Euroopan parhaat kaupunki kohteet?
Mistä kaupungista piditte? Mikä oli hienoin? Romanttisin? Sopivin lapsiperheelle jossa 1 taapero?
Kommentit (36)
Praha, Tampere, Amsterdam, Barcelona.
Kaupungit, jotka kolahtaa itselle:
Krakova, Lissabon, Porto, München ja Ljubljana nyt ainakin.
Ei oo Pietarin voittanutta. Oi niitä aikoja..
Krakova oli jees. Siistiä, turvallista, halpaa, saakelin hyvää ruokaa.
Oikeastaan kaikki Saksan, Itävallan ja Sveitsin kaupungit on aika helppoja kulkea, jos lapsi kulkee rattaissa. Välimeren maissa on sitten vähän heikompaa yleisesti ottaen, ellei jossain turistikohteessa halua vain sahata rantabulevardia edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ainuttakaan kerjäävää tai kaupustelevaa kuukeria, romanialaista, musulmaania tms. kuten vaikka jossain Roomassa, joka on maanpäällinen helvetti siinä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit, jotka kolahtaa itselle:
Krakova, Lissabon, Porto, München ja Ljubljana nyt ainakin.
Sulla on hyvä maku.
Vierailija kirjoitti:
Gdansk. Lähellä, halpa.
Samaa meinasin sanoa. Samoin hieno vanhakaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Saakeli
Mikä saakeli on?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo Pietarin voittanutta. Oi niitä aikoja..
Vladimir Putin on Suuri Johtaja!
No se romanttisuus riippuu ihan seurasta, eiks niin? Mun mielestä hyviä kaupunkeja on vähän pienemmät ja ei niin turisteilla ylikansoitetut. Voisin nostaa esiin ainakin Ajaccion, Cluj-Napocan ja Poznanin. Kaikki nuo on omalla tavallaan hienoja, vähän piilotettuja helmiä.
Krakova on kiva paikka, ei sitä suotta kehuta. Vahva suositus sille. Brügge Belgiassa on myös kiva pienempi paikka.
Oon vissiin vähän omituinen, mutta Bukarestin brutaalisuus ja samalla kauneus viehättää. Helppo ja halpa kaupunki kulkea. Majoittuminenkin on aika halpaa, jos ei luksusta kaipaa.
Juu, minäkin mainostan Krakovaa. Vanha kaupunki on aika suuri eikä siellä ole autoliikennettä lainkaan. Ehkä viehättävin kaupunki jossa olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
No se romanttisuus riippuu ihan seurasta, eiks niin? Mun mielestä hyviä kaupunkeja on vähän pienemmät ja ei niin turisteilla ylikansoitetut. Voisin nostaa esiin ainakin Ajaccion, Cluj-Napocan ja Poznanin. Kaikki nuo on omalla tavallaan hienoja, vähän piilotettuja helmiä.
Ei se kyllä ihan seurasta riipu. Rakkaan kanssa nyt voi olla romanttista missä vaan mutta jos ajattelee romanttista matkakohdetta on jokin teollisuuskaupunki/betonibrutalismi huomattavasti vähemmän romanttinen kuin jokin keskieurooppalainen jossa jäljellä vanhaa raakennuskantaa ja kulttuuria ja kaunista luontoa. Ypöyksinkin voi viettää romanttisen loman kun miljöö on oikea.
Enpä ihmettele, ettei yhtäkään Brittein saarten kaupunkia ole mainittu.
Mulle hyvä fiilis reissujen jälkeen on jäänyt Sevillasta, Budapestista ja Genevestä. Paljon kehuttu Krakova on vielä kokematta. Itse en ymmärrä Barcelonan hehkutusta, mutta kukin tyylillään.
Gdansk. Lähellä, halpa.