Kuka aikoo muuttaa ulkomaille eläkepäiviksi?
Täällä Suomessa on kylmä, ja pitää ylläpitää vanhaa eläkeläisten perinnettä muuttaa ulkomaille, mieluiten eteläiseen Eurooppaan.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Näin suunnittelin. Olen nyt jäämässä työttömäksi 36 v uran jälkeen monta vuotta ennen eläkeikää. Joten se siitä 😫
Kyllä on mahdollista. Kyse on järjestelyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten muuttaisin, mutta kun ne puhuu niin huonosti suomea, ettei saa selvää.
Kääntäjät toimivat jo nyt tosi hyvin. Aika moni pystyisi asumaan vuokralla jonkin aikaa vaikka Espanjassa.
Ne ns. kääntäjät auttavat monessa asiassa, mutta jos oikeasti aikoo asua vaikka siellä Espanjassa niin kyllä se kielikin pitää osata. Miten muutoin pärjäät lääkärin kanssa, naapureiden kanssa jutellessa tai veroilmoituksen täytössä? Jopa paikallislehden lukeminen on hankalaa jos aina täytyy käyttää kääntäjää. Kyllähän mekin oletamme, että Suomeen muuttavat opiskelevat kielemme.
Voi kuule, suomalaisalueella on kaikki palvelut saatavana suomenkielellä ihan suomalaisilta yrittäjiltä😅
Voi kuule, suomalaisalueella on kaikki palvelut saatavana suomenkielellä ihan suomalaisilta yrittäjiltä😅
Miksi lähteä ulkomaille asumaan suomalaisten kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Eri ilmasto, hyvää ruokaa ja edullisempaa asua. En muuta ihmisten takia.
Mutta kuitenkin pitää päästä juuri sinne missä muutkin suomalaiset ovat??
t muuttolintu jonka lähin suomalainen "naapuri" on 15km päässä eikä lomalaisiakaan (mitään kansallisuutta) näy naapurikylissä kuin kourallinen per vuosi. Paratiisi
Vierailija kirjoitti:
t muuttolintu jonka lähin suomalainen "naapuri" on 15km päässä eikä lomalaisiakaan (mitään kansallisuutta) näy naapurikylissä kuin kourallinen per vuosi. Paratiisi
Olen eri, mutta ei tosiaankaan haittaisi vaikka on suomalaisia. Ei ole tarvetta pakoilla suomalaisia.
Muutin jo alle nelikymppisenä, nyt olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Näin suunnittelin. Olen nyt jäämässä työttömäksi 36 v uran jälkeen monta vuotta ennen eläkeikää. Joten se siitä 😫
Kannattaa lähteä heti kun maisterinpaperit ovat salkussa. Jokainen päivä Suomessa on sen jälkeen miinusta sekä tätä päivää, että huomista ajatellen. Eläkekin säästetään itselleen. Tiedän, sillä aloitin uran Suomessa.
Minä meinasin muuttaa Transnistriaan eläkepäiviä viettämään. Mitä ihanemoaa sitä ihminen voi toivoa..
-Kylmät kädet
Olen eri, mutta ei tosiaankaan haittaisi vaikka on suomalaisia. Ei ole tarvetta pakoilla suomalaisia.
Emme pakoile mutta emme myöskään halunneet ns turistirysään vaan elämään paikallista elämää pikkukylään. Meille riittää 1-2 päivän retket lomakohteisiin. Kielenkin oppii parhaiten paikallisten seassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten muuttaisin, mutta kun ne puhuu niin huonosti suomea, ettei saa selvää.
Vaadi kunnon suomea ! Mistään ei tule mitään jos sallitaan ettei suomea puhuta suomalaisten asuinalueilla ( ympäri maailman).
Saahan ulkomailla ilmaisen Tulkin jos ei osaa maan kieltä. Saahan?
Kyllä Suomessa ainakin saa.
Vierailija kirjoitti:
En aio, koska sitten pitäisi lomailla Suomessa. Mieluummin arki täällä ja matkustamista eri paikkoihin. Meillä siis on jo asunto Espanjassa, mutta se myydään jossain vaiheessa.
Minä suunnittelin, että marras-tammikuun olisi ulkomailla ja muuten Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on muuttaa Thaimaahan.
Haikaileeko joku vielä Thaimaahan? Meno siellä on mennyt alaspäin kuin koiran häntä. Onko syynä venäläisten turistien valtaamien turistipaikkojen paskoittuminen vai mikä? Mutta Thaikku on varmasti nähnyt parhaat päivänsä. Mieluummien Malesiaan, Filippiineille tai Sri Lankaan, jos mieli tekee Aasian lämpöön.
Onneksi on kertynyt eläkettä selvästi enemmän, kuin on kansaneläke. En usko, että siinä kohtaa kiinnostaa jäädä suomeen makaamaan. Maksatan Suomea työeläkkeen muodossa tod. etelän maissa esim. Espanjassa tai Italiassa.
Asun jo ulkomailla ja muutan eläkkeellä toiseen maahan. Asunnon etsintä on jo käynnissä. Muuttoon vielä 10 vuotta.
Minä aion. Mies just ilmoitti että me olemme nyt finito. Hyvä hetki toteuttaa haave.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion. Mies just ilmoitti että me olemme nyt finito. Hyvä hetki toteuttaa haave.
Minne meinaat lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Minä meinasin muuttaa Transnistriaan eläkepäiviä viettämään. Mitä ihanemoaa sitä ihminen voi toivoa..
-Kylmät kädet
Mikset meinaa enää?
Vai menetkö mieluummin Transylvaniaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on muuttaa Thaimaahan.
Haikaileeko joku vielä Thaimaahan? Meno siellä on mennyt alaspäin kuin koiran häntä. Onko syynä venäläisten turistien valtaamien turistipaikkojen paskoittuminen vai mikä? Mutta Thaikku on varmasti nähnyt parhaat päivänsä. Mieluummien Malesiaan, Filippiineille tai Sri Lankaan, jos mieli tekee Aasian lämpöön.
Tai Vietnamiin.
Joskaan itse en kestä sitä ilmastoa.