Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Marokossa ja Egyptissä nyt on turismia aika paljon, Algeria ois eksoottisempi kohde! Toisaalta ei sinne nyt suositella länkkäreitä menemään, omakin viimeisin käynti ennen koronaa. Ja ei, missään en yksin liikkunut ja kyllä, käsikynkkää mentiin kaupungilla tai missä käytiinkään :D Enkä päästäis omia tyttöjä sinne yksin kulkemaan. Vaikka kieltä osaavatkin.
Jaahas, sitä on annettu algerialaiselle jnnämiehelle paljaalla t00saa.
täysin järjetöntä lähteä tuollaiseen afrikkalaiseen kehitysmaahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antoiko Rebekka joululahjaksi vain ne kortit?
Hassua, kun sanoivat sitä Secret Santaksi, ja kaikki antoi toisilleen jotain. Eikö Secret Santa ole, että ostat lahjan jollekin, joku toinen sulle jne.
Oli muutenkin todella lapsellinen kortti. Alakoulutasoa. Nimen alkukirjaimista väsätty adjektiiveja.
Rebekasta välittyi kuva että täysin pilallepaapottu ja annettu kaikki periksi, syötetty herkuilla ja palvottu. Hänellä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Törkeää maksattaa kaikki muilla au-paireilla.
Noin nuori ja aivan sairaalloinen ylipaino. Nelikymppisenä istuu jo tilaustyönä tehdyssä invamopossa, polvet ei kestä, viiskymppisenä lääkedosentti täynnä ja kuuskymppisenä on pettänyt jalat, selkä ja sisuskalut.
Ja yhteiskunta maksaa. Invamopostaan sitten jakelee "elämänohjeita" kaikille muille.
Sepä se just on kun lasku kaatuu veronmaksajille. Diabetes vielä tuohon päälle.
Työkyky menee ja kiva nostella tukia. Vastuutonta vanhemmilta päästää lapsi tuohon kuntoon.
Jumalan kämmmmenelllläää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten tämäkin ketju on tullut ko maan kulttuurin haukkumisketjuksi. Minä katson sitä enemminkin siitä näkökulmasta millasia persoonia ja miten fiksuja tai tyhmiä au pairit on.
Ihan ensin ihmettelin näitä blondeja, he lähtee Marokkoon islamilaiseen kulttuuriin ja sit ovat ihan ranteet auki kun hidän ei TURVALLISUUSSYISTÄ anneta liikkua yksin. Joku on aivan kuohuksissa siitä mikä miesten maailma se on ja naisilla ei ole valtaa. No voi hemmetti mitä hittoo ne lähtee tommoseen maahan, menisivät jonnekin eurooppaan tai jenkkilöön.
Sitten, tää pulskin daami sanoo ihan pokkana, että tää hänen perhe ja olot "ei palvele mun tarpeita ja .... (jotain muuta) ".
Siis ANTEEKSI MITÄ? Hitto mikä tyhjäpää!
Mut joo ton ikäsethän on kasvatettu siihen ja nykykulttuurin minäkeskeisyys ajaa siihen et kaiken pitää miellyttää heitä ja olla heitä varten, jopa "työpaikan".
Raivostuin oikeesti sen läs.kin sanoista niin että nukkumaanmeno siirtyi monella tunnilla adrenaliiniryöpyn takia. Hemmetti kun olis joku sanonu hänelle suorat sanat, et sinä et ole kaiken keskipiste eikä siellä perhe ja sen elämäntyyli eikä Marokkolainen kulttuuri ole miellyttämässä tätä blondia. Siis voi kääk.....
Täällä ihan samoja ajatuksia, mietin pitkään illalla hänen lausahdustaan,: ’ tämä perhe ei palvele mun arvoja.’ Sanoiko aidosti niin ja voiko aina valita mieleiset ihmiset ympärille samalla kun haluaa kokea autenttista kulttuuria. Hämmentävä feministi.
Luulisi tuntemattomaan maahan lähtiessä tutustuvan maan yhteiskuntaan toimintaan naisten asemaan etukäteen. Ettei tule yllätyksenä että asiat toisin kuin Suomessa. Vaikka on nuori, voi olla tiedostava ja asioista selvää ottava.
No se oli jo paha etteivät Agadirissa tienneet minkä valtameren rannalla ovat. "Onks tää Tyynimeri?" Ei juma*auta....
Täh, eikö yliopisto-opiskelijakaan tiennyt? No tulipa jälleen todiste siitä, että Rebecca oli oikeassa, kun kutsui sitä bimboksi.
Totta kai tiesi, muttei viitsinyt sanoa. Ja mitäs Rebe veikkasi.
saa nähdä kokevatko aidon marokkolaisen monikulttuurisen pelihetken
Marokko on kuin Suomi 10 vuoden kuluttua.
Mielestä kaikki likat olivat super rohkeita lähtiessään tuonne. Ihmettelin kyllä jos perheessä selitetään miksi ei saa liikkua yksin, eli kyse turvallisuudesta niin miksi marista? Olisiko ollut hyvä jos kehotettu lähtemään bilettämään ja tutustumaan kaupunkiin yksinään?
Minua ihmetytti, kun Rebecan toisen perheen vanhemmat olivat aina isä tikkitakki ja äitikin takki päällä sisällä. Oliko niin viileää sisällä? Rebecca oli kyllä liian nokkava, kyllä jotain oma-aloitteisuutta pitää olla, ei voi odottaa, että koko ajan annetaan ohjeita.
Pulskia tyttöjä tosiaan olivat (3/4). Olen sitä mieltä, että heille tekee oikein hyvää nähdä itsensä tv:ssa, miltä tosiaan näyttävät. Saattavat saada ”herätyksen”. Olisi ihan aiheellista.
lähtivät vihervasemmiston äänestäjinä
palaavat persujen äänestäjinä
Vierailija kirjoitti:
Mielestä kaikki likat olivat super rohkeita lähtiessään tuonne. Ihmettelin kyllä jos perheessä selitetään miksi ei saa liikkua yksin, eli kyse turvallisuudesta niin miksi marista? Olisiko ollut hyvä jos kehotettu lähtemään bilettämään ja tutustumaan kaupunkiin yksinään?
No vatmssn luuli että sillä itkulla ja marinalla Marokkolainen kulttuuri ja turvallisuus muuttuu, nuo tytöt on nuoren iän lisäksi aika naiiveja, sama kuin setalainen menis tuonne paasaamaan suvaitsevaisuudesta ja ymmärryksestä ja sitten itkee että kukaan ei välitä tai tajua
Paljonkohan noiden yhteispaino on
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetytti, kun Rebecan toisen perheen vanhemmat olivat aina isä tikkitakki ja äitikin takki päällä sisällä. Oliko niin viileää sisällä? Rebecca oli kyllä liian nokkava, kyllä jotain oma-aloitteisuutta pitää olla, ei voi odottaa, että koko ajan annetaan ohjeita.
Pulskia tyttöjä tosiaan olivat (3/4). Olen sitä mieltä, että heille tekee oikein hyvää nähdä itsensä tv:ssa, miltä tosiaan näyttävät. Saattavat saada ”herätyksen”. Olisi ihan aiheellista.
Siis oikeastiko luulet etteivät tiedä miltä näyttävät? He ovat voineet yrittää laihduttaa tai sitten ovat kehopositiivisia.
Toivottavasti Rebecca otti tästä opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan noiden yhteispaino on
400 kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiaran lähtö oli kyllä oudon töksähtävä. Livahtaa tiehensä perheen äidin ollessa töissä, kertoo asiansa käännösohjelman avulla mummolle joka on juuri nähnyt vaivaa hyvän aterian eteen: TÖKS. Olisi nyt edes odottanut Latifan kotiin ja jäänyt syömään ennen lähtöään.
Kuulostiko sinusta siltä, että Latifa oli töissä?
Jossain basaarikujilla vetämässä pilvee ja ehkä myymässä itseään....
Aupairitkin olis voineet eksoottisuudessaan ansaita hyvin lisärahaa. Ja siinä olis ollut oivaa kontenttia kun olisivat sanoittaneet kameralle marokkolaisten miesten rakastelutaitoja.
Miehet ovat lukeneet Tuoksuvan puutarhan useampaan kertaan ja taidot voi hämmästyttää perusluterilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet väärässä...
Mielenkiintoista nähdä millaista tuolla on. Toi käsillä syöminenkin ja yhteisestä lautasesta. Kaduilla ruuat lämpimässä mitä kaikki kopeloi..Vaatteet, sisustus on siistiä mutta muuten toi hygienia. Luulen että näillä on maitohappobakteereja ym tuotannon kautta. Suomalaisen suolisto on kovilla tuolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet väärässä...
Saatan olla. 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko luulet etteivät tiedä miltä näyttävät? He ovat voineet yrittää laihduttaa tai sitten ovat kehopositiivisia.
Miten laihdutus ja "kehopositiivisuus" sulkevat toisensa pois? Kehopositiivisuushan ei tarkoita lihavuuden ihannointia, vaan kehonsa hyväksymistä, oli kalju (kuten minä) tai runsastukkainen, laiha tai lihava, ruma tai kaunis...
Uskikset joutuvat niin paljon ylistämään laulaen, että heillä on usein hyvä lauluääni.