Aiotteko matkailla tänä kesänä?
Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?
Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve.
Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?
Kommentit (184)
Eikö Etelä-Eurooppa ole aina kesäisin ollut todella lämmin?
Kuuma ja kuiva helvetti. Oikeasti on.
Kuten tästäkin heinäkuisesta kuvasta näkyy??
https://mamalovesitaly.com/italy-in-july/
tai tästä: elokuu Piemontessa
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Landscape_of_vineyards_in_Piemo…
Matkailuautolla Norjaan. Kolmen-neljän viikon reissu.
Matkailamme kotimaassa ja menemme ulkomailla asuvan sukulaisen luo hieman yli viikoksi. Kotimaanmatkoista yksi on meille uuteen kohteeseen, mutta muuten pysyttelemme lähialueilla. Lapsi haluaisi telttailla kansallispuistossa, joten sellaisen retken ainakin teemme.
Nuorempana olin kiinnostuneempi ulkomaanmatkoista, mutta nyt ne eivät enää tunnu niin hohdokkailta. Tietyssä Euroopan maassa vierailen säännöllisesti, mutta en joka vuosi. Kotimaassa riittää paljon kiinnostavia ja kauniita paikkoja tutustuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa mennä eka laivalla Ruotsin puolella ja sitten kierrellä Norjan ja Ruotsin puolella muutamia päiviä ja Tornion kautta ajellaan kohti Etelä-Suomea. Suomen puolella tarkoitus käydä tulomatkalla muutamassa kohteessa, ainakin Kolilla. Siis noin viikon reissu.
Onko tuossa nyt yhtään mitään järkeä? Tulee viikon reissulle karsea määrä kilometrejä. Eikö olisi järkevämpää ottaa rauhallisemmin ja liikkua pienemmällä alueella niin ehtisi paremmin tutustua paikkoihin?
En aio matkailla tänäkään kesänä, mutta rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla tuli kesäkuun lopulle varattua matka ihan sen enempiä ajattelematta. Vähän alle viikon matka, mutta kohde vähän harvinaisempi minne eivät ihan kaikki mene.
Albania? Nykyään joka paikassa on turisteja. Eikä se minua siis häiritse, koska olenhan itsekin turisti.
Kevätreissu tehtii Euroopassa, lennettiin kohteeseen ja viikko kierretiin autolla.
Kesällä monena viikonloppuna asuntovaunulla lähiseudulla ja yhteisellä kesälomaviikolla sitten pidempi reissu.
Oma loma syksyllä, sen kohde vielä auki voi olla koti tai ulkomaa.
Eurooppaan minua ei keälomakudella saa, liikaa ihmisiä ja liian lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmissa mennä eka laivalla Ruotsin puolella ja sitten kierrellä Norjan ja Ruotsin puolella muutamia päiviä ja Tornion kautta ajellaan kohti Etelä-Suomea. Suomen puolella tarkoitus käydä tulomatkalla muutamassa kohteessa, ainakin Kolilla. Siis noin viikon reissu.
Toivottavasti olet jo katsonut ajokilometrit tuolta matkalta.
Itse tykkään ajaa ja teemmekin sekä kotimaassa että ulkomailla autoreissuja. En silti lähtisi viikossa puskemaan tuota reissua. On vähän paljon kuluja siihen nähden mitä näkee.
Saapi nähdä riittääkö kerosiini kesään asti.
Autoillen Euroopassa toukokuussa. Tarkoitus nähdä samalla matkalla, Tšekin, Itävallan, Saksan ja Slovenian
kauneimmat kaupungit ja Dolomiitit.
Automatkoja harrastettu kesäisin ympäri Eurooppaa
Tänä vuonna tarkoitus nähdä samalla matkalla, Tšekin, Itävallan, Saksan ja Slovenian
kauneimmat kaupungit ja Dolomiitit. Muutama yö merenrannalla ym.
Myöhemmin syksyllä joku lyhyt lentomatka, ei vielä tiedossa minne. Viime vuonna olimme
Romaniassa, Transilvaniassa.
Varattuna on tällähetkellä Tukholman risteily, Savonlinnan ooppera ja Kreetan matkat.
Matkailen fillarilla 1,5km kesämökille ja kesämökiltä kotiin. Varsinainen lomamatka suuntaa Pohjois-Pohjanmaalle autolla ajaen ja vuokramökkiin viikoksi majoittuen. Kyllä, olen mökkihöperö 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Etelä-Eurooppa ole aina kesäisin ollut todella lämmin?
Sen takia sinne mennäänkin, takuu varma lämpöloma ja tietenkin merenranta kohde. Olen ollut 40 helteessä Ateenassa ja Roomassa, aika tiukkaa teki. Roomasta lähdettiin etuajassa kohti Sorrentoa merenrannalle viilentelemään ja se oli hyvä päätös.
Olen ollut etelässä koko talven, ja yleensä tulen kesän puoleiseksi osaksi vuodesta Suomeen, mutta nyt olen vieläkin reissussa ja mietin että tulisinko Suomeen kesäksikään, koska korkeat lentohinnat ja turvallisuustilanne mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut etelässä koko talven, ja yleensä tulen kesän puoleiseksi osaksi vuodesta Suomeen, mutta nyt olen vieläkin reissussa ja mietin että tulisinko Suomeen kesäksikään, koska korkeat lentohinnat ja turvallisuustilanne mietityttää.
🥱
Varaa olisi vaikka minne lähteä mutta ei enää innosta. Kotimaassa varmaan muutama hotelliyöpyminen jossakin. Eipä oo vielä suunniteltu, eläkeläisinä ei tarvi aikaa miettiä.
Mina kayda koti somalia, olla 2 viikoa ja tulen takasin suomi koska suomi hyva KELA systelm.
Vierailija kirjoitti:
Matkailen fillarilla 1,5km kesämökille ja kesämökiltä kotiin. Varsinainen lomamatka suuntaa Pohjois-Pohjanmaalle autolla ajaen ja vuokramökkiin viikoksi majoittuen. Kyllä, olen mökkihöperö 😁
Mite sitä pääsee mökki tunnelmaa ku koti on noin lähel kuin puoltoist kilsaa??
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa lentää nyt melko pian, kun vielä on kerosiiniä. Kesästä ei tiedä, lennelläänkö silloin mihinkään.