Ne jotka kuvittelee Kelan tukien olevan ruhtinaalliset
Miksi ette itse heittäydy tukien varaan ja ala elää makoisaa elämää, jos se kerran on niin helppoa ja rahakasta?
Tähän ei usein kuule mitään syytä. Kunhan tykätään louskuttaa leukoja esim. Pahoista työttömistä jotka elää herroiksi.
Ja koska tämä on pakko aika sanoa, minä en ole työtön vaan pienyrittäjä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan
Voi kun saiskin Kelalta asumistukea tai toimeentulotukea. Mutta mää joudun pärjäämään 595 euron työttömyyskorvauksella.
Työttömänä ollessa jäi 100-200euroa säästöön riippuen montako kiloo lihaa söi kuukaudessa.
Omasta mielestä tukia annetaan liikaa, erityisesti asumistukea pitäisi leikata ja reippaasti -> joko vuokrat tippuu tai/ja asuntojen hinnat tippuu ja sitä kautta vuokrat tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikkien tuet lasketaan yhteen, niin siitä kertyy iso summa.
Et vastannut aloituksen kysymykseen. Miksi et liity joukkoon iloiseen keräämään tukia jos se on helppoa?
Luulin, että kysymys koskee vain niitä joiden mielestä tukien varassa elämisen olevan helppoa ja rahakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan
Voi kun saiskin Kelalta asumistukea tai toimeentulotukea. Mutta mää joudun pärjäämään 595 euron työttömyyskorvauksella.
Sulla siis on muita varoja tai jopa puoliso elättämässä. Turhaan iniset.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ollessa jäi 100-200euroa säästöön riippuen montako kiloo lihaa söi kuukaudessa.
Omasta mielestä tukia annetaan liikaa, erityisesti asumistukea pitäisi leikata ja reippaasti -> joko vuokrat tippuu tai/ja asuntojen hinnat tippuu ja sitä kautta vuokrat tippuu.
Minä vuonna tämä tapahtui? Nythän on leikattu kaikkia mahdollisia tukia ja hinnat on kallistuneet aivan älyttömästi. Vai maksoiko sun työttömyysaikana kahvipaketti 10 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi ei jättäydytä tukien varaan, että on edes jonkinlaista kunniantuntoa eikä haluta olla elättinä muiden varassa. Ap ei tämänkään vertaa tajua, koska lokkeilu vie viimeisetkin aivonrippeet.
Sinä se et osaa edes lukea.
Työ, työ, missä ihmeessä minä olen tuon sanan kuullut?
Hmmm. taisi olla Kuopion torilla kun mietin mistä kojusta ostaisi kalakukon.
Joku viäräleuka siihen tallusteli viereen toljottamaan ja sanoi "mittee työ siinä seisotte"?
No onhan ne jos kattaa vuokran, sähkön, puhelimen, terkkarimaksun, päiväkotimaksun ja ruokaankin jää vielä 500e!?
Pienituloinen duunari maksaa kaiken omasta pussista eikä varmasti jää 500e käyttöön!
Kukaan täysjärkinen ei käytä 10€ kahvipakettiin jos kaikki tulot kuukaudessa on alle 1k, mutta nykyaikana pitäisi saada kaikki tekemättä mitään niin on koko Suomi kohta konkurssissa.
Sitä sopii sitten miettiä kun täällä oikeasti ei ole töitä ja on ruokapula, kantasuomalaiset Lähtökohtaisesti osaa käyttäytyä siitä huolimatta mutta mitä luulette eri kulttuurista/maista tekevän? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna tämä tapahtui? Nythän on leikattu kaikkia mahdollisia tukia ja hinnat on kallistuneet aivan älyttömästi. Vai maksoiko sun työttömyysaikana kahvipaketti 10 euroa?
Työttömät voivat jättää kahvin kauppaan. Tukia ei ole tarkoitettu kahviin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan ne jos kattaa vuokran, sähkön, puhelimen, terkkarimaksun, päiväkotimaksun ja ruokaankin jää vielä 500e!?
Pienituloinen duunari maksaa kaiken omasta pussista eikä varmasti jää 500e käyttöön!
Ruokaan ei jää 500 euroa vaan tuosta "ruokarahasta" maksetaan myös puhelin- ja nettilaskut, vaatteet, itsehoitolääkkeet, matkaliput, opintolainan lyhennykset, kodin hankinnat, mahdolliset auton kulut jne.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei käytä 10€ kahvipakettiin jos kaikki tulot kuukaudessa on alle 1k, mutta nykyaikana pitäisi saada kaikki tekemättä mitään niin on koko Suomi kohta konkurssissa.
Sitä sopii sitten miettiä kun täällä oikeasti ei ole töitä ja on ruokapula, kantasuomalaiset Lähtökohtaisesti osaa käyttäytyä siitä huolimatta mutta mitä luulette eri kulttuurista/maista tekevän? Niinpä.
Nyt meni sulla tuon kahvipaketin hinnan mainitsemisen pointti ohi, niin että hujahti. Suosittelen hetken aikaa pohtimaan ihan ajatuksen kanssa miksi kahvin hinta oli tuossa yhteydessä mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Työmarkkinatuki 595 e
Asumistuki 220 e
Toimeentulotuki n. 100 e
Kuinka moni on valmis jättäytymään työttömäksi näiden jättimäisten tukien takia? Itse ainakin haluaisin päästä töihin, jotta olisi varaa tehdä muutakin kuin hengittää.
T. Pitkäaikaistyötön
Koskeekin lähinnä lapsiperheitä. Tuohon päälle lisäyksiä lapsista mm. asumiskuluihin. Ilmainen päivähoito esim. 3 lapsesta vs. itse maksetut 3 päivähoitolaskut. Ilmainen iltspäiväkerho vs. itse maksettu. Ilmainen harrastus lapselle vs. kaikki maksettava itse. Bensat työmatkaan. Alkaakin olla jo aika pieni ero työssäkäyvän ja elätin käteen jäävässä rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tehdä pimeitä töitä että pärjää. EI kelatuet riitä juuri muuhun kuin ruokaan. Ei vaatteita voi ostaa, ei voi harrastaa eikä käydä missään kelan tuilla. Se on kotona makoilua vaan jotta ei kuluta rahaa Onneksi on tarjottu pimeitä töitä.
Älä ny ainakaan kerro makoilevasi! Joku pahastuu kun et ole keräämässä risuja klo 5.
Työttömät ne vain makoilee. Risujen keräämisestä saisi liikuntaa ja paremman mielen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuki kattaa nuo kaikki ja saa vielä 500e ruokaan?
"Omasta mielestä tukia annetaan liikaa, erityisesti asumistukea pitäisi leikata ja reippaasti -> joko vuokrat tippuu tai/ja asuntojen hinnat tippuu ja sitä kautta vuokrat tippuu. "
Olet ilmeisesti niitä jotka kuvittelevat että jokainen joka saa asumistukea saa ns. täyttä asumistukea. Todellisuudessa sitä saa vain harva ja keskimääräinen asumistuki on vain jotain satasen ja parin sadan välillä. Lopulta aika harvalla se asumistukin maksaa koko vuokran vaan se vain auttaa hieman siinä taloudessa.
Lisäksi kyllä asunnon vuokraamisestakin pitää jotain tuottoa saada joten ei ne vuokrat voi määrättömästi laskea jos ne eivät enää kata edes niitä asunnon kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikkien tuet lasketaan yhteen, niin siitä kertyy iso summa.
Et vastannut aloituksen kysymykseen. Miksi et liity joukkoon iloiseen keräämään tukia jos se on helppoa?
Moraali. Oletko koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Päiväbudjetti 7,9€. Revi siitä.
"Pienituloinen duunari maksaa kaiken omasta pussista eikä varmasti jää 500e käyttöön!"
No aika monessa kunnassa pienituloinen duunari ei maksa päivähoitomaksuja ollenkaan.
Mitä ap lokkeilee kun on pienyrittäjä?