Minimituloisia "sosiaalipummeja" kritisoidaan mutta "kansan"edustajien sopeutumiseläkkeitä ei
Miksi minimituloisia "sosiaalipummeja" kritisoidaan mutta esim. suurituloisia sopeutumiseläkkeitä nauttivia kansanedustajia ei? Nämä ökythän muutenkin siirtävät aina varallisuutensa ulkomaille ja ovat ensimmäisiä pakenemassa tai lymyävät bunkkereissa kriisien uhatessa, kuten olemme nähneet mm. sotien aikana.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja on ansainneet sopeutumiseläkkeen. Sossupummit ei olw tehneet mitään ansaitakseen tukia.
Kansanedustajat riistävät ja valehtevat, mutta idio otit äänestävät heitä ja nuolevat kielet ruskeana näiden korruptoituneiden saastojen perseitä. Kansanedustajat eivät ole ansainneet mitään muuta kuin ankaran rangaistuksen lukuisista maanpetoksista ja radikaaleista rikoksista ihmisyyttä vastaan.
Myös rikollisia ja sairaita pitäisi kritisoida isolla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa on Suvi Lindeninkin sopeutuminen. Nyhtänyt eläkettä vuosikausia, samoin Korpela. Kokoomuslaisia tietty.
Kas kun yllättäen kaikkien muiden puolueiden edustajat unohtuivat sulta
Se oli muuten persut, jotka edes lyhensivät sopeutusrahojen saantiaikaa. Kummasti mikään muu puolue ei ikinä ole ollut niistä kiinnostunut, vaikka fanit täällä aina huutaakin naama punaisena, kuinka suvi linden saa sopeutusrahaa. Juu, törkeäähän se oikeasti onkin.
Siellä on kyllä aika monta demariakin rahaa nostamassa, lopuille on järjestetty joku kallispalkkainen suojatyöpaikka
On tullut jotenkin salonkikelpoiseksi halveksia ja mollata työttömiä. Poliitikotkin puhuu "kotonaan makaavista työttömistä" ja lehdet, esim hesari puhui otsikoissaan työttömistä ikään kuin he olisivat rikollisia "työttömille uusia rangaistuksia" velvoitteita ja sanktioita luvassa ym. Työttömien somesivuja ja blokeja kyttäillään viranomaisvoimin kuin pahimpien rikollisten. Purrakin hurrasi saksien kanssa ja ulvoi "menkää töihin"! Eli ikään kuin suurtyöttömyys johtuisi siitä että työttömät eivät vain halua mennä töihin. Ikään kuin yht'äkkiä sadat tuhannet työikäiset olisivat vain päättäneet parin viime vuoden aikana ryhtyä elämäntapapummeiksi?
Huomaa näilläkin palstoilla kuinka sadistiset trollit on ottaneet onkeensa työttömien halveksuntaan lietsovan ilmapiirin.
Ainoa vaan, että jos vähänkin on järkeä päässsä niin homma ei mene läpi. Omasta tuttavapiiristä jo yli kolmasosa on työttömiä ja ainakin omalla työpaikalla ilmapiiri on kiristynyt ja odottava.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat ovat yhteiskuntamme kermaa. Jokainen eduskunta koostuu sen hetken suurimmista ajattelijoista, visionääreistä, neroista ja käytännön osaajista kaikki samoissa kuorissa. Tuo sopeutumispalkkio on vähintä, mitä voimme yhteiskuntamme parhaimmistolle nöyränä eleenä tarjota heille osoituksena heidän pyyteettömästä ja nöyrästä raatamisestaan meidän hyvinvointimme eteen!
Sossupummit ovat erikseen.
🙄
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustaja on ansainneet sopeutumiseläkkeen. Sossupummit ei olw tehneet mitään ansaitakseen tukia.
Jos näillä olisi jokin todellinen vastuu tekemisistään niin se hillitsisi miljardien tuhlailuja. Työttömänä olen ihan rehellisesti kateellinen kun vertaan tavallisen ihmisen turvaa verrattuna näihin joilla on ikuinen korvaus joka on parempi kuin monella palkka.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisaloitteita sopeutumisrahan poistosta on ollut monta, mutta te pöljät ette ole kannattaneet niitä.
Niitä aloitteita kannatetaan surkean vähän. Ihmiset on laiskoja osallistumaan mihinkään. Sekin on niitä asioita mitkä ärsyttää. Mikään ei muutu jos asioita ei vaadita paremmiksi. Otetaanpa nyt esimerkiksi nämä poliitikkojen tekemät uudistukset. Onko niistä yksikään koskaan millään hallituksella ollut parannus tavallisen ihmisen näkökulmasta? Valtio on kansaa varten niin koko homma ei ole pitkään aikaan näyttänyt siltä että ajatellaan kansan parasta. Tämä kausi on jo plutokratiaa kun ek tekee hallitusohjelmankin.
Et taida paljon uutisia seurata. Säännöllisesti on kritisoitu sopeutumiseläkkeitä. Kun viimeiset vanhan lain aikaiset edustajat täyttää 65v. Niin loppuu. Sopeutumisraha kestää max 5 vuotta. Siinäkin 5 vuotta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on mielen puolustusmekanismi. Leimaamalla työttömät esim. "sosiaalipummeiksi" yritämme "etäännyttää" itsemme heistä tunteaksemme itse olevamme turvassa. "olen turvassa, koska olen ihmisenä täysin erilainen kuin nuo "sosiaalipummit", "minulle ei koskaan voi käydä noin". He ovat mokailleet ja siksi he ovat menettäneet työpaikkansa, MINÄ en mokaile" he ovat laiskoja eivätkä haluakkaan tehdä töitä toisin kuin minä. He ovat varmasti alkoholisteja ym.
Uhrit joutuvat ikävä kyllä usein kokemaan sen että he jäävät yksin. Me haluamme uskotella itsellemme että olemme turvassa esim. työttömyydeltä ja mitä kauemmaksi me etäännytämme itsemme työttömästä sitä paremmassa turvassa koemme itse olevamme. Siksi me otamme työttömän tai köyhän "moraalisen suurennuslasin" alle ja etsimme kiivaasti virheitä hänen toiminnassaan ja aukkoja hänen kertomuksessaan.
Tästä ilmiöstä on tehty paljon tutkimuksia, esim. tilastollisesti naiset suhtautuvat paljon tuomitsevammin seksuaalisen väkivalla uhreiksi joutuneisiin naisiin kuin miehet. Naiset käyvät läpi uhrin seksuaalihistoriaa, seksuaalikäytöstä pukeutumistyyliä ja humalatilaa useimmin kuin miehet. Uhri joutuu lukemaan itsestään loukkaaviakin kommentteja, jopa tuomitaan tyhmäksi, holtittomaksi ja yksinkertaiseksi. Tämä on mielen puolustusmekanismi jolla yritämme vakuuttaa itsellemme olevamme itse turvassa koska emme ole kuin tuo uhri.
Sopeutusrahaa saavat kansanedustajat ym. EIVÄT ole uhreja.
Kyllä! Esim. "Defensive attribution"-mekanismi jossa syyllistämme uhrin jotta voimme etäännyttää itsemme hänestä ja tällä tavalla vähentää omaa ahdistustamme, avuttomuudentunnetta ja pelkoamme joutua saman tilanteen uhriksi.
Toinen samankaltainen puolustusmekanismi on "just-world-hypothesis" eli uskomus siihen että maailma on oikeudenmukainen paikka jossa hyville tapahtuu vain hyvä asioita ja pahiksille pahoja. Mutta kun hyville kunnon ihmisille tapahtuu ikäviä asioita, tämä uskomus järkkyy ja syyllistämme vaistomaisesti uhria jotta uskomme hyvään ja oikeudenmukaiseen maailmaan säilyisi.
Nämä ei tietenkään ole kovin kypsiä defenssimekanismeja ja aika haitallisia koska niissä siirretään syyllisyys tapahtumista usein viattoman uhrin kannettavaksi ja näin estyy myös todellisten syiden käsittely .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta työtä ja 30 vuotta nostetaan siitä rahaa 2500 - 6000 euroa pär kyykäysi. on kokkelilla omituinen käsitys sossupummeista.
Kannattaa perehtyä asiaan, josta haluaa keskustella.
Kansanedustajat ja ministerit saavat myös päättää itse omat palkankorotuksensa.