Yleinen ohje on että pitää olla rahaa puskurissa X kuukauden tulojen verran
Mutta miten määritellään ne tulot? Vai tarkoitetaanko sittenkin menoja? Minulla jää joka kk puolet tuloista säästöön.
Muutenkaan en ymmärtä, miksi pitäisi tilillä makuuttaa tonneja, kun saahan niitä sitten sijoituksista nopsaankin. Itselläni ei ole mitään määräaikaistilejä, mistä ei parissa päivässä rahoja saa ulos
Kommentit (34)
Minulla on 6kk irtisanomisaika, joten siinä ajassa ehtii kyllä raha-asiat järjestellä kuntoon
Ap.
Mutta jos tieltä roiskuva rapa ja suola pilaa ne rahat siellä?
Mistä sen revit kun puskuriin on jo joutunut kajoamaan liikaa.
Arvaa voiko olla työttömille tai pieni eläkkeellä jotain puskureita kun yhtenään pitää maksaa hammashoitoa tai sähköä kenkää ja pesuainetta kuin ruokia ja bussilippua. Joku kaivaa ihmisten potilastietoja mikä on yksityisyyden suojan loukkaus . Laitonta.
Jonkun nimi on Tukiainen . Voiko olla .
Mulla ei ole puskuria vaan ost. Eläinrahasto on erikseen.
Kuulkaa nyt kun medioissa on lakipykälät mitä saa tehdä toimittajat . Maanpetos jos paljastaa jotain tai yksityiset sairaus tiedot . Toimittajien omat tiedot pitää ronkkia tai julkkisten eikö niin .
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 6kk irtisanomisaika, joten siinä ajassa ehtii kyllä raha-asiat järjestellä kuntoon
Ap.
Työttömäksi joutuminen oma uhkansa mutta osalla menee kaikki kädestä suuhun, eikä säästöjä pääse juuribkoskaan syntymään. Silti näilläkin ihmisillä saattaa tjlla äkillisiä menoja, kuten poliklinikka ja läököri käynnistä, lääkekuluusta, rikkoutuneesra kodinkoneesta, syntymäpäivä tai muusta merkkipäivämiistamisesta, hautajaisista jne.
On etuoikeutettu, jos saa tuloistaan puolet säästöön.- Puhutaan yleisesti tuloista, vaikka toki tulot ovat erilaisia. Useinn ei aina usein ne pmat menot ja vaatimukset, mitä tuloillaan tapaavat kaavaa; mitä isommat tulot, sitä isommat menot., vaikka ei se aina näin suoraviivaista ole
Hallitus on kuitenkin viimeaikoina linjannut, että kenellä on eniten annetaan kun taaa heillä, joilka menee kurjasti, kirjistetaan lisää.
Sinkkumies
Jos menet johonkin uskontoon tai lahkoon erityisesti vain käymään ne alkaa yhdessä kaivaa sun tietoja ja rukoilla että sä teet kuin ne haluaa !
No sen verran on hyvä olla, että pärjää sen kuukauden tai pari, että työttömyystuet rupeaa pyörimään.
Itselläni on rahastossa n. 4000e, sieltä saa nopeasti rahat jos tarvitsee.
No terveillä työssä köyhillä on ohje että 2 kuukauden verran rahaa siis palkkaraha ja muilla vähintään 3 päivän käteistä ruokaa kriisiin ja muutenkin käteistä sähkökatkoksen varalta . Mutta eihän kukaan toimeentulo tyyppi voi säästää. Mitään. Ehkä sen 3 päivän käteisen 15€ . Voi pitää kolikoita ehkä.
Vierailija kirjoitti:
No sen verran on hyvä olla, että pärjää sen kuukauden tai pari, että työttömyystuet rupeaa pyörimään.
Itselläni on rahastossa n. 4000e, sieltä saa nopeasti rahat jos tarvitsee.
Selitä miten saa nopeasti rahastosta venäläinen
Mulla puskurissa 5 vuoden verran, eli 160t€
Useimmat on elättänyt lapsensakin avustusruualla ja varastetulla .
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Irtisanomisaika, kyllä. Lomautus voi kuitenkin tulla heti maanantaina.
Minäkin kasvatin kolmen kuukauden puskurin käymällä ruokajonossa. Hyvin säästyi rahat.
No YK tuet on yli tonnin kuussa kyllä ne pystyy säästämään vertaa työtön tai eläke tai toimeentulo tukiset puolet vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olen järjestänyt ne kuntoon jo vuonna - 92 ja voin tehdä nyt vaan keikkaa ja keskittyä työn sijaan itseeni.
Kunhan ne on jossain niin, että rahaa on saatavissa, jos sinut vaikka irtisanotaan töistä, eikä tukiasiat ala juosta heti. Menot useilla ihmisillä on suhteessa niihin tuloihin, joten säästössä on hyvä olla se tulojen mukainen määrä x 2-3. Voit pitää tilillä jonkun määrän ja pistää sijoituksiin loput halutessasi, kukaanhan ei sitä estä.