Ovatko kaikki osallistuneet Orpon talkoisiin
Onko se osallistumista, jos saa 700e/kk enemmän käteen veronalennusten vuoksi kuin 2023?
Nyt joku sanoo, että tämä tyyppi osallistuu jo talkoisiin, kun maksaa kymppitonneja vuodessa veroja.
Ainakin minä ymmärsin, kun Orpo sanoi, että "kaikkien pitää osallistua", että jokaisen elintaso hiukan heikkenee siitä hetkestä, jotta velkaantuminen taittuu.
Miten sinä ymmärsit tämän lauseen?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin lauseen niin, ettei yksikään ministeri, nykyinen tai entinen kansanedustaja tingi elintasostaan euroakaan.
Eivät tietenkään. OrpoPurran "talkoissa" muut kärsivät, jotta heidän ei tarvitse. Aina lopputulos sama. Jälkiä korjataan vuosia. Vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä kokoomuksen talkoot tiedetään.
Hallitusohjelmassa ei puhuta mitään talkoista. Ei ole tarkoitus että kaikki osallistuu.
Tämä on ek ensin ja köyhät kyykkyyn hallitus.
Mielenkiintoinen tuo Orpon tapa johtaa. Ei ole valta noussut tippaakaan nuppiin. Hän ei näytä kaipaavan sitä että häntä kumarreltaisiin. Tämä on näkynyt siinä että yhteistyö Purran kanssa tuntuu lähes tasavertaiselta.
viime vuonna tienasin 72K€ ja en saa senttiäkään enempää käteen, kuulumme ns nettomaksajiin ja väliinputoajiin. Kulut nousseet niin paljon että kaikki ylimääräinen kuluttaminen esim palveluihin on nollassa.
Itse olen osallistunut näihin talkoisiin jo ennen kuin niistä tuli talkoot. Joka kuukausi menee palkasta enemmän veroa kuin keskivertotyöntekijän palkka. Siinä on yhteiseen hyvään ihan riittämiin. Korkea aika, että saamapuolellakin hiukan joudutaan huomioimaan, että rahat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Orpo itsekin osallistuisi niihin talkoisiin.
Orpo itse kunnon kokoomuslaisena juo vain talkookaljat ja katsoo kun muut talkoilee.
Tästä hyvästä orvon palkkiotakin nostettiin 1000€ viime lokakuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on liian hyvä elintaso.
Sinulta voi siis ottaa pois? Vai annatko vapaaehtoisesti?
Vierailija kirjoitti:
viime vuonna tienasin 72K€ ja en saa senttiäkään enempää käteen, kuulumme ns nettomaksajiin ja väliinputoajiin. Kulut nousseet niin paljon että kaikki ylimääräinen kuluttaminen esim palveluihin on nollassa.
Mutta voitko kuvitella sitten kuinka tiukkaa on 30Ke tienaavalla, kun kulut on nousseet?
Hmm, Orpo ei ole, Purra ei ole, Rydman ei ole, Sipilä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Talkoot koskevat tukiloisia, ei meitä kokoomuslaisia.
Kyllä se teitä kokoomusloisiakin koskee
Ihmisten on jotenkin hyvin vaikea tajuta välillisiä asioita, esim. sitä miten monet verovaroista maksetut tai tuetut hankkeet ja järjestelmät hyödyttävät paljon enemmän hyvätuloisia kuin muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talkoot koskevat tukiloisia, ei meitä kokoomuslaisia.
Kyllä se teitä kokoomusloisiakin koskee
Ihmisten on jotenkin hyvin vaikea tajuta välillisiä asioita, esim. sitä miten monet verovaroista maksetut tai tuetut hankkeet ja järjestelmät hyödyttävät paljon enemmän hyvätuloisia kuin muita.
Kultapossukerho sai melkein miljardin lisää. Kun sitä ei muualta löytynyt niin hallitus vippasi rahaa eläkekassasta. Kaikki osallistuu siihen että muutamat harvat saavat enemmän rahaa. Näähän on niitä arvovalintoja. Kyllä mä äänestän vasemmistoliittoa ja koitan saada ne tajuamaan ettei tässä tilanteessa tarvita ulkomailta työvoimaa.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011972649.html?utm_medium=promobox&…
Vastaus ap:n kysymykseen. Kyllä ovat
Osallistuin niihin Purran risutalkoisiin. Lasketaanko se?