Paljonko rahaa lahjaksi hääparille?
Hääpari toiveena raha tilille. Mikä on nykyään "sopiva" summa?
Kommentit (52)
Eron jälkeen ne sitä kipeämmin tarvitsevat. Säästä siihen.
Katot vihasesti niitä ja puhkot puukolla auton renkaat kateuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme hyvätuloinen, keski-ikäinen pariskunta ja annamme ystäväpariskunnalle 100 e yhteensä. Yksinäinen, pienituloinen ihminen voin hyvin antaa vaikka sen 15-20 euroa. Eihän hän käyttäisi päivän ruokaan se enempää muutenkaan.
Minä yksinäinen hyvätuloinen annan 0€ ja käytän rahani maksulliseen seksiin
Laittaa sen 2000 euroa. Köyhiltä eivät saa mitään.
Mutta tuolla summalla pääsevät jonkinlaiselle häämatkalle ja itse voit sanoa kymmenen vuotta myöhemmin, että minähän sen maksoin.
Paljos hääpari maksaa mulle että tuun paikalle? Oon aika kallis kutsuttava
Jos ei ole mistä lahjoittaa, niin ei tarvi lahjoittaa mitään. Miks mun pitäisi vähistä rahoista laittaa kellekkään lahjaksi rahaa?
Nolla euroa. Aikuiset ihmiset eivät tarvitse rahaa lahjaksi. Jos perse on auki, ei kannata järjestää häitä ennen kuin oma talous on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset vähintään 100 euroa/hlö. Köyhät antaa ne mitä sillä hetkellä tilillä on. Mutta aina vähintään sen verran kuin omat syömiset ja juomiset niissä häissä maksaisi.
Ruuan täytyy olla todella hyvää ja pöytään tarjoiltua, jos maksan satasen tai yli siitä.
Näinpä. Hääbuffetit taitaa tyypillisesti maksaa sen 30-50€ per henkilö. Eli sopiva häälahjasumma on suurinpiirtein se, mitä ruuat maksaa.
Oletteko kuulleet ikinä, että kukaan hyvissä varoissa oleva häpari olisi halunnut tarjota sukulaisilleen ja ystävilleen hääjuhlan ilman lahjoja?
Yleensä en mene ei-läheisten ihmisten häihin koska kaikki vaiva, matkustukseen kuluva aika (yleensä ainakin jonkin verran), kyydit jos aikoo ottaa muutaman lasin viiniä tai majoittuminen, asun laitto tai jopa osto jos on teemaa ja muu laittautuminen, lahja ym on vain liikaa vaivaa ja aikaa jos ei ole oikeasti läheinen. Jos jotenkin olisi epäkohteliasta olla menemättä niin 50-70 euroa rahalahjana.
Jos on ystävä tai läheinen niin 100-120.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuulleet ikinä, että kukaan hyvissä varoissa oleva häpari olisi halunnut tarjota sukulaisilleen ja ystävilleen hääjuhlan ilman lahjoja?
Tavallaan. Yksi läheinen hääpari toivoi lahjoja vain hyväntekeväisyyteen.
Niin paljon kuin sielu sietää. Ottavat varmasti jokaisen euron vastaan hymyssä suin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Tuollaiset kemut jättäisin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh! Tuollaiset kemut jättäisin väliin.
Ne oli hyvät kemut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiitos. En anna ollenkaan jos menee jollekin muulle kuin asianomaisille.
Juhlat maksaa ja ei kannata mennä jos ei ole varaa. Lähettää kortin ja sillä selvä.
Varmasti köyhällä ei ole myöskään vaatteita ym ja kustannuksia tulee joka tapauksessa liikaa
Siis ootteko te ihan tosissanne, että nelihenkinen perhe veisi 400 eur lahjaksi? Tuommoisiin juhliin en ikinä tahdo osallistua. Ja kaikki muut kulut vielä päälle matkoista, vaatteista ym.
Miksi järjestetään isoja, kalliita häitä ja kuvitella vieraiden kustantavan häätarjoilun ja häämatkan???
En ole vuosiin käynyt häissä, onnittelukortin lähetän.