Tuli käytyä Eteläisessä EU Ranskassa, siellä on monin kerroin halvempaa kuin Suomessa. Aivan käsittämätöntä.
Miten ihmeessä Suomessa suostutaan valtaviin hintoihin ja katteisiin, Ranskassa ruokaa saa monin kerroin halvemmalla ja mm. hyviä viinejä parilla eurolla. Ja paljonko Ranska on saanut EU rahaa toisin kuin Suomi? Ja Ranska on ottanut kaasun ja öljyn halvalla Venäjältä tähän päivään asti. Samaan aikaan Suomesta on tehty maailman kallein maa suhteessa tulotasoon etenkin 2020-2026.
Keskusliikkeiden kartellit ovat yksi pahin asia Suomessa ja samoin ylipäänsä rahastavan eliitin valtava ahneus.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs persujen suu nyt menee? Onko ne maahanmuuttajat pilanneet Ranskan? Niitä on siellä enemmän kuin Suomessa.
Miten Pariisissa turistien lompakot nyysivät nee ke rit liittyy tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Aurinkorannikolla esim. 15 km bussimatka Malagasta Benalmadenaan maksaa 71 snt. Halvimmillaan tuoppi hanaolutta 2-2,5 e. Halvin 12 packi ihan juotavaa ranskalaista 4.8% lageria Lidlissä 3.72. Patonki kaupassa 45 snt. Kastikkeisiin ja hampparehin kelvollinen possunjauheliha 4-5 e/kg, kanan sisäfileet 7 e/ kg. Yhtenä päivänä syötiin ravintolassa 2 hengen grilliplatteri: rib-eye, solomillo, entrecote kukin 200 g maukasta eteläamerikkalaista lihaa, 2 lampaan kyljystä, 1 tuoremakkaka ja 1 verimakkara + pullo hyvää riojan alueen punaviiniä = 60 e yhteensä. Leivän ja aiolin kanssa lounaaksi riittävä annos tikku avotulella grillattuja sardiineja 5-6 euroa. Churroannos, jota kaksi ei meinaa jaksaa syödä 4 e. Arkisyöminen, itse kotona tehtynä kaikki ateriat huomioiden juomineen maksaa täällä 5-7 euroa per henki päivässä . Sylettää hintojen vuoksi tulla kesäksi Suomeen.
Sen sijaan sua ei syletä yhtään nostaa eläkettä Suomesta? Eläkettä, jota et ole itse maksanut vaan sen maksavat nykyiset palkansaajat.
Olen vapaaherrana varallisuudella, jonka olen ansainnut ammatissa maksaen progressiivisen tuloveron. Ammatin hankin ihan työläisperheen poikana. Eläkkeeseen ueampi vuosi aikaa. Otan aikanaan vastaan pienen eläkkeni ilman sylkyrefleksiå.
Ranskassa saa tyhmän ihmisen merkin jos ei ilmaise itseään voimakkaasti, Ranskassa ajatteleva fiksu ihminen pitää itsestään ääntä ja toimii. Suomessa sama on vaikea ihminen. Toisaalta täällä pidetään mölyt mahassa ja jupistaan keskenään ja netissä. Asioista valittavaa vai aiheesta ei katsona niin hyvällä. Tällä käyttäytymisellä Suomalaisia voi potkia päähän vaikka miten paljon, outoa kansaa. Tavallaan ansainnut passiivisuudella nyt vaikka tässä ketjussa mainitun korkean ruuan hinnan.