Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sf mitta 25cm rv 33? pitäisikö huolestua?

Vierailija
29.09.2008 |

.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä on terkka, joka on mitannut?

Kyllähän sekin on yksilöllistä, että miten sf-mitta kasvaa... Mulla on nyt rv30 26cm mutta taas ystävälläni joka on kuukauden minua edellä ja siis rv34 nyt, hänellä on "vasta" 27cm.

Vierailija
2/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olennaisinta siinä on että se kasvaa jotenkin johdonmukaisesti edellisiin mittauksiin verrattuna, ei siis isoja hyppyjä eikä pudotuksia. Mitta riippuu hyvin paljon paitsi äidin koosta, myös lapsen asennosta ja korkeudesta äidin lantiossa, lapsiveden määrästä, mittaajasta jne. Jos sulle ei neuvolassa ole huomautettu asiasta mitään niin lienee kuitenkin ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmas tulossa. Piti oikein katsoa mitä noista aiemmista ollut, niin rv34 on ollut 27,5 ja toisesta 28. Jos tuo mitta kuitenkin sen alakäyrän yläpuolella niin tuskin syytä huolestua. Niin ja kasvu ollut kokoajan samanlaista, ei tullut tiputusta yhtäkkiä?

Vierailija
4/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä mittauksesta 5vk ja silloin 23cm eli 2cm tullut lisää. Ja mittauksen suoritti nyt neuvolassa th opiskelija. Vauva on raivotarjonnassa. Niin ja toista lasta odotan, tosin edellisestä raskaudesta 6 vuotta.

-ap-

Vierailija
5/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli käyrälle piirrettynä juuri keskiviivalla. Monettako odotat? Uudelleensynnyttäjillä vauva on usein niin alhaalla ettei sf-mitta tule kovin suureksi. Mä odotan kolmatta ja vaikka toistaiseksi keskikäyrällä mennään, niin viimeksi kävi niin, että sf-mitta ei juurikaan kasvanut 30+ jälkeen.

Vierailija
6/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me sun raskauksien maarista ja vauvan tarjonnasta voida sanoa, onko mitta ok. Jos kayra nayttaa natilta, eli johdonmukaisesti kehittyvalta niin sittenhan se on jees. On terveydenhoitajan tehtava kertoa jos jokin ei ole kuten pitaisi.

Vierailija
7/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin en kyllä huolestuisi. Mulla ainakin käyrät pomppineet miten sattuu kun onkin ollut eri mittaaja, sitten taas palannut omalle tasolleen kun ollut oma th mittaamassa.

Vierailija
8/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itelläni (viidettä odotan) on menossa rv. 34, ja äitiyspolin lääkärin mittaama sf on 24. Edellisessä raskaudessa samoihin aikoihin näkyy kortin mukaan olevan 26. Ihan vimosillaan ollut alle 30, edellisessäkin 28cm. Silti mahasta tuli ylos 4460g painava vauva.

Vierailija
9/9 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Käyrä on siis laskenut edellisestä, mut eiköhän kaikki oo ihan hyvin. Huolestuin vain kun kaikki (ystävät,tuttavat ja tuntemattomat) kommentoi että onpas pieni maha. Mut kiitoksia paljon.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän