliseen seksiin
Kunhan muistat onnittelukortissasi mainita, mihin tärkeämpään rahasi laitat, niin menettelee. Ainakin sulhanen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Nolla euroa. Aikuiset ihmiset eivät tarvitse rahaa lahjaksi. Jos perse on auki, ei kannata järjestää häitä ennen kuin oma talous on kunnossa.
Tuollaiset kuokkavieraat kengitään kirkon ovelta helevettiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis ootteko te ihan tosissanne, että nelihenkinen perhe veisi 400 eur lahjaksi? Tuommoisiin juhliin en ikinä tahdo osallistua. Ja kaikki muut kulut vielä päälle matkoista, vaatteista ym.
Häät ei oo vassareita varten. Jää kotio katsomaan Netflixiä.
Olen sinkku, tulot alle mediaanin, erittäin hyviä ystäviä tämä pariskunta, ja tulot pienemmät kuin minulla. Joten annoin heille pari kuukautta ennakkoon lahjana 500 € (hääjuhlan valmisteluun, kasvohoitoon tai vastaavaan rentoutumiseen tai mitä halusivatkaan tehdä sillä) ja 100 € itse hääpäivänä.
Ehkä vähän ylitseampuvaa, mutta eipä ole näköpiirissä muita häitä enää koskaan. Yolo.
Miksi maksaisin jostain buffet ruokailusta yli satasen? Minusta on törkeää odottaa, että häävieraat maksavat häät. Jos ei ole varaa itse kustantaa häitä niin ei tarvitse pitää. Parasta olisi jos siellä häissä olisi jonkinlainen aukollinen llatikko johon jokainen vieras voisi laittaa haluamansasetelin. Näin ei kenenkään tarvitse hävetä jos ei ole varaa suuriin summiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin jostain buffet ruokailusta yli satasen? Minusta on törkeää odottaa, että häävieraat maksavat häät. Jos ei ole varaa itse kustantaa häitä niin ei tarvitse pitää. Parasta olisi jos siellä häissä olisi jonkinlainen aukollinen llatikko johon jokainen vieras voisi laittaa haluamansasetelin. Näin ei kenenkään tarvitse hävetä jos ei ole varaa suuriin summiin.
Ei kai kukaan pakota sua maksamaan? Tai menemään häihin vieraaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulojen mukaan. Törkeää, jos joku arvostelee lahjan antajaa. Miten kukaan kehtaa olla toisilta vailla yhtään mitään? Yleensä rikkaimmat ovat röyhkeimpiä. Röyhkeiden kanssa välit saavatkin mennä poikki.
Törkeää jos joku antaa alle 100e lahjan. Vassarit jää tuulikaappiin pienemmin setelein ja kolikoin.
Persuja ei yleensä kutsutakaan järjestyshäiriöiden välttämiseksi. Ja saattaa kadota koko hääkassa.
Nelihenkinen perhe, 200e olisi ok. Varsinkin jos teinejä jotka syö paljon. Muutamat kympit on arveluttavia mutta satanen per aikuinen on jo tosi ok.