On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (871)
Sosialismi on kateutta. Ahkeruudesta ei palkita ja tämä on esteenä Suomen vaurastumiselle.
Niinhän sitä sanotaan, että työnteko viiden tonnin palkalla ei kannata.
Ilman veroja työnantaja maksaisi kolmen tonnin palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että työnteko viiden tonnin palkalla ei kannata.
Ilman veroja työnantaja maksaisi kolmen tonnin palkkaa.
?
Tuota ihmiset haluaa, että Lindtman nousee pääministeriksi ja alkaa tasapäistämään ihmisten tuloja. Rikkaita verotetaan, että käteen jäisi entistä vähemmän ja vähävaraisille annetaan lisää tukeja, että heillä olisi enemmän. Se on vasemmiston kolhoosi-ideologiaa. Kukaan ei saa olla rikkaampi toista, paitsi heidän johtoportaan possut. He jakaa rahaa äänestäjilleen eli vähävaraisille, sopivasti, mutta ei liikaa, että pysyy kauhuntasapaino ja nöyryys köyhillä.
Rikkaat joutuvat maksamaan entistä enemmän veroja omistaan. Ihan kuin he olisivat varastaneet rahat muilta, vaikka olisivat työllä rahansa tienanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te verojen rakastajat jotka kannatatte 'solidaarista verotusta' ette vapaaehtoisesti maksa lisää veroja, sanotaan nyt alkuun vaikka siten että nettona jäisi joka kuukausi 50 % palkasta käteen?
Vai onko kuitenkin loppujen lopuksi kyse siitä, että MUIDEN pitäisi maksaa enemmän?
Ei vaan kyse on siitä, että KAIKKI (minä itse mukaanluettuna) maksettaisiin seuraavat viisi vuotta 10 prosentin ylimääräistä veroa, joka käytettäisiin PELKÄSTÄÄN ulkomaanvelkojen pois maksamiseen ja siihen, että saadaan tuleville sukupolville sellainen pesämuna, että heidän ei tarvitse KOSKAAN enää kokea tätä VELKAHELVETTIÄ! Minulla ei vaan yksinkertaisesti ole yksinäni sellaisia rahoja, että se riittäisi ulkomaanvelan kuittaamiseen.
Laitettaisiinko kuitenkin raja siihen että kukaan ei maksaisi veroja ja veroluonteisia maksuja tuloistaan yli 50 %? Eikö se olisi kuitenkin jpkseenkin reilua?
Vapautetaanko samalla vauvat, vaarit, mummot, varusmiehet, lehdistökortin omaavat, työttömät, sairaat, pääomatuloja nostavat? Eihän sitä maksa sen jälkeen kuin keskiluokkaan kuuluvat ja pienituloiset työssäkäyvät, joka vesittää koko idean.
Jos sovitaan että kaikki maksavat kaikista tuloistaan 50% veroa niin sittenhän se on reilua ja kaikki ovat samassa asemassa? Eiks je?
Riippuu kai siitä kuinka korkealle tukien määrä nostetaan? Kyllä minä maksan 50% veroja, jos toimeentulotuki nostetaan 2000 euroon kuussa.
Lopetetaan tuet niin kaikki maksavat vähemmän veroja.
Jos työt kelpaisi, niin ei tarvittaisi tukeja. Suomen verotulot vaan nousis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te verojen rakastajat jotka kannatatte 'solidaarista verotusta' ette vapaaehtoisesti maksa lisää veroja, sanotaan nyt alkuun vaikka siten että nettona jäisi joka kuukausi 50 % palkasta käteen?
Vai onko kuitenkin loppujen lopuksi kyse siitä, että MUIDEN pitäisi maksaa enemmän?
Ei vaan kyse on siitä, että KAIKKI (minä itse mukaanluettuna) maksettaisiin seuraavat viisi vuotta 10 prosentin ylimääräistä veroa, joka käytettäisiin PELKÄSTÄÄN ulkomaanvelkojen pois maksamiseen ja siihen, että saadaan tuleville sukupolville sellainen pesämuna, että heidän ei tarvitse KOSKAAN enää kokea tätä VELKAHELVETTIÄ! Minulla ei vaan yksinkertaisesti ole yksinäni sellaisia rahoja, että se riittäisi ulkomaanvelan kuittaamiseen.
Laitettaisiinko kuitenkin raja siihen että kukaan ei maksaisi veroja ja veroluonteisia maksuja tuloistaan yli 50 %? Eikö se olisi kuitenkin jpkseenkin reilua?
Vapautetaanko samalla vauvat, vaarit, mummot, varusmiehet, lehdistökortin omaavat, työttömät, sairaat, pääomatuloja nostavat? Eihän sitä maksa sen jälkeen kuin keskiluokkaan kuuluvat ja pienituloiset työssäkäyvät, joka vesittää koko idean.
Jos sovitaan että kaikki maksavat kaikista tuloistaan 50% veroa niin sittenhän se on reilua ja kaikki ovat samassa asemassa? Eiks je?
Riippuu kai siitä kuinka korkealle tukien määrä nostetaan? Kyllä minä maksan 50% veroja, jos toimeentulotuki nostetaan 2000 euroon kuussa.
Lopetetaan tuet niin kaikki maksavat vähemmän veroja.
Jos työt kelpaisi, niin ei tarvittaisi tukeja. Suomen verotulot vaan nousis.
Etkö ole saanut mustan miehen munaa
Olin viime vuonna kahdessa leikkauksessa, jotka kustansi mulle 200 e kpl. Varmaan ainakin kymppitonnin leikkauksia kumpikin. Eli tyytyväinen veronmaksaja olen.
No minä sitten kerron kun teidän kiinalaisissa puhelimissa ei varmaan ole laskinta p..se.
12x1900 on 22800€ vuodessa.
114000€ viidessä vuodessa.
Ja
228000€ kymmenessä vuodessa.
Kerro kakkosella niin lukuun sisältyy jo muutkin verot kuin pelkät tuloverot.
Eli
12x3800 on 45600€ vuodessa.
228000€ viidessä vuodessa.
Ja 456000€ kymmenessä.
Kerro vielä kahdella, jos puolisosikin maksaa samanlaisia veroja.
Näin
12x7600 on 91200€ vuodessa.
456000€ viidessä vuodessa.
Ja 912000€ kymmenessä.
Kymmenen vuoden jälkeen kannattaa varmaan lakata laskemasta maksamiaan veroja, ei mahdu teidän päähän 7-numeroiset luvut.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna kahdessa leikkauksessa, jotka kustansi mulle 200 e kpl. Varmaan ainakin kymppitonnin leikkauksia kumpikin. Eli tyytyväinen veronmaksaja olen.
Luulo ei ole tiedon väärti. Todista, esitä laskelma.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ihmiset haluaa, että Lindtman nousee pääministeriksi ja alkaa tasapäistämään ihmisten tuloja. Rikkaita verotetaan, että käteen jäisi entistä vähemmän ja vähävaraisille annetaan lisää tukeja, että heillä olisi enemmän. Se on vasemmiston kolhoosi-ideologiaa. Kukaan ei saa olla rikkaampi toista, paitsi heidän johtoportaan possut. He jakaa rahaa äänestäjilleen eli vähävaraisille, sopivasti, mutta ei liikaa, että pysyy kauhuntasapaino ja nöyryys köyhillä.
Rikkaat joutuvat maksamaan entistä enemmän veroja omistaan. Ihan kuin he olisivat varastaneet rahat muilta, vaikka olisivat työllä rahansa tienanneet.
Pääomalla loisija ei ole työllä rahojaan tienannut. Muiden ihmisten työstä ne tulee.
Vierailija kirjoitti:
On muuten edullisemmiksi vakuutuksia kuin MAAILMAN kallein suomalainen yleinen terveysvakuutus!!!!
Mutta mot tyhmä on tyytyväinen. Äly lisää kärsimystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset on kalliita, urpo. Voit vaikka kokeilla mennä sellaiseen Amerikan Yhdysvalloissa ja katsoa mitä laskussa lukee.
Tän takia kehitysmaiden Meh metit tunkee tänne. Kun valtion ryöstää laillisesti työtä tekevän joka palkkapäivänä ja antaa ne rahat Meh metille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten edullisemmiksi vakuutuksia kuin MAAILMAN kallein suomalainen yleinen terveysvakuutus!!!!
Mutta mot tyhmä on tyytyväinen. Äly lisää kärsimystä!
Ääliö olet sinä. Jenkkien terveysvakuutus on masilman kallein järjestelmä ja silti leikkaukset maksaa siellä maltaita. Jokaisesta toimenpiteestä saa arpoa, että kattaako vakuutukseni nyt tämän ja kuinka monen tonnin lasku lähetetään perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on mahdollisuus tienata nyt ylitöillä ylimääräistä, mutta piti nostaa jo veroprosenttia, jottei loppuvuosi mene lisäprosentilla. Missäköhän menee euromääräinen raja, ettei ylitöiden teko enää kannata? Toki ylitöillä voisi kerryttää vapaatakin, vapaapäiviä ei sentään vielä veroteta.
Aina kun teet enemmän töitä ja saat lisää rahaa käteen kätewn jäävä summa on isompi.
Jo alle keskituloisella (3k/kk) tienaavalla menee lähes puolet ylimääräisestä tulosta muihin suihin
Ei mene.
Sotket ennakonpidätyksen ja lopullisen verotuksen.
Menee. Kannattaisi opetella kunnolla marginaaliveron käsite.
Verokortille merkityt ennakonpidätysprosentit ovat marginaaliveroprosentteja, joita käytetään ennakonpidätyksen yhteydessä.
Lopullisessa verotuksessa käytettävä laskentatapa on kuitenkin verokortin laskentatapaa monimutkaisempi ja veroprosentitkin erilaiset. Tästä syystä todellinen marginaaliveroaste poikkeaa käytännössä verokortin prosenteista.
Keskimääräinen veroaste kuvaa verotuksen suuruutta koko tuloista, kun taas marginaaliveroaste kuvaa veron kireyttä lisätulosta (tai viimeksi saadusta eurosta).
Vierailija kirjoitti:
Tän takia kehitysmaiden Meh metit tunkee tänne. Kun valtion ryöstää laillisesti työtä tekevän joka palkkapäivänä ja antaa ne rahat Meh metille.
Joo koko pak kolaisuuden voisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mot tyhmä on tyytyväinen. Äly lisää kärsimystä!Ääliö olet sinä. Jenkkien terveysvakuutus on masilman kallein järjestelmä ja silti leikkaukset maksaa siellä maltaita. Jokaisesta toimenpiteestä saa arpoa, että kattaako vakuutukseni nyt tämän ja kuinka monen tonnin lasku lähetetään perään.
Bullshit. Ei todellakaan ole. Luet jotain propagandalehtiä. Itse tunnen yhdysvaltalaisia perheitä ihan tulotason laidasta laitaan.
Muista suhteuttaa, kun haet todellista tietoa asiasta.
Suomen vähässä väessäkin on väliinputoajia ja muuta.
Vielä kolmas pointti: Suomen terveydenhuolto on lainarahalla ja epätalouskasvun perustalla kasvatettu kupla. Ei mitään mahdollisuuksia edes jatkaa huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on kateutta. Ahkeruudesta ei palkita ja tämä on esteenä Suomen vaurastumiselle.
No, nythän kokeiltiin erittäin oikeistolaista hallitusta.
Tulos = paskaakin paskemmin menee. Ei auta "Suomen vaurastumiseen" ne rikkaiden tileillä makaavat eurot, kun eivät laita niitä kotimaiseen kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset on kalliita, urpo. Voit vaikka kokeilla mennä sellaiseen Amerikan Yhdysvalloissa ja katsoa mitä laskussa lukee.
Missä se laskelmasi on?
Mieti nyt paljonko toi on vuodessa ja viidessä ja kymmenessä..