Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksat puhelinliittymästä?

Vierailija
28.04.2026 |

Määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja pitäisi päättää jatkosta. Nykyinen operaattori tarjosi 5G liittymää (400M) hintaan 32€ (ns. rajaton liittymä) ja hinta tuntuu kovin suolaiselta. Tuo on vieläpä jo alennettu "kanta-asiakashinta". Epäilen, että saan halvemman liittymän joko vaihtamalla operaattoria tai ainakin uhkaamalla vaihtamisella.

Ihan vertailumielessä haluaisin kuulla, mitä muut ihmiset maksavat vastaavista liittymistä? Operaattoreiden sivuilla tietysti on omat tarjoukset, mutta en usko niiden hintojen olevan ainoa mahdollisuus.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulukuussa Telialta "älä mee" -tarjous 18e/kk 5G rajattomasta liittymästä, otin tietty.

Vierailija
22/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20€ työnantajalle olen maksanut parikymmentä vuotta.

Miksi ihmeessä? Pykälien mukaan kun se on verotettava etu, eli kuuluisi maksaa vain verot siitä 20€ verotusarvosta eikä koko 20€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14,99€ kk,  Telian 5G, on 300M tai 400M? Sain tingittyä, kun vaihdoin pois DNA:lta, joka tarjosi ensin 31€/kk, mutta kun huomasivat, että vaihdan Telialle, niin heti tarjosivat 16,99€/kk. Vaihda vaan operaattoria, niiin saat sen hyvän neuvotteluaseman.

Tämä kuulostaa aika täydelliseltä. On vaan niin ihmeellistä teatteria tämäkin, että olisi helpompaa, jos tarjoaisivat suoraan sen halvimman hinnan. Ovat yrittäneet soittaa useampana päivänä operaattoriltani ilmeisesti tavoitteena saada tämä heidän tarjous läpi ja ennen kuin ehdin tsekkailla vaihtoehtoja. Onneksi en ole voinut vastata, kun kurkusta ei lähde flunssan vuoksi ääntä.

ap

Vierailija
24/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

14,99 Elisan liittymästä (5G)

Vierailija
25/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten noin halpoja saatte. Minulla on 4g elisalta ja maksaa yksi 29,99. Kolmesta liittymästä maksan. Viime kesänä liikkeessä yritin saada halvemmaksi. Telialla olisi ollut kalliimmat. 

Vierailija
26/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei älyttömiä tarvi liittymältään niin globetelillä näyttää olevan järkevät hinnat.

Vierailija
27/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten noin halpoja saatte. Minulla on 4g elisalta ja maksaa yksi 29,99. Kolmesta liittymästä maksan. Viime kesänä liikkeessä yritin saada halvemmaksi. Telialla olisi ollut kalliimmat. 

Pärstäkerroin, hyvä tuuri, myyjällä hyvä päivä.

😑

Vierailija
28/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.90€ rajaton 4G. Vaimolla samanlainen 12,90.

Et sinä 5G:tä mihinkään tarvitse.

Vierailija
29/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Pykälien mukaan kun se on verotettava etu, eli kuuluisi maksaa vain verot siitä 20€ verotusarvosta eikä koko 20€.

No tuon verran menee jokaisesta tilistä. En jaksa moisesta pikkusummasta stressata.

Vierailija
30/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat joo, mutta toimiiko myös hyvin?

Elisasta huonoja kokemuksia,eräästä toisesta hyviä.

En kerro, ettei syytetä mainonnasta.

Vierailija
31/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,99 eur/kk. 200M rajaton. Päälle 70 eur lahjakortti. Näitä halpoja saa siten, että aina alennuskauden lopussa vaihtaa operaattoria. Ennen kuin kerkeää vaihtua, vanhalta operaattorilta tulee vastatarjous. Näin voi pysytellä halvalla samallakin operaattorilla halutessaan.

Vierailija
32/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa tarjosi 5G 300M rajatonta liittymää hintaan 14,99 €/kk kun uhkasin lähteväni (eli otin kilpailijan tarjouksen vastaan). Tuohon päälle tulee 2€/kk mobiilivarmeenteesta. 

Vanha, sama Elisan liittymä oli 28€/kk. 

Ja sain lisäksi 100€ S-ryhmän lahjakortin/liittymä:

Vierailija
33/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimivuus toki on iso tekijä. Itselläni on ikävää historiaa Telian kanssa ja pidän aika epätodennäköisenä, että päätyisin heidän palveluihinsa enää koskaan, vaikka tekniikka toki onkin kehittynyt tässä välissä. Periaattessa uskoisin, että kaikki palveluntarjoajat toimivat hyvin täällä isossa kaupungissa.

ap

Vierailija
34/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuon verran menee jokaisesta tilistä. En jaksa moisesta pikkusummasta stressata.

No jos lasketaan vaikka että jollain 27% veroprosentilla oikeasti pitäisi maksaa noin 10€ kuussa niin parikymmentä vuotta tekee 10€ x 12kk x 20v = 2400€. Kyllä mä mielummin sen itse käyttäisin kun lahjoittaisin työnantajalle.

Vierailija
35/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noitahan voi itse käydä muuttamassa esim. Teluan omalla sivulla.

Sielltä ei löydy näitä edullisia 4G liittymiä. Eikä muitakaan. Aspasta ne saa kun jaksaa tingata. Markettien käyrämyyjiltä et saa mitään halpaa. Niillä on tiukat rajat mihin hintaan saavat mytdä 

Vierailija
36/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5G Telialta, 19,90€/kk.

Vierailija
37/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimivuus toki on iso tekijä. Itselläni on ikävää historiaa Telian kanssa ja pidän aika epätodennäköisenä, että päätyisin heidän palveluihinsa enää koskaan, vaikka tekniikka toki onkin kehittynyt tässä välissä. Periaattessa uskoisin, että kaikki palveluntarjoajat toimivat hyvin täällä isossa kaupungissa.

ap

Kuuluvuus esim. mökillä pitää tsekata. Siurin osa toimii kaupungeissa hyvin joitan harvoja katveita kukuunottamatta. Mulla mökillä on paras DNA, Elisa joten kuten ja Telia ei toimi  lainkaan. 300m päässä niemen toisella rannalla Telia toimii, mutta DNA ei. Kolmannella mökillä Elisa paras, muille ei kenttää. Mäkinen maasto aiheuttaa katveita.

Vierailija
38/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😑

Ei kun pitää netissä vaihtaa operaattoria. Vaihtaa halvimpaan. Sitten vanha operaattori tekee vastatarjouksen.

Vierailija
39/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😑

😅 No ei, vaan aloitat netin kautta numeronsiirron toiselle operaattorille ja odottelet hyvää tarjousta nykyiseltä operaattoriltasi. Muista laittaa asetuksista markkinointi sallituksi että tarjousviestit tulee perille.

Vierailija
40/91 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😑

Ei kun pitää netissä vaihtaa operaattoria. Vaihtaa halvimpaan. Sitten vanha operaattori tekee vastatarjouksen.

Entäs., kun netissä ei näytä olevan mitään näin halpaa, mitä tässä ketjussa on tullut vastaan? Millä sitä vanhaa operaattoria voi sitten kiristää, jos kilpailijoilla ei ole juuri nyt mitään halvempaa tarjota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi