Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia ystävyyttä?

Vierailija
29.04.2026 |

Onko teistä normaali ystävyyssuhde sellainen, jossa toinen joutuu salailemaan tekemisiään, reissujaan ja hankintojaan sen takia, että ystävän mielestä ei ole reilua miettiä tai suunnitella sellaisia asioita joita hän ei pysty hankkimaan?

Minusta ei ja siksi olen aikeissa nyt irtisanoa ehkä pisimmän ihmissuhteeni. Mitta on ns täynnä. 

Millaisi asioita sinä olet joutunut salaamaan ystävältäsi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, miten kerrot ja miten pitkään. Joskus toisen reaktio voi olla suoraa seurausta siitäkin, miten vähän olet kiinnostunut hänen asioistaan ja annatko hänelle puheenvuoroa ollenkaan. 
En tiedä nimittäin mitään niin tylsää kuin jonkun  keskittyessä vain omiin asioihinsa ja taatusti sanoisin siitä hänelle.

Ap täällä. Kuuntelen siis käytännössä vain ja ainoastaan hänen puhettaan siitä miten kaikki on paskaa ja mikään ei ole hyvin. Jos hän kysyy kuulumisia ja kerron mitä sillä hetkellä menossa, niin ei ole hyvä. Hyvä ei ole myöskään se jos somessa jaan jotain, mitä tahansa. Suora palaute tulee  ivan kanssa. Niin kerropa mitä tuollaisen ihmisen kanssa sitten keskustellaan? Jos kerron että pihassani on myyriä, niin hän pahoittaa mielensä kun hänen pihassa niitä ei ole. Minä olen täysin uupunut tähän ystävyyteen muutenkin kun hän ei kuuntele esim minun ongelmia, kun ne eivät ole niin pahoja kun hänen. Yksipuoleista ja hitollista häneltä pois-ajattelua. Niin luulisi hänekin olevan parempi ilman minua niin mieli ei pahoitu. 

No miksi et sitten auta häntä jotenkin? Mutta ei, kehuskelet vaan miten taas aiot ostaa sitä ja tätä ja tuota! Huomioitko ollenkaan vierellä olijoita, elät omassa ilon kuplassa? ilmeisesti tilanne on jatkunut niin kauan ettei hän enää voi olla iloinen puolestasi.

Vierailija
22/26 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä ole normaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä itsellään vaikea tilanne (sairaus, rahattomuus, työttömyys vaihdevuodet, jokin kriisi tms). ja sitten se epäreilusti purkautuu läheiseen ystävään? Itsekin ehdotan keskustelua aiheesta. Kerro syyttelemättä, miltä sinusta tuntuu ja kuuntele ystäväsi näkökulma. Joskus asiat selviää, joskus parempi ottaa väliaaikaisesti etäisyyttä tai jatkaa eri suuntiin.

Vierailija
24/26 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisista ankeuttajista kannattaa pysyä erillään. Ei saa kun pahan mielen. Jotkut ovat tuollaisia, vaikka itsellään voi asiat olka vielä paremmin. On joku ihme pahantahtoisuus ettei sallita muille kivaa. 

Vierailija
25/26 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavan normaalia, koska vassarit ovat köyhiä ja kateellisia. Oikea ratkaisu on ettet ole vassarin ystävä, koska hän ei ole oikeasti kenenkään ystävä itse.

Vierailija
26/26 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi. 

Hyvää vappupäivää. 

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä