Tiedän, miksi isot rahat makaa tileillä
Ja miksi suurituloiset ei kuluta.
Syy on ikäsyrjintä ja työttömien palkkaamatta jättäminen.
Riittää, kun toinen hyvätuloisista puolisoista jää työttömäksi ja uutta työtä ei saa vuosiin iästään ja pitkittyneestä työttömyydestä johtuen, niin kaikki joutuvat säästämään loppuelämäkseen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat miehet vois laittaa kortistoon. Sitten naiset soittavat vaan sinne ja ottavat vaan sieltä miehen. Eh heh hee. Miehiä kuin vain otetaan. Heh heh heee. Kuin rusinan pullasta.
Eh eh, he he hehe...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön pienimmällä mahdollisella tuella. Mieheni tienaa mukavasti.
Miksi minä en saa työtä korkeasta koulutuksestani ja hyvästä työkokemuksestani huolimatta?En vaan saa.
Siksi säästämme kuin viimeistä päivää, vaikka minullakin on perintörahoja tilillä. Jos ei ole työtuloja, niin eläke laskee ja maksat omasta pussista.
Ei eläkkeellä mitään rahaa tarvitse. Se tonnin takuueläke riittää
On huomattavasti parempi tilanne olla eläkkeellä kun oma talous on täysin velaton ja tukevasti plussan puolella. Silloin se ei ole sidoksissa mihinkään kerran kuukaudessa tulevaan eläkkeeseen sen oman puskurirahaston ansiosta. Koko kuukauden laskut voi maksaa kerralla heti kuukauden alussa eikä mikään yksittäinen meno kuten esimerkiksi uudet silmälasit tai uusi pesukone sen suuremmin vaikuta omaan talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat miehet vois laittaa kortistoon. Sitten naiset soittavat vaan sinne ja ottavat vaan sieltä miehen. Eh heh hee. Miehiä kuin vain otetaan. Heh heh heee. Kuin rusinan pullasta.
Sinä saat varmasti olla rauhassa olitpa rikas tai köyhä...ehe ehe heheee
On tavallista, että pitkäaikaistyöttömyys ja kovapalkkaisuus osuu samaan perheeseen. Eduskunnassa kumpaakin ilmiötä luullaan erillisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön pienimmällä mahdollisella tuella. Mieheni tienaa mukavasti.
Miksi minä en saa työtä korkeasta koulutuksestani ja hyvästä työkokemuksestani huolimatta?En vaan saa.
Siksi säästämme kuin viimeistä päivää, vaikka minullakin on perintörahoja tilillä. Jos ei ole työtuloja, niin eläke laskee ja maksat omasta pussista.
Toisin kuin monet naiset kuvittelevat, työpaikka ei ole palkinto opiskelusta, vaan työpanoksesi tuoton pitäisi olla enemmän kuin palkkasi sivukuluineen on. Näin ei usein ole mm. siksi, että naiset tutkitusti tekevät vähemmän töitä ja saikuttavat enemmän kuin miehet.
Mutta kun jokainen saa käyttää ne rahansa niin kun itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tilillä rahaa, koska en keksi sille mitään käyttöä. Rahastoihin olen tunkenut osan, mutta koko ajan tuntuu, että tilillä on liikaa säästössä. Tavaraa on jo tarpeeksi, elämyksiä en erityisemmin halua, palveluita en tarvitse, siis vielä, joten rahat muhivat tilillä ja tietenkin vielä homehtuvat, kun en pöyhi niitä.
Sama juttu, en jaksa ostella mitään, päin vastoin hävitän tavaroita.
Ruokaankin menee vähän enkä matkustele.
Otan osaa!
Kiitos,
Hehe hehe, pistetään tuo kortistoon, niin hehe se määrätään johonkin.
Nykyaikana ketään ei määrätä mihinkään. Voit käydä juttelemassa joka kolmas kuukausi, mutta ei sua mihinkään määrätä, jos on koulutus ja työkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Noh me säästettiin kun halutaan ostaa keittiö ja noin 40 tonnia tarttee
heh.. teneriffalla kokonainen keittiöremppa maksoi 2500e :D
sinua on vedätetty oikein urakalla
Ja jos kaikki on yli 10rt kalliimpaa suomessa, no silloin ne 1000e/kk liksat on varsinaista superrikkautta.
Se pankkikriisi joskus 80 90 luvulla opetti, suomalaiset nyky eläkeläiset ett, ei kannata sijoittaa rahoja. Lisäksi suomessa talouskeskustelu on aina ollut ylen kautta valtiokeskeistä, eli kommunismia ja sillai ei lueta tiedosteta Adams Smithin viisauksia valtioden varalisuuksista, ei ole yleisessä ymmärryksessä, että vaihtoraha huono tapa varastoida omaisuutta, eli tilillä ei kannata rahaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Hehe hehe, pistetään tuo kortistoon, niin hehe se määrätään johonkin.
Nykyaikana ketään ei määrätä mihinkään. Voit käydä juttelemassa joka kolmas kuukausi, mutta ei sua mihinkään määrätä, jos on koulutus ja työkokemus.
Hehehee! Ehe ehee...
lienee firmat ja säätiöt jotka säilöö noita 80.000e/suomalainen tieleillä
ei niinkään kansalaiset
kansalaiset sentään osaa hankkia vaikka obligaatioita jos ei parempaa keksi
Ja jos on kädetön rahan suhteen ja kuten enemmistö suomitolloista on, ne ei myöskään saa keröttyä hirveän monta tuhatlappusta
Säästäminen pitäisi kieltää ja pakottaa kuluttamaan.
Raha lähtee liikkeelle vasta, kun yli viisikymppiset korkeakoulutetut pitkäaikaistyöttömät palkataan pysyvään työsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap oikeassa
Ei ku väärässä. Ne jotka haluaa turvata vanhuuden päivät ovat sijoittaneet rahansa. Tyhmien ja pelokkaiden tileillä ne rahat makaa.
Jos saan perinnön eikä se mene omistusasuntoon. Se raha menee nopeasti elämiseen ja matkusteluun. Ei ole elämää kuoleman jälkeen, sitä rahaa ei saa mukaan minnekään. Turhaan rahaa haudotaan.
Auto pitäisi vaihtaa, mutta lainaa ei saa. Joten pakko on säästää.
Lainaa ei saada, koska minä olen työtön ja mieheni maksoi muutama vuosi sitten yhden lainanlyhennyserän 2 päivää myöhässä. Tämä on siis pankkien antama perustelu sille, miksi lainaa ei myönnetä.
Pakko on siis säästää rahat tilille ennen investointia.
Kuinkahan kauan tuollainen pikkurike näkyy luottotiedoissa? Tuo laina, johon rike liittyi, on jo aikapäiviä sitten maksettu kokonaan pois.