Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinliittymästä?

Vierailija
28.04.2026 |

Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.

Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 euroa ja kaksi liittymää. Elokuussa lähden lätkimään. Otan Moi 15 euroa. Pojalle Moi 22 euroa. 

Moi on kallis, ota joku muu

Vierailija
202/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt Elisa 19.50 e ja se loppuun toukokuun lopussa. Tuli uusi tarjous jossa hinta olisi 33.60e ja nopeampi netti. 

En tietenkään tuota hyväksy, nykyinen nettinopeus riittää mainiosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3508 mut siihen tulee ilmaset tekstiviestit

Vierailija
204/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,90 rajaton elisalta. Kun uhkaa vaihtaa ja odottaa viimeiseen päivään, tulee hyviä tarjouksia.

Vierailija
205/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut saatiin koijattua 4G:stä 5G:hen. En huomaa mitään eroa näiden kahden välillä MUUTA KUIN ENTISTÄ KALLIIMMAN HINNAN, tietenkin.

No eipä niissä tavatallaajan (meidän kaikkien) normikäytössä mitään eroa olekaan.

Teoriassa 5g voi olla nopeampi (mihin edes tarvit enempää kuin 50 mbps) ja viiveettömämpi.

Nopeuden myynti on vain markkinointikikka, vähän niinkuin autoissa, teoriassa sun autolla pääsee lujempaa mutta niin vaan me kaikki ajetaan motarilla samaa vauhtia.

Vierailija
206/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi aivan kuin vaikuttaisi siltä että aletaan pikkuhiljaa laittamaan rajattomat datat pois ja siirrytään rajoitettuun datamäärään. Homma paskenee vaan jatkuvasti.

Kiinnitin huomiota samaan Elisan 5G-liittymissä, että oli datakatot ilmestyneet niihin vaikka olivatkin kymmeniä gigatavuja. Mutta silti, siitähän on suunta sitten vaan alaspäin ja hinnalla taas ylös....

Rajaton netti niissä on, EU-data on rajoitettu (siis ulkomailla käytettävä datamäärä)

Vierailija
207/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12,90 rajaton elisalta. Kun uhkaa vaihtaa ja odottaa viimeiseen päivään, tulee hyviä tarjouksia.

Kerropa miten saat yhteyden Elisan asiakaspalveluun vai menitkö myymälään? Mulla on tässä vielä kuukausi aikaa odotella, vanha maksaa noin 30 e Elisalta.

Vierailija
208/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne halvat tarjoukset aina vaan määräajaksi? Kuka pentele jaksaa yhtenään vaihdella?

Vuodeksi tai kahdeksi, minulla on nyt 24 kk tarjousaika. Ei ole määräaikainen eli voi vaihtaa aiemminkin pois. 

Puhelut, tekstiviestit ja 100 M rajaton netti kuuluu hintaan, 6,99 €/kk Elisa

Vaihtaminen ei ole aikaa vievää, esimerkiksi tämän tarjouksen saaminen vaati noin 5 minuutin chattituokion Elisan chatissa. 

Vierailija
209/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan liittymästä 22,99 kuussa.

Jatkossa tuskin enää saa noin edullista liittymää. Itse onnistuin saamaan sen tuohon hintaan kahdeksi vuodeksi määräaikaisella sopimuksella, koska liittymämyyjän soittaessa kerroin heti suoraan ettei minun kannata vaihtaa liittymää, koska entinen maksoi saman verran kuin aluksi tarjottu hinta. Sainkin halvemman hintatarjouksen ja lupauksen kahden vuoden määräaikaisuudesta jolloin hinta pysyy samana. Tartuin heti siihen tarjoukseen vaikka kieltämättä hieman suututti kaikki liittymänvaihtokulut, joiden takia en jää kovin montaa kymppiä voitolle entiseen liittymän verrattuna. Mutta sain sentään jonkun kymmenien eurojen arvoisen tilaajalahjan samalla. 

Liittymäsi ei ole edullinen vaan todella kallis! 

Vierailija
210/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

24€ telian dot

Vierailija
211/211 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa miten saat yhteyden Elisan asiakaspalveluun vai menitkö myymälään? Mulla on tässä vielä kuukausi aikaa odotella, vanha maksaa noin 30 e Elisalta.

Olin jo sopinut toisen operaattorin kanssa liittymän vaihdosta. Kun vaihtumisen deadline lähestyi, Elisa alkoi ihan itse lähestymään minua puheluin ja tekstiviestein. Tuon 12,90 lisäksi sain lopulta 70 euron lahjakortin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi