Olen työtön loppuelämäni.
Olen 50 v joten olen työtön seuraavat 25 vuotta. Olin viimeks töissä pari vuotta sitten pätkätöissä 3 kuukautta.
Kommentit (52)
Mää voisin olla työtön koko elämän ja elää pienillä tuilla. en vaan jaksa, kun sieltä te-toimistosta soittaa täti parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Mää voisin olla työtön koko elämän ja elää pienillä tuilla. en vaan jaksa, kun sieltä te-toimistosta soittaa täti parin viikon välein.
Mut sitä rahattomuutta jaksaisit?
miksi täällä on aina jotain ala-astelaisen oloisia esittämässä oikeistokoviksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
N.24
Nauttikaahan köyhyydestä.
Ei siinä mitään nautittavaa tietenkään ole, mutta kun et töihinkään pääse niin vittujakos teet. Kannattaa pysyä terveenä/säästää helvetisti sairastumisen varalle kunkin, joka vielä sellaisessa asemassa on, että kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
N.24
Kannattaa hakea töitä ulkomailta. Pelkästään jostain Norjasta saisit kalajalostamolta työtä. En ymmärrä, miksi jotkut eivät muuta toiseen maahan.
Ei kalanjalostamollekaan noin vaan marssita. Kyllä sinne menijöitä on ruuhkaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen täällä. Vaikka saisikin töitä niin todennäköisin on pätkätyö, ei toivoakaan mistään urasta ja vakituisuudesta.
Jos muutat tehdastyön perässä niin varmasti joku vakituinenkin työ löytyy.
Tämmöinen hintelä likka ei oikein jaksais kauaa jotain kaloja raijata.
Mites lastenhoitotyö? Työtä kyllä riittää tekijälle.
Norjassa saa lastenhoitotyötä jos handlaa somaliksi bamlaamisen.
Vikkeläsorminen tekee hyvän tilin mansikoita poimimalla.
Niin tulee olemaan todella moni muukin. Pahimillaan tippuu jo valmistuessaan.
Onneks pimeitä töitä on saanut. Muuten olisin varmaan masentunut juoppo koska ei olisi mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen täällä. Vaikka saisikin töitä niin todennäköisin on pätkätyö, ei toivoakaan mistään urasta ja vakituisuudesta.
Henkilökohtaisesti valitsin pätkätyöt (2kk sopimukset) työttömyyden sijaan. Palkka on pieni mutta eipä tarvitse vääntää työkkärin kanssa. Kertyy lomat ja kertyy eläkettä, ansiosidonnainen on nollautunut tässä vaiheessa. Kun nämä työt loppuu ehkä syksyllä jään ansiosidonnaiselle. Sen jälkeen yleistuki ja sitten eläke. Seuraava sossuhallitus sotkee tän maan asiat lopullisesti joten voihan se olla että eläke koittaa aiemmin. Sopii mulle!
Kuka uskaltaa vielä puhua "työvoimapulasta"? Miksi työttömiä pidetään pilkkanaan? Työttömiä voisi tarvittaessa uudelleenkouluttaa, mutta ei. Työvoimapula on huutava, vaikka sitä ei osata selittäkään ...