Paljonko maksat puhelinliittymästä?
Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.
Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.
Kommentit (370)
siis 28 euroa kk / 12 kk määräaikainen
Olen aina soittanut itse firmoille, silloin saa edullisemman tarjouksen, nyt 20e kk Telialta vuoden määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina soittanut itse firmoille, silloin saa edullisemman tarjouksen, nyt 20e kk Telialta vuoden määräaikainen.
Minulla 30€/kk Telialta. Rajaton liittymä, nopein mahfollinen netti
Vierailija kirjoitti:
Minä poikkean ostoksilla ollessani operaattoreiden myymälöissä. Niillä on kauppakeskuksissa myymälät.
DNA matkanetistä 100megaa (tietokone) 5€/kk, sekä puhelin liittymästä 15,99€/kk (5G liittymä)
Edullisimman saa vasta sitten, kun käynnistää numeronsiirron toiselle operaattorille. Sitten vaan kyselee, kumpi antaa paremman tarjouksen. Itse pidän kipurajana 20 e / kk. Max 21 e rajattomin netein ja puheluin.
Tarjoaako mikä operaattori tällä hetkellä parhaat ilmaiset lahjakortit liittymän siirron? Yleensä ollut 100 e S-ryhmään tai Lidliin. Elisalla parhaimmillaan 200 e.
Lataan puheaikaa reilun puolen vuoden välein viidellä kympillä. Prepaid, ei dataa, pelkät puhelut ja viestit. Ei mun tarvitse olla kokoajan netissä tai netin minussa.
Jos laskee saadun lahjakortin mukaan niin 11€/kk. Kipurajana pidän 15€/kk
Ei persumaksua, kuukausittain alle 10 eur muuhun.
Saunalahti prepaid
29 € kk, Telia kaikilla lisäherkuilla. Uhkasin vaihtaa liittymää, jos en saa vanhaa liittymää samalla hinnalla kuin Telian uudet asiakkaat. Meni ehkä kaks minuuttia kun se muutettiin.
Kannattaa vaihtaa operaattoria aina välillä, niin saa edullisen liittymän.
10 euroa vuodessa. Saunalahden latausliittymä
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Kun minulla on Telian liittymä ja käynnistän numeronsiirron DNA:lle, niin Telian vastatarjous saattaa olla lahjakortteineen parempi kuin DNA:n tarjous.
Operaattoreille on kaikkein tärkeintä pitää nykyinen asiakas itsellään.
Itse näen kerran vuodessa tämän noin puoli tuntia vievän vaivan, ja säästän mukavan summan rahaa. Mutta tärkeintä on tosiaan soittaa kilpailijalle ja pyytää siirtämään liittymä vaikka kuukauden päästä heille. Siinä on hyvää aikaa harkita ja kilpailuttaa ja asiakkaan markkinat.
Asiakaspalvelijoita ei kannata syyllistää, koska heillä on tarkat ohjeet siitä, milloin saa tarjota edullisimman liittymän. Se tapahtuu silloin, kun numero on konkreettisesti siirtymässä.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten saanut edullisinta. Sain Teliasta 14.90€/kk nyt elokuun alussa 12kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Kun minulla on Telian liittymä ja käynnistän numeronsiirron DNA:lle, niin Telian vastatarjous saattaa olla lahjakortteineen parempi kuin DNA:n tarjous.
Operaattoreille on kaikkein tärkeintä pitää nykyinen asiakas itsellään.
Itse näen kerran vuodessa tämän noin puoli tuntia vievän vaivan, ja säästän mukavan summan rahaa. Mutta tärkeintä on tosiaan soittaa kilpailijalle ja pyytää siirtämään liittymä vaikka kuukauden päästä heille. Siinä on hyvää aikaa harkita ja kilpailuttaa ja asiakkaan markkinat.
Asiakaspalvelijoita ei kannata syyllistää, koska heillä on tarkat ohjeet siitä, milloin saa tarjota edullisimman liittymän. Se tapahtuu silloin, kun numero on konkreettisesti siirtymässä.
Tuo nyt on suomeksi "operaattorin vaihto"
Muuten uhkailemalla se ei onnistu. En ole koskaan maksanut lähellekään "normaali" hintaa ja puhelin ollut jo ennen GSM tuloa. Jo NMT puhelimilla tuo sama kilpailutus.
Vaihtoa operaattorilta toiselle ei tarvitse tehdä. Riittää, että siirto käynnistyy ja sovittu esim. kuukauden päähän. Ja tämä kuukausi on se aika, kun asiakas voi valita edullisimman liittymän kummalta haluaa. Jos nykyiseltä, niin sitten vaan siirto perutaan, eli operaattoria ei vaihdeta.
En tiedä, ei kiinnosta eikä sillä ole mitään merkitystä taloudellisesti
Erittäin kiinnostavaa. Jatketaan hyvää keskustelua. Kenellä on tällä hetkellä edullisin liittymä? Minulla Elisalta rajaton 5G 24,90 e kuukaudessa.
5G 400 M 28, otettu parisen viikkoa sitten