Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinliittymästä?

Vierailija
28.04.2026 |

Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.

Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.

Kommentit (346)

Vierailija
241/346 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan alaa tarkasti ja voin sanoa, että moni täällä puhuu soopaa tai vastoin parempaa tietoa. Nämä hyviä tarjouksia helposti saaneet ovat tehneet nykyisen sopimuksensa yli puoli vuotta sitten. Tilanne on huomattavasti kiristynyt siitä mitä se oli joulun alla viime vuonna. Jos 5G:n haluaa niin siitä joutuu kyllä yli kaksikymppiä maksamaan. Vastatarjouksella voi vielä saada karvan alle kahdenkympin, mutta kauppaketjujen lahjakorteista on turha haaveilla.

Nyt saa alle alle 15 euroa 5G 200-300 nopeudella ja 100 euron lahjakortti mukaan.

Mikä firma?

Vierailija
242/346 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan hyvä puhe ja tekstariliittymä 6,50 €/kk. Sitten ilmoittivat että liittymä lopetetaan ja tulee uusi tilalle hinta 11,90 € pari vuotta ja sitten nousee 19,90 €/kk. Ihme rahastusta ja mulle olis tuo liittymä sopinut kun en tarvi netti liittymää puhelimeen. Mitään lahjakortteja ole koskaan kuullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/346 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12,99 eur/kk. 200M rajaton. Päälle 70 eur lahjakortti. Näitä halpoja saa siten, että aina alennuskauden lopussa vaihtaa operaattoria. Ennen kuin kerkeää vaihtua, vanhalta operaattorilta tulee vastatarjous. Näin voi pysytellä halvalla samallakin operaattorilla halutessaan.

Ihmettelen miten tuollaisella systeemillä tekevät bisnestä alkuunkaan että annetaan alennetulla hinnalla ja vielä lahjakortti päälle joka lähes hyvittää koko vuoden edestä kuukausimaksut. Siksi kai ne liittymät sitten noin normisti maksaakin aivan helvetisti koska rahat yritetään nyhtää tyhmiltä jotka ei ymmärrä kilpailuttaa.

Rahat tosiaan nyhdetään laiskoita, ja sellaisilta, joilla on rahaa niin ettei hinnalka väliä. Ja sitten uskollisilta asiakkailta. Telialta ( tai Elisalta) en vaihda mihinkään kun jo isoisä oli PostiTelen ( tai HPY:n) asiakas. Ja näitähän riittää. 

Uskollista asiakasta rangaistaan, se on pelin henki nykyään. Miksi olla lojaali yritykselle, joka ei ole lojaali sinulle?

Just täsmälleen näin. Olen itse tuo uskollinen asiakas, jolta kaikki nyhdetään. Tänä keväänä vaihdan kuitenkin liittymän. 

Tämä systeemi on mennyt siihen, että firmat pitävät vanhoja asiakkaita itsestään selvyyksinä, joita ei kannata palvella. Ja uutta asiakkaita kosiskellaan. Pakko varmaan ryhtyä tähän leikkiin mukaan, vaikka se on järjetöntä. 

Vierailija
244/346 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä summia maksatte.

Ensinnäkin jos maksaa laskut ajallaan se auttaa, operaattorit ei halua huonoja maksajia.

Toiseksi älkää sortuko markettien tyrkyttäjiin, ne tekee vain sitovia sopimuksia joista et pääse irti vaikka entin firma soittaa. Puhelimella sopimukset niin kahden viikon irtisanominen.

Nyt maksan liittymästä netteineen 7 euroa ja läppärin liikkuvasta netistä 6 euroo kuussa.

Lattialla menossa roskiin on kaksi kirjekuorta simmeineen...

Kauppakeskuskäytävien ständeillä tapahtuva kauppa on kotinyyntiä ja siinä on kahden viikon peruutusaika. Jos menet sinne viereiseen kiinteään kauppatilaan tekemään diilin, niin se on sitova.

Milläs vedät rajan?

Näitä tarjoushaukkoja on kiinteisiin myymälöihin verrattavissa tiloissa ja on liikkeitä joissa myydään myös laitteita.

Varmenpaa on jättää nämä omaan arvoonsa, tai jos haluat paljon maksaa ota palvelu sitten heiltä, ihan sama mulle.

Ei oo kovin vaikeeta:

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kulutt…

Tosin alkoi Elisankin puhelinpalvelu tästä minulle pontevasti väittämään vastaan, mutta pimu ei kai vaan tuntenut lakia.

Valehdella ne osaa.

Törkein tapaus oli väittää että moissa pitää maksaa joka puhelusta, ei millään "ymmärretä" että maksimi on neljä ekee kuussa.

Meinasin tästä laitta virastoon kanteen.

Paras kusetusyritys oli kun ostin 5G-puhelimen, niin siihen olisi pitänyt vaihtaa 35€/kk 5G-liittymä, 4G ei kuulema enää toimisi.

Vierailija
245/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12,99 eur/kk. 200M rajaton. Päälle 70 eur lahjakortti. Näitä halpoja saa siten, että aina alennuskauden lopussa vaihtaa operaattoria. Ennen kuin kerkeää vaihtua, vanhalta operaattorilta tulee vastatarjous. Näin voi pysytellä halvalla samallakin operaattorilla halutessaan.

Ihmettelen miten tuollaisella systeemillä tekevät bisnestä alkuunkaan että annetaan alennetulla hinnalla ja vielä lahjakortti päälle joka lähes hyvittää koko vuoden edestä kuukausimaksut. Siksi kai ne liittymät sitten noin normisti maksaakin aivan helvetisti koska rahat yritetään nyhtää tyhmiltä jotka ei ymmärrä kilpailuttaa.

Rahat tosiaan nyhdetään laiskoita, ja sellaisilta, joilla on rahaa niin ettei hinnalka väliä. Ja sitten uskollisilta asiakkailta. Telialta ( tai Elisalta) en vaihda mihinkään kun jo isoisä oli PostiTelen ( tai HPY:n) asiakas. Ja näitähän riittää. 

Uskollista asiakasta rangaistaan, se on pelin henki nykyään. Miksi olla lojaali yritykselle, joka ei ole lojaali sinulle?

Just täsmälleen näin. Olen itse tuo uskollinen asiakas, jolta kaikki nyhdetään. Tänä keväänä vaihdan kuitenkin liittymän. 

Tämä systeemi on mennyt siihen, että firmat pitävät vanhoja asiakkaita itsestään selvyyksinä, joita ei kannata palvella. Ja uutta asiakkaita kosiskellaan. Pakko varmaan ryhtyä tähän leikkiin mukaan, vaikka se on järjetöntä. 

Se on markkinataloutta, eikä mitään hyväntekeväisyyttä.  Uusia asiakkaita kannattaa houkutella, että heistä tulisi maksavia asiakkaita ja poislähteviä houkutella jäämään tarjouksilla.  Eihän siinä olisi mitään järkeä pitää halpoja liittymiä vanhoilla asiakkailla, koska liiketulos jäisi näin pieneksi.  Saattaa kuulostaa tylyltä, mutta niin se bisnes toimii

Vierailija
246/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta prepaid-liittymästä olen maksanut yhteensä keskimäärin 5,38€ kuukaudessa alkuvuoden ajan. Käytän puhelinta tosi vähän, ja pyrin käyttämään wifi-yhteyttä aina kun mahdollista. Mobiilidataa vain kun on aivan pakko.

Vierailija
247/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20€ työnantajalle olen maksanut parikymmentä vuotta.

Miten sä työnantajalle siitä maksat, vai oletko operaattorilla töissä.

Vierailija
248/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Pykälien mukaan kun se on verotettava etu, eli kuuluisi maksaa vain verot siitä 20€ verotusarvosta eikä koko 20€.

No tuon verran menee jokaisesta tilistä. En jaksa moisesta pikkusummasta stressata.

Tarkistapa vähän uudelleen sitä palkkalaskelmaasi,  tuskin menee tilistä.

Eiköhän se mene sinullakin samalla lailla kuin muillakin puhelinedun käyttäjillä.

Eli , palkkasi päälle laitetaan puhelinetu, 20€ .. jota et kuitenkaan rahana saa vaan puhelinliittymänä, ja siitä maksat veroa veroprosenttisi mukaan..  

Vierailija
249/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat asiakkaat karkaa takaovesta kun uusia imetään sisään minimaalisilla katteilla hukuttaen heidät supertarjouksiin ja lahjakortteihin. Ei todellakaan järjen häivää hommassa, osataanko nykyään laskea enää ollenkaan.

Vierailija
250/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia käyttänyt Prepaid-liittymää ja puhelukuluni ovat vuodessa 10€.

Sama, tulee kyllä aivan liian halvaksi latausliittymällä. Odotan mielenkiinnolla miten aikovat savustaa minut pois tästä liittymästä, nousee hinnat ja lyhenee latausväli varmaan aivan älyttömästi lähiaikoina.

Vierailija
251/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri 32€ liittymä (tarjoushinta!) jossa rajaton 5G. Kyllä se suolaiselta tuntuu.

Vierailija
252/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä työnantajalle siitä maksat, vai oletko operaattorilla töissä.

Et ihan älykkäämmästä päästä ole.

Vierailija
253/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.90 rajaton 4g

Vierailija
254/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18e/kk. 5G rajaton liittymä nopealla netillä

Vierailija
255/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia käyttänyt Prepaid-liittymää ja puhelukuluni ovat vuodessa 10€.

Sama, tulee kyllä aivan liian halvaksi latausliittymällä. Odotan mielenkiinnolla miten aikovat savustaa minut pois tästä liittymästä, nousee hinnat ja lyhenee latausväli varmaan aivan älyttömästi lähiaikoina.

Pidän itsestäänselvänä että parin vuoden sisällä Elisa lyhentää latausliittymän latausvälin puoleen vuoteen ja samalla nostaa minimi tankkaussumman 20 euroon. Tässä härskissä rahastuksessa ei ole mitään rajoja enää.

Vierailija
256/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa 1,99€/kk
Puhelut 7snt/min
Tekstiviestit 7snt/kpl

Vierailija
257/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19.90 rajaton 4g

Sama!

Vierailija
258/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat asiakkaat karkaa takaovesta kun uusia imetään sisään minimaalisilla katteilla hukuttaen heidät supertarjouksiin ja lahjakortteihin. Ei todellakaan järjen häivää hommassa, osataanko nykyään laskea enää ollenkaan.

Suuri osa asiakkaista maksaa kiltisti aivan törkyhintoja eikä jaksa/viitsi/osaa siirtyä halvempaan. 

Vierailija
259/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei ole tarvetta tarkistella tuollaisten asioiden hintoja. 

Vierailija
260/346 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juuri 32€ liittymä (tarjoushinta!) jossa rajaton 5G. Kyllä se suolaiselta tuntuu.

Samaa tarjosivat minulle. Otin kilpailijalta 14,99€/kk ja nopeu oli enemmän. Ainoastaan kilpailuttamalla saa parhaan hinnan, ei jäämällä vakioasiakkaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan