Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä ei kannata tehdä ennnen kuin on 23 vuotias.

Vierailija
18.07.2023 |

Koska vaikka maksat alle tuosta ajasta työeläkemaksua, niin se ei kerrytä eläkettä lainkaan.
Annat vaan rahaa pois joka kuukausi.

Kannattaa ennemmin olla työtön ja nauttia elämästä kunnes on 23.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olenkin vielä 22.

Vierailija
2/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noin se oli kymmeniä vuosia sitten.

Nykyään eläke alkaa kertymään 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin alle 23-vuotias eläkettä vielä kertyi ja olin ollut töissä 13-vuotiaasta asti. Sitten joku keksi että hää-hää eipäs kerrytetäkään enää eläkettä. Sain vakuutusyhtiöltä ilmoituksen että sorry vaan kaikki eläkekertymä mitä olet viimeiseltä kymmeneltä vuodelta saanut pyyhitään nyt pois. Arvatkaa ottiko pattiin?

Vierailija
4/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen vuoteen ei ole enää pitänyt paikkaansa.

Vierailija
5/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein 15 vuotiaasta lähtien töitä. Kyllä ärsyttää, kun 8vuotta tein ilman eläkekertymää. En ymmärrä tätä systeemiä. Eläke pitäisi kertyä heti, kun menee töihin. Mikä idea tämä takana oikein on ?

Vierailija
6/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs me väliinputoajat. Tein töitä 16-vuotiaasta kunnes joku keksi ettei kerry eläkettä. Nykyään taas kertyy. Ollaan siis väliinputoajia. Ihmisoikeusloukkaus?

Vierailija
7/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, AP.

Tästä voitte kaikki tutkailla ikäjuttuja: https://www.keva.fi/henkiloasiakkaalle/tietoa-elakkeista/tyoelakeote/

Vierailija
8/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vuotta 2005 työeläkettä kertyi 23 vuoden iästä lähtien. Vuosina 20052016 työeläkettä kertyi 18 vuoden iästä lähtien. Vuodesta 2017 alkaen eläkettä on kertynyt työntekijöille 17 ikävuodesta ja yrittäjille 18 ikävuodesta lähtien.

Vierailija
9/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo noin se oli kymmeniä vuosia sitten.

Nykyään eläke alkaa kertymään 18-vuotiaana.

Mutta jos olet siinä ikäryhmässä, jolle tuli tuo alaraja 23 v voimaan, se pysyy vaikka eläkkeen voimaantulopäivä muuttuisikin myöhemmäksi. Mullakin on jo menossa neljäs virallinen eläkkeellejäänti-ikä. Alkuperäisen mukaan olisin justiin päässyt eläkkeelle, mutta vielä pitää venyä.

Vierailija
10/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite-eläkeikäni on 68 v 7 kk. Siihen mennessä mulla on takana 48 vuotta työuraa suurilla työntekijän eläkemaksuilla, mutta monta kertaa leikatulla eläkekertymällä. Lesken eläkettäkään en tule saamaan kuin 10 vuotta, mikäli puolisoni kuolee ennen minua.

On onni olla osa suurta pyramidihuijausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän