Aiotteko matkailla tänä kesänä?
Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?
Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve.
Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?
Kommentit (184)
Olen ollut etelässä koko talven, ja yleensä tulen kesän puoleiseksi osaksi vuodesta Suomeen, mutta nyt olen vieläkin reissussa ja mietin että tulisinko Suomeen kesäksikään, koska korkeat lentohinnat ja turvallisuustilanne mietityttää.
Ehkä kannattaa lentää nyt melko pian, kun vielä on kerosiiniä. Kesästä ei tiedä, lennelläänkö silloin mihinkään.
Eipä tuo ole ongelma, päinvastoin jään mielelläni etelänkotiin jos lennot peruuntuu. Pitäisi tulla kuukaudeksi Suomeen muttei yhtään innosta
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut etelässä koko talven, ja yleensä tulen kesän puoleiseksi osaksi vuodesta Suomeen, mutta nyt olen vieläkin reissussa ja mietin että tulisinko Suomeen kesäksikään, koska korkeat lentohinnat ja turvallisuustilanne mietityttää.
Ehkä kannattaa lentää nyt melko pian, kun vielä on kerosiiniä. Kesästä ei tiedä, lennelläänkö silloin mihinkään.
Eipä tuo ole ongelma, päinvastoin jään mielelläni etelänkotiin jos lennot peruuntuu. Pitäisi tulla kuukaudeksi Suomeen muttei yhtään innosta
Kiitos tiedosta 🙄
Ollaan jo varattu mökki järven rannalta Ähtäristä.
Lapset odottaa kovasti että päästään huvipuistoon Powerparkkiin. Varmaan samalla reissulla käydään Tuurissa Keskisellä ja Ähtärin eläinpuistossa. Tuurissa on se miljonääri-tivoli missä olimme toissa kesänä
Syys- ja lokakuussa. Heinäkuussa lomalla kotona .
Juu, matkaillaan Lapin tuntureille ja muutenkin ympäri Suomea. Kipaistaan myös parilla risteilymatkalla Suomen naapurimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa mennä eka laivalla Ruotsin puolella ja sitten kierrellä Norjan ja Ruotsin puolella muutamia päiviä ja Tornion kautta ajellaan kohti Etelä-Suomea. Suomen puolella tarkoitus käydä tulomatkalla muutamassa kohteessa, ainakin Kolilla. Siis noin viikon reissu.
Onko tuossa nyt yhtään mitään järkeä? Tulee viikon reissulle karsea määrä kilometrejä. Eikö olisi järkevämpää ottaa rauhallisemmin ja liikkua pienemmällä alueella niin ehtisi paremmin tutustua paikkoihin?
Ja sinä määrittelet, mistä joku muu tykkää
Ihan lyhyitä reissuja, mutta useampi sellainen ja joku niistä loisien sukulaisissa. Mikä olisi sen halvempaa matkailua kuin mennä sukulaisten luo passattavaksi ja syötettäväksi. Ei tarvitse maksaa hotellia, haetaan junalta autolla ja kuskataan sillä muutenkin, jos kyytiä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan lyhyitä reissuja, mutta useampi sellainen ja joku niistä loisien sukulaisissa. Mikä olisi sen halvempaa matkailua kuin mennä sukulaisten luo passattavaksi ja syötettäväksi. Ei tarvitse maksaa hotellia, haetaan junalta autolla ja kuskataan sillä muutenkin, jos kyytiä tarvitsen.
Onneksi mulla ei ole kaltaistasi lokkia suvussa.
En tietenkään, vaan oleskelen Suomessa merellisessä maisemassa, kun noita hellekausia on alkanut olla joka kesä pitkäänkin. Mihinkään ulkomaille ei Suomesta kannata kesällä lähteä, sillä tappohelteet ovat tavallisia jo Keski-Euroopassa, jolloin loma on pilalla, kun ei jaksa liikkua eikä voi olla rannoillakaan.
Erehdyin toissa kesänä Lontooseen, jolloin lämpötila oli koko viikon yli 35 asteessa. Hotellin ilmastoidussa huoneessa oli viileintä. Viime kesänä New Yorkissa lämpötila oli myös yli 35 astetta, ja voitte kuvitella, millainen savusumu oli koko ajan korkeiden pilvenpiirtäjien välissä alas kaduille asti. Enää en matkusta pois Suomesta kesällä.
Kyllä eli Kreikka, Lontoo ja Sveitsi buukattuna kesä-elo välille
Vierailija kirjoitti:
Tiput Kelan piiristä jos olet yli puoli vuotta pois. Mutta jos ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan 🎶 2 viikkoa isovanhempieni luona, viikko appivanhempien mökillä naapurimaakunnassa ja loppu loma kotimaisemissa.
Onpa sympaattiset lomasuunnitelmat, ja ihanaa, kun ihmisellä on isovanhemmat vielä aikuisena, minulla ei ole koskaan ollut kun kuolivat ennen syntymääni. Vaihdathan farkut verkkarihousuun. :D
Kun on varaa niin mebeb mielummln ulkomaille kuluttamaan kun kotimaahan. Täällä niin ankeat naamat ja kaikki vain säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan 🎶 2 viikkoa isovanhempieni luona, viikko appivanhempien mökillä naapurimaakunnassa ja loppu loma kotimaisemissa.
Onpa sympaattiset lomasuunnitelmat, ja ihanaa, kun ihmisellä on isovanhemmat vielä aikuisena, minulla ei ole koskaan ollut kun kuolivat ennen syntymääni. Vaihdathan farkut verkkarihousuun. :D
Kiitos, kyllä vaihdan, ja juon kaljaa auringon nousuun 🎶
Matkustamme Suomessa esim. Turkuun ja Naantaliin ja Kemiin ja Ouluun
Varmaan pitää käydä Ruotsissa kun saatiin lahjakortti laivalle. Muuten tässä lähimaakunnissa varmaan pyöritään.
Kesällä harrastan lähimatkailua eli pikku reissuja omassa maakunnassa, mutta syksyllä suuntaan 3 viikoksi Lappiin.
Kyllä olen aikonut, jos lentokoneisiin riittää polttoainetta. Lähden tyttäreni ja ystäväni kanssa Pariisiin 4 vuorokaudeksi. Lisäksi menemme koko perheen lomalle Kreikkaan, merenrantalomalle.
Helposti. Mökki on rannalla ja ilman nykyajan mukavuuksia eli ei sähköä, ei vesivessaa, ei vesijohtoja jne. eli ihanan alkeellinen. Sauna toki löytyy, mutta sinnekin kantovesi. Mökillä olen osa luontoa.