Kauppalehti: "Puhelimella ei saa aina S-bonusta paikoissa, joissa sitä saisi fyysisellä S-etukortilla" ja niitä paikkoja on paljon
S-ryhmän asiakasomistajakanavista vastaava Toni Kopra kertoo toimitukselle, että ABC-huoltoasemien mittarikentällä, eli esimerkiksi tankkauksessa, ei ole käytettävissä mobiilia S-etukorttia.
”Vaihtoehtoisena tapana tarjolla on ABC-mobiili-sovellus, jonka kautta bonuksen kerryttäminen onnistuu myös ilman fyysistä korttia”, Kopra kertoo.
Kaikki eivät saa vielä myöskään bonusta puhelimella S-ryhmän hotelleissa. Kopran mukaan bonuksen kerryttäminen on mahdollista Androidilla. Hän kertoo, että Applen Lompakko-sovelluksen S-etukortit koetetaan saada toimimaan hotellien vastaanotoissa kesäsesongin alkuun mennessä.
Kopra kertoo, että S-bonusta voi kerryttää Applella ja Androidilla mobiilisti S-ryhmän ravintoloissa lukuun ottamatta Hesburgereita. S-ryhmän Raflaamo-sivustolla kerrotaan, että bonusta on mahdollista saada runsaassa 60 Hesburger-ravintolassa.
S-ryhmästä kerrotaan myös, että S-ryhmän bonuskumppaneihin kuuluvassa optikkoketju Silmäasemassa ja hammaslääkäriketju Oralilla saa bonusta Android-puhelimella muttei Applen Lompakko-sovelluksessa olevalla kortilla.
S-ryhmän sivustolla kerrotaan taas, ettei S-mobiilin viivakoodi toimi pikakassoilla ja hotelleissa.
Kommentit (10)
Älä maksa puhelimella jos haluat olla varma että saat bonukset. Pitikö tämäkin tulla täältä kysymään?
No mitäpä tuosta. Jokaisella kuitenkin on se se fyysinen kortti tai mahdollisuus siihen ilman että maksaa mitään ylimääräistä joten jos bonukset haluavat jokaikisestä paikasta niin kannattaa kantaa korttia mukana,
Ja tämähän johtuu ihan siitä, että kaikkien paikkojen kassajärjestelmiä ei ole saatu uudistettua sellaisiksi, jotka lukevat myös sen sähköisen bonuskortin.
Mutta joo, ymmärrän ongelman, sillä itsekin usein kuljen pelkän puhelimen kanssa koska mulla on kortit ApplePayssa. Kaupassakin saatan käydä ilman lompakkoa ja fyysisiä kortteja puhelimella maksaen (ja ne bonukset kirjaten, samoin kuin K-Plussat K-kaupoissa). Mutta mä myös hoksaan selvittää, missä paikoissa se mobiili-S-etukortti käy. En tankkaa useinkaan ABC:llä, koska kotini lähellä on edullisempi ST1 (ja mulla on ST1:n kortti), mutta autopesut maksan ABC Mobiililla jos ajan pesukadulle. Sieltä ne bonukset saa.
Kyllä Hesburgereissa, ainakin joissakin, toimii Androidin mobiilikortti. Piippasin sillä bonukset ihan normaalisti ja se toimi. Henkilökunta oli tosin aivan ihmeissään, ei ollut ilmeisesti aikaisemmin juuri toiminut
Luulen että se köyhin kansanosa käyttää S-bonusta, muilla on rahaa tilillä
Magneettinauhallinen kortti pelaa hyvin. On ne lähetelleet sirullistakin, mutta vanhalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että se köyhin kansanosa käyttää S-bonusta, muilla on rahaa tilillä
Sarjassamme "miiten kertoa että ei ymmärrä kommentoimastaan asiasta yhtään mitään".
Ässän nettisivut on samaa luokkaa HSL:n kanssa, sekavaa, epäkäytännöllistä ja paikkansapitämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ääliö spämmäät tätä typerää juttua? Mitä kuvittelet saavuttavasi tällä.
Sitä paitsi: ABC:llä käytetään ABC-appia, ja mitään ongelmia ei ole.
Ap on keva. Ihan turha vastata.
Miksi sinä ääliö spämmäät tätä typerää juttua? Mitä kuvittelet saavuttavasi tällä.
Sitä paitsi: ABC:llä käytetään ABC-appia, ja mitään ongelmia ei ole.