Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan hyötynyt "tavoitevaatteiden" hilloamisesta?

Vierailija
26.04.2026 |

Teen kevätsiivousta. Syynissä vanhat lempparivaatteet, jotka olivat käytössä joskus 8 vuotta ja 8 kiloa sitten. Alan epäillä, että metamorfoosia entisiin mittoihin ei tule enää tapahtumaan, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn, onko ihmisiä, jotka lempifarkkuja jonkun 15 vuotta muutosta toiseen kanniskeltuaan ovat lopulta taas mahtuneet niihin. 

Huom! Ketjuun ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että mahtuu itse nelikymppisenä samoihin vaatteisiin kuin lukiossa. Ei kiinnosta. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt parit farkut joita käytin 20 vuotta sitten. Ylipainoa on ollut tässä välissä mutta nyt 46 vuotiaana mahdun niihin taas.

Vierailija
2/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt aiempia suosikkivaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin kokeilin, 15 vuotta vanhat farkut sopivat taas päälle, oli muutama vuosi välissä että eivät mahtuneet. Ja ovat sellaista leveälahkeisempaa malliakin, eikös sellaiset ole taas muodissa tänä keväänä ?

Vierailija
4/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan koska kiinnostaa onnistumiset. Mulla paita tallessa vuodesta 2008, on kokoa 38 tai M

Nykyään menee xxl tai 52 koko....

N41

Vierailija
5/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sittenkin vielä joskus laihdut niin, että mahdut niihin vanhoihin vaatteisiin. Minulle kävi eläkkeelle jäädessäni niin, että terveydellisistä syistä ja lääkkeiden syönnin välttääkseni minun oli pudotettava painoa ja sitä lähti lopulta n. 20 kg. Olin säästänyt parit farkut jostain 1990-luvun loppupuolelta jolloin olin hoikka ja oli aivan uskomaton tunne, kun farkut sujahtivat hyvin jalkaani kiloja pudotettuani. Nyt minulla on vaatekaapin alahyllyllä kasa vaatteita pulskemmilta vuosilta, mutta en kyllä taida enää niitä tarvita koska painoni pysyy vaivatta niissä lukemissa mitkä painonpudotuksella 5 v. sitten saavutin.

Vierailija
6/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hillota. Koskaan ei palaudu.

Vierailija
7/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyödyin sillä tavalla, että tytär käy "shoppailemassa" mun vaatekaapilla. Omia tavoitteitani en koskaan saavuttanut.

Vierailija
8/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin ostaa uusia vaatteita jos onnistuisin laihtumaan. En jaksa hillota vanhoja vaatteita, haisevatkin ihan kaapille.

Vierailija
9/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin yli viisikymppisenä 5-6 kg ja yksi isoimpia tavoitteita oli, että mahtuisin taas kaikkiin vaatteisiini ja saavutin tavoitteeni. Tallessa on kyllä parit farkut, joihin en mahdu vieläkään, ne ovat nelikymppisen itseni mittoja eikä mun kannata varmaan tavoitella niin alhaista painoa (tiukat farkut), mutta en ole vielä päättänyt asiaa. Farkut ovat kyllä tosi hyvännäköiset mun päällä, jos mahtuisin vielä niihin,  joten katsotaan miten käy. Eli pidän niitä vielä tallessa.

Vierailija
10/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin eka kerran (1-2 vaatekoon verran) siinä 23-26-vuotiaana pikkuhiljaa. Sitten laihduin ja käytin kaappiin jemmattuja tavoitevaatteita noin ikävuosina 27-32. Sen jälkeen lihoin pikkuhiljaa koosta M kokoon L tai XL ja siinä paino on pysynyt. Noin vuosi sitten vein viimeiset M-koon vaatteet kirppikselle. Tavoitteeni on pysyä L-koossa mutta M kokoista minusta tuskin tulee. 

Vierailija
11/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillosin vanhoja kesämekkoja ja farkkuja monta vuotta ja meinannut myydä aina silloin tällöin. Oma lapsi sairastui muutama vuosi sitten (nyt jo toipunut) ja se aika vei minulta 7kg. Kun hän parantui, olin niin onnellinen että en halunnut palata vanhoihin syömistottumuksiin ja laihduin vielä 5kg viimeisen vuoden aikana. Nyt menee kaikki vanhat vaatteet päälle ja vaatekaappi on kuin uusi.

Vierailija
12/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska!

Vierailija
13/13 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sittenkin vielä joskus laihdut niin, että mahdut niihin vanhoihin vaatteisiin. Minulle kävi eläkkeelle jäädessäni niin, että terveydellisistä syistä ja lääkkeiden syönnin välttääkseni minun oli pudotettava painoa ja sitä lähti lopulta n. 20 kg. Olin säästänyt parit farkut jostain 1990-luvun loppupuolelta jolloin olin hoikka ja oli aivan uskomaton tunne, kun farkut sujahtivat hyvin jalkaani kiloja pudotettuani. Nyt minulla on vaatekaapin alahyllyllä kasa vaatteita pulskemmilta vuosilta, mutta en kyllä taida enää niitä tarvita koska painoni pysyy vaivatta niissä lukemissa mitkä painonpudotuksella 5 v. sitten saavutin.

No en nyt tiedä, kuinka järkevää on säästää vuosikymmenten ajan vaatteita tuon tilanteen varalta, varsinkaan kun ne ei sitten välttämättä kuitenkaan miellytä omaakaan silmää enää sitten parin vuosikymmenen päästä tai istu samalla tavalla 60-vuotiaana kuin 25-vuotiaana, vaikka paino olisi sama. Itse ajattelisin, että jos yllättäen laihdun niin sitten vaan ostan uudet farkut. Anopin kuolinpesää siivotessa jotenkin vähän suretti se ajat sitten pieneksi jääneiden ja silti säästettyjen vaatteiden määrä, varsinkaan kun ne eivät olleet mitään arvokamaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi