Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka kuvittelee Kelan tukien olevan ruhtinaalliset

Vierailija
28.04.2026 |

Miksi ette itse heittäydy tukien varaan ja ala elää makoisaa elämää, jos se kerran on niin helppoa ja rahakasta?

Tähän ei usein kuule mitään syytä. Kunhan tykätään louskuttaa leukoja esim. Pahoista työttömistä jotka elää herroiksi.

Ja koska tämä on pakko aika sanoa, minä en ole työtön vaan pienyrittäjä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. 

Työmarkkinatuki 595 e

Asumistuki 220 e

Toimeentulotuki n. 100 e

Kuinka moni on valmis jättäytymään työttömäksi näiden jättimäisten tukien takia? Itse ainakin haluaisin päästä töihin, jotta olisi varaa tehdä muutakin kuin hengittää.

T. Pitkäaikaistyötön

Miksi et saa 600 euroa perustoimeentulotukea?

Jos saa työttömyyskorvausta ja asumistukea, ei tarvitse täysimääräistä toimeentulotukea. Jollet tätä ymmärrä, niin joku voisi yrittää minua paremmin taivuttaa rautalankaa.

Vierailija
62/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. 

Työmarkkinatuki 595 e

Asumistuki 220 e

Toimeentulotuki n. 100 e

Kuinka moni on valmis jättäytymään työttömäksi näiden jättimäisten tukien takia? Itse ainakin haluaisin päästä töihin, jotta olisi varaa tehdä muutakin kuin hengittää.

T. Pitkäaikaistyötön

Ensin pitää hakea nuo ensisijaiset tuet, eli työmarkkinatuki ja asumistuki. Sitten lasketaan, paljonko menee asumiseen ja muihin Kelan hyväksymiin kuluihin ja että jää tarpeeksi ruokaan ym. Toimeentulotukea saa sen verran, että siitä tulee se 593 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ollessa jäi 100-200euroa säästöön riippuen montako kiloo lihaa söi kuukaudessa.

Omasta mielestä tukia annetaan liikaa, erityisesti asumistukea pitäisi leikata ja reippaasti -> joko vuokrat tippuu tai/ja asuntojen hinnat tippuu ja sitä kautta vuokrat tippuu. 

Minä vuonna tämä tapahtui? Nythän on leikattu kaikkia mahdollisia tukia ja hinnat on kallistuneet aivan älyttömästi. Vai maksoiko sun työttömyysaikana kahvipaketti 10 euroa?

Työttömät voivat jättää kahvin kauppaan. Tukia ei ole tarkoitettu kahviin.

Ai, nyt työtön ei saa edes kahviakaan juoda 🤣

Näkäjään jotain kermapersettä harmittaa kun työtön juo kahvia, onko hänellä tarjota sitten parasta konjakkia? Kyllä se karma kostaa heille pahat puheet.

Vierailija
64/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä pimeitä töitä että pärjää. EI kelatuet riitä juuri muuhun kuin ruokaan. Ei vaatteita voi ostaa, ei voi harrastaa eikä käydä missään kelan tuilla. Se on kotona makoilua vaan jotta ei kuluta rahaa Onneksi on tarjottu pimeitä töitä.

Älä ny ainakaan kerro makoilevasi! Joku pahastuu kun et ole keräämässä risuja klo 5.

Työttömät ne vain makoilee. Risujen keräämisestä saisi liikuntaa ja paremman mielen. 

Niin että sitte vois tappaa sen risumiehen niinku joku kyr pä lenkkeilijä teki?

Vierailija
65/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä pimeitä töitä että pärjää. EI kelatuet riitä juuri muuhun kuin ruokaan. Ei vaatteita voi ostaa, ei voi harrastaa eikä käydä missään kelan tuilla. Se on kotona makoilua vaan jotta ei kuluta rahaa Onneksi on tarjottu pimeitä töitä.

Älä ny ainakaan kerro makoilevasi! Joku pahastuu kun et ole keräämässä risuja klo 5.

Työttömät ne vain makoilee. Risujen keräämisestä saisi liikuntaa ja paremman mielen. 

Ollut aika kovia tuulen myräköitä lähipäivinä. Lenkkireitin matkalla aika monta kaatunutta puuta. Aiemmin on saanut kunnan luvan kanssa laittaa polttopuiksi, nyt ne pitää jättää sinne "rikastuttamaan luontoa" 🤦

Vierailija
66/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne jos kattaa vuokran, sähkön, puhelimen, terkkarimaksun, päiväkotimaksun ja ruokaankin jää vielä 500e!?

Pienituloinen duunari maksaa kaiken omasta pussista eikä varmasti jää 500e käyttöön!

Mikä tuki kattaa nuo kaikki ja saa vielä 500e ruokaan? 

Perustoimeentulotukea maksetaan 600 euroa per kk ja sen lisäksi kaikki asumis-ja terveydenhoitomenot plus päälle harkinnanvaraiset maksarit.

Eli mitä saavat enemmän kuin possunpunaiset persut?

Vierailija
67/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ollessa jäi 100-200euroa säästöön riippuen montako kiloo lihaa söi kuukaudessa.

Omasta mielestä tukia annetaan liikaa, erityisesti asumistukea pitäisi leikata ja reippaasti -> joko vuokrat tippuu tai/ja asuntojen hinnat tippuu ja sitä kautta vuokrat tippuu. 

Minä vuonna tämä tapahtui? Nythän on leikattu kaikkia mahdollisia tukia ja hinnat on kallistuneet aivan älyttömästi. Vai maksoiko sun työttömyysaikana kahvipaketti 10 euroa?

Työttömät voivat jättää kahvin kauppaan. Tukia ei ole tarkoitettu kahviin.

Ai, nyt työtön ei saa edes kahviakaan juoda 🤣

Näkäjään jotain kermapersettä harmittaa kun työtön juo kahvia, onko hänellä tarjota sitten parasta konjakkia? Kyllä se karma kostaa heille pahat puheet.

Kahvista puheen ollen Orpo yllättyi kahvipaketin hinnasta kaupassa käydessään. Kuinkahan monta pakettia yllättyjä on saanut ilmaiseksi? Veikkaan että aika monta eikä rajoitu vain kahvipaketteihin.

Vierailija
68/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. 

Työmarkkinatuki 595 e

Asumistuki 220 e

Toimeentulotuki n. 100 e

T. Pitkäaikaistyötön

Ensin pitää hakea nuo ensisijaiset tuet, eli työmarkkinatuki ja asumistuki. Sitten lasketaan, paljonko menee asumiseen ja muihin Kelan hyväksymiin kuluihin ja että jää tarpeeksi ruokaan ym. Toimeentulotukea saa sen verran, että siitä tulee se 593 euroa.

Ei ole 593, vaan 578 euroa. Maaliskuun alusta tt-tukea leikattiin.

Vierailija
69/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen vanhanaikainen asia, jonka nimi on työmoraali. En kehtaisi heittäytyä elämään toimeentulotuella, vaikka se takaisi minulle korkeamman elintason kuin tämä työnteko. PIdän toimeentulotuella eläviä jonkinlaisina vahingollisina olioina, joista on yhteiskunnalle vain haittaa.

Minusta olisi hyvä, jos kaikki tuet tehtäisiin face-to-face -haettaviksi kuukaudeksi kerrallaan. Silloin joutuisi säännöllisesti kohtaamaan sen tosiasian, että on koko maailmalle pelkkä turhuus. Tarpeeton elätti.

Vierailija
70/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne jos kattaa vuokran, sähkön, puhelimen, terkkarimaksun, päiväkotimaksun ja ruokaankin jää vielä 500e!?

Pienituloinen duunari maksaa kaiken omasta pussista eikä varmasti jää 500e käyttöön!

Ruokaan ei jää 500 euroa vaan tuosta "ruokarahasta" maksetaan myös puhelin- ja nettilaskut, vaatteet, itsehoitolääkkeet, matkaliput, opintolainan lyhennykset, kodin hankinnat, mahdolliset auton kulut jne.

No niin maksaa se pienituloinen duunarikin.

Yllätys yllätys....

Ja eikös kela_goldeille tuo 500e tule per perheenjäsen, duunarilla on vain se 1x mitä laskuista jää yli.

Vierailija
71/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka huudatte että menkää työttömät risusavottaan, niin tiedoksi vaan ettei sinnekkään ihan noin vaan mennä. Pitää olla vähintään metsäalan koulutus (tai vastaava) ja kaikki mahdolliset lupakortit. Puoliso haki juuri metsähallitukselle töihin risusavottaan, niin sieltä sanottiin suoraan KIITOS EI. Kokemusta olisi, MUTTA kun ei ole täsmäkoulutusta ja tiettyjä kortteja. Ja te-palvelu ei kustanna kuin 2X tietyt kortit (yleensä EA- ja työturvallisuus)

Vierailija
72/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan ei jää 500 euroa vaan tuosta "ruokarahasta" maksetaan myös puhelin- ja nettilaskut, vaatteet, itsehoitolääkkeet, matkaliput, opintolainan lyhennykset, kodin hankinnat, mahdolliset auton kulut jne.

No niin maksaa se pienituloinen duunarikin.

Yllätys yllätys....

Ja eikös kela_goldeille tuo 500e tule per perheenjäsen, duunarilla on vain se 1x mitä laskuista jää yli.

Ei noin pientä palkkaa ole kenelläkään kokoaikatyöläisellä.

Vierailija
73/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen vanhanaikainen asia, jonka nimi on työmoraali. En kehtaisi heittäytyä elämään toimeentulotuella, vaikka se takaisi minulle korkeamman elintason kuin tämä työnteko. PIdän toimeentulotuella eläviä jonkinlaisina vahingollisina olioina, joista on yhteiskunnalle vain haittaa.

Minusta olisi hyvä, jos kaikki tuet tehtäisiin face-to-face -haettaviksi kuukaudeksi kerrallaan. Silloin joutuisi säännöllisesti kohtaamaan sen tosiasian, että on koko maailmalle pelkkä turhuus. Tarpeeton elätti.

Eli - jälleen kerran - haluat maksaa lisää veroja, että työttömiä ja muita vähävaraisia voidaan kyykyttää kalliilla byrokratialla enemmän? Että maksamillasi veroilla tehtäisiin täysin turhaa ja tuottamatonta työtä?

Taitaa olla totta se sanonta suomalaisista ja kateudesta sittenkin, ainakin osasta suomalaisia siis. 🤣😆🤣

Pohtiikohan Orpo ja Purra samoin? Ei ihme, että leikata pitää ja samaan aikaan otetaan lisää lainaa. Hölmöläisten peitonjatkamista. 😂

Vierailija
74/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuki kattaa nuo kaikki ja saa vielä 500e ruokaan? 

Perustoimeentulotukea maksetaan 600 euroa per kk ja sen lisäksi kaikki asumis-ja terveydenhoitomenot plus päälle harkinnanvaraiset maksarit.

Eli mitä saavat enemmän kuin possunpunaiset persut?

No ei siis todellakaan makseta!!!

Vierailija
75/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. 

Työmarkkinatuki 595 e

Asumistuki 220 e

Toimeentulotuki n. 100 e

T. Pitkäaikaistyötön

Koskeekin lähinnä lapsiperheitä. Tuohon päälle lisäyksiä lapsista mm. asumiskuluihin. Ilmainen päivähoito esim. 3 lapsesta vs. itse maksetut 3 päivähoitolaskut. Ilmainen iltspäiväkerho vs. itse maksettu. Ilmainen harrastus lapselle vs. kaikki maksettava itse. Bensat työmatkaan.  Alkaakin olla jo aika pieni ero työssäkäyvän ja elätin käteen jäävässä rahassa. 

Sinäkään et itse ole maksanut lastesi todellisia päivähoitomaksuja ja ip-kerhoja vaikka miten olisit työssäkäyvä. 

Vierailija
76/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en haluaisi enempää kun niin voisin heittäytyäkkin, valitettavasti olen sen verran ahne että haluan jonkin verran enemmän, joten joutuu tekemään töitä. Se että valtio vie jokaisesta lisäeurosta yli puolet aiheuttaa sen että teen vain jonkin verran enemmän, koska paljon enemmän tekeminen ei enää kannata. 

Tämäpä se on Suomen ongelma jos haluaa vähän ei tarvitse tehdä mitään jos enemmän niin pitää tehdä työtä, mutta verojen takia ei kannata tehdä paljoa kun siitä ei saa enää edes puolia itselleen. Ei tällä tavoin synny maailmanluokan yrityksiä.

Vierailija
77/77 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en haluaisi enempää kun niin voisin heittäytyäkkin, valitettavasti olen sen verran ahne että haluan jonkin verran enemmän, joten joutuu tekemään töitä. Se että valtio vie jokaisesta lisäeurosta yli puolet aiheuttaa sen että teen vain jonkin verran enemmän, koska paljon enemmän tekeminen ei enää kannata. 

Tämäpä se on Suomen ongelma jos haluaa vähän ei tarvitse tehdä mitään jos enemmän niin pitää tehdä työtä, mutta verojen takia ei kannata tehdä paljoa kun siitä ei saa enää edes puolia itselleen. Ei tällä tavoin synny maailmanluokan yrityksiä.

Ei synny ei. Täytyy leikata tuet nollaan ja laskea verot alas niin työnteko alkaa kiinnostaa ja kannattaa eli sillä rikastuu. Ehkä ruokakuponkeja voi korkeintaan jakaa kyvyttömille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan