Tekisi mieli saada vähän rahaa
Työttömänä tekisi mieli saada edes muutama kymppi rahaa päivärahan päälle. Ei tule mieleen muuta kuin mennä marjametsään ja myydä marjat jonkun toisen kautta netissä esim.facebookissa tai jollain muulla tavalla löytää ostajia.
Työvoimaviranomaisista ei ole ollut mitään hyötyä normaalien työsuhteiden löytämisessä saati niihin pääsemisessä.
Onko muuta laillista kuin marjan poiminta?
Kommentit (28)
Työttömänä olen kerännyt mustikoita ja myynyt niitä. Kerään 100 litraa. Käyn myös paljon kalassa ja myyn kalaa. Mulla on jo vakio ostajat kalalle koska olen kalastanut 35 vuotta. Ahventa ihmiset ostaa niin paljon kuin vaan saan kalastettua niin kaikki menee. Itse syön myös ahventa. Kesän ja syksyn aikana saan kalasta tienattu. 3000-4000 eurolla. Riippu ilmoista onko kovaa tuulta usein kun kovalla tuulella ei voi verkkoja laskea tai nostaa.
Jos selkä puutuu marjan poiminnassa, niin digitaalisen markkinoinnin parissa olisi hommaa. Tarvitset vain sähköpostin ja uteliasta mieltä yritysmaailmaa kohtaan. kai.kauppinen@proton.me
Vierailija kirjoitti:
Jos selkä puutuu marjan poiminnassa, niin digitaalisen markkinoinnin parissa olisi hommaa. Tarvitset vain sähköpostin ja uteliasta mieltä yritysmaailmaa kohtaan. kai.kauppinen@proton.me
Onko iällä väliä?
Työttömät on ajettu ansaintataloudesta keräilytalouden piiriin.
Luonnontuotteiden ja palautuspullojen keräily ovat ainoat lisätulonlähteet.
Jos asut lähellä hautausmaata, tarjoa ihmisille haudanhoitopalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko iällä väliä?
Periaatteessa ei, mutta kokemus antaa näkemystä yrityksistä, joten iäkkäämmän voi olla helpompi ymmärtää yrityksen kannalta tarvittavia menetystekijöitä kuin nuoremmilla.
Pientä tiliä tekevälle voisi antaa kunnollisen työtodistuksen, vaikka onkin homma ollut 'silppuista'.