Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häkämies: "Suomalaisten pitää tehdä enemmän töitä", arkipyhät pois ja lisää työtunteja

Vierailija
26.04.2026 |

Suomalaisten työaikaa tulee pidentää, sanoo Jyri Häkämies.

Häkämiehen mukaan esimerkiksi keskustelu arkipyhistä ”on yhä ajankohtainen”. EK ehdotti Häkämiehen johdolla runsaat kymmenen vuotta sitten helatorstain ja loppiaisen siirtämistä viikonlopulle. Viimeksi ehdotuksen toisti toinen etujärjestö Suomen Yrittäjät viime vuonna. Arkipyhien vähentäminen olisi Häkämiehen mukaan verrattavissa vuoden 2016 kilpailukykysopimuksen 24 palkattomaan lisätyötuntiin vuodessa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011933852.html

Kommentit (293)

Vierailija
241/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi järjenjättiläinen kokoomustyyliin. 

Ensin poistetaan kaikki työntekemisen edellytykset pykälillä niin ettei edes osa-aikatyöhön voi mennä, sitten vingutaan AI-kiimoissa kun ei orjat ole töissä 24/7 työpaikoissa joita ei ole enää olemassakaan. 

Ja kitinä jatkuu vaan, miksi ette kuluta. Jyri on yksinkertaisesti tyhymä.

Vierailija
242/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyri voi nyt näyttää mallia ja olla työssä kuolemaansa saakka. Ai ei kiinnosta vai?? 

Tää on näitä "älkää tehkö niin kuin minä teen, tehkää niin kuin minä sanon" -tyyppejä. En todellakaan arvosta. 

Vois mennä vaikka siivoamaan, kun se on Jyrin mielestä kevyttä työtä.

Nyt Jyri näytä meille!

Jyri voisi tulla Arto Satosen kanssa tänne rakennustyömaalle hommiin.

Tehtäis pitkää päivää ilman lomia. Arto voisi raudoittaa kun Jyri sliippaisi betonilattiaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pitäisi ensin päästä töihin. Miten Häkämies aikoo saada yritykset palkkaamaan työntekijöitä? Palkalla jolla maksaa itse oman elämänsä. Entä mitkä olivat Häkämiehen toimet ikäsyrjinnän kitkemiseksi? Niin, nämä on ne kysymykset joihin Häkämiehen tulisi toimensa ja tarmonsa kohdistaa. 

Ratkaisu ei ole ruoskia jo työssäkäyviä päiviltä.

Tämä.

Vierailija
244/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi järjenjättiläinen kokoomustyyliin. 

Ensin poistetaan kaikki työntekemisen edellytykset pykälillä niin ettei edes osa-aikatyöhön voi mennä, sitten vingutaan AI-kiimoissa kun ei orjat ole töissä 24/7 työpaikoissa joita ei ole enää olemassakaan. 

Ja kitinä jatkuu vaan, miksi ette kuluta. Jyri on yksinkertaisesti tyhymä.

Edes mun aamupaska ei ole niin tyhmä. Sekin ymmärtää, mitä milloinkin kannattaa tehdä.

Vierailija
245/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkämies ei varmaan tiedä, että tehtaassakaan ei tuotantolinja pyöri yhtään sen tehokkaammin, jos kukaan ei osta niitä tuotteita. 

Ei siinä auta venyttää päivää tai painaa kovemmin hommia, kun varasto on jo täynnä tavaraa jota kukaan ei osta. Niin miksei osta? 

Koska kuluttajilla ei ole rahaa. Ei myöskaan toiset yritykset osta niitä tuotteita, koska heilläkään kauppa ei käy. 

Nykyisillä polttoainehinnoilla rahtikulutkin jo niin kovat ettei niitä Suomessa tehtyjä tuotteita kannata rahdata Eurooppaankaan etsimään rahakkaampia ostajia. Siellä kun tavara on jo myynnissä edullisemmilla hinnoilla, jota tuotetaan maissa, jotka tukevat kallistuneita rahtihintoja. 

Kannattaisi Häkämiehen pitää vaan suunsa kiinni, kun ei ole mitään hyödyllistä tai tuottavaa itsekään saanut aikaiseksi. 

Vierailija
246/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä. Menkää Kiinaan tai Taiwanin katsomaan kuinka töitä tehdään.  Suomalaiset ovat patalaiskoja saikuttajia. 

Vierailija
247/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyri voi nyt näyttää mallia ja olla työssä kuolemaansa saakka. Ai ei kiinnosta vai?? 

Tää on näitä "älkää tehkö niin kuin minä teen, tehkää niin kuin minä sanon" -tyyppejä. En todellakaan arvosta. 

Vois mennä vaikka siivoamaan, kun se on Jyrin mielestä kevyttä työtä.

Nyt Jyri näytä meille!

Jyri voisi tulla Arto Satosen kanssa tänne rakennustyömaalle hommiin.

Tehtäis pitkää päivää ilman lomia. Arto voisi raudoittaa kun Jyri sliippaisi betonilattiaa...

Hyvin jaksavat pojat painaa vielä kakskytä vuotta, kun eivät tähän asti ole tehneet lainkaan töitä. Saattais tulla niitä lihaksiakin, millä saa naista, ettei tarttis nyrkillä uhaten ottaa.

Vierailija
248/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen samaa mieltä. Menkää Kiinaan tai Taiwanin katsomaan kuinka töitä tehdään.  Suomalaiset ovat patalaiskoja saikuttajia. 

Mene itse sinne? 

Vierailija
249/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte mennä. Mä oon tehnyt kiinalaisessa firmassa töitä. Kyllä mä tiedän, että suomalainen pärjää siellä vallan mainiosti, ja on haluttua työvoimaa. Maksavatkin paremmin kuin suomalaiset työnantajat, eivätkä tingi työvälineistä.

Vierailija
250/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ton mätisäkin voisi jo passittaa Esperi Caren laitokseen laadukkaan kokoomushoivan piiriin. 

Vierailija
251/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen jo oman osani. Käyn päivätöissä täyttä päivää ja iltaisin ja viikonloppuisin teen vielä oman firman hommia. Milloinkahan antavat minulle jonkin kunniamerkin, koska sellaisen kyllä ansaitsisin. Välillä väsyttää ihan homona ja yöunet jää usein johonkin 5 tuntiin, mutta en ilkeä valittaa väsymystä, koska pitäisivät jonakin vässykkänä ja laiskana. Se on pahin pelkoni että muut pitävät laiskana.

Tässä ole hyvä:

Työn Sankarin mitali

(saa käyttää CV:ssä)

Vierailija
252/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ton mätisäkin voisi jo passittaa Esperi Caren laitokseen laadukkaan kokoomushoivan piiriin. 

Pörriäinen vois aluksi unohtaa sen saunaan vuodeksi.

Vierailija
253/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte mennä. Mä oon tehnyt kiinalaisessa firmassa töitä. Kyllä mä tiedän, että suomalainen pärjää siellä vallan mainiosti, ja on haluttua työvoimaa. Maksavatkin paremmin kuin suomalaiset työnantajat, eivätkä tingi työvälineistä.

Ja naisille tiedoksi:

Ei haittaa kuinka ruma tai vanha olet. Kiinassa on pulaa naisista, saat miehen minuutissa, ja saat vielä valkata parhaan päältä.

Vierailija
254/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkämies voisi kertoa oman osaamisensa tuotoksista, kun Kataisen hallituksen elinkeinoministerinä oli aiheuttamassa taloudellista haittaa ja vaurioita elinkeinoelämälle satojen miljoonien eurojen edestä. Häkämiehen ajatuksista mediassa voisi päätellä, että herra olisi taas tulossa tekemään vahinkoja Eduskuntaan. Laittaisin miehen eläkeläiseksi kaltaisensa pariin puuhastelemaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Häkämies kuuluu häkäpönttöön hämmentävän häiritsevien mietintöjensä vuoksi 😁

Koti: Heijaste Katveisto 

Luonne: Sensitiivinen

Äly4️⃣ Voima1️⃣ Tahti2️⃣ Kiukku3️⃣ Data: "Olenko sinun peilisi?"

Kulta: Tuntematon❤️

Vierailija
256/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkä on tehnyt tehtävänsä. Ei ole tainnut paljon happi kiertää. 

Vierailija
257/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä Häkämiehellä seisoo kun haaveilee orjien kyykyttämisestä. Uuh. Äänestäkää oikeistoa jatkossakin, pääsette nauttimaan. 

Ei lörppämuna seiso enää tuossa iässä. Se on vaan se järki, eiku, ei Jykällä oo sitäkään.

Vierailija
258/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekeissakin on ihan turhaa työvoimaa. Menen ensin ottamaan jonotuslapun, sitten pääsen tiskille pyytämään lääkkeen reseptilläni, apteekkari antaa lääkkeen. Sitten menen kassalle maksamaan ja toinen apteekkari ottaa maksun. On siellä sentään automaatio, joka poimii hyllystä reseptilääkkeen automaattisesti.

Tämä voisi toimia täysin automaatiolla. Antaisin koneelle tunnisteeni, kone pyytäisi maksun ja pudottaisi lääkepaketin minulle automaattisesti. Eli käytännössä 10 apteekkaria vähenisi 1-2 kahteen, jotka vain valvoisivat apteekissa toimintaa, jos haluttaisiin pitää ihminen valvomassa.

Apteekkari on apteekin johtaja ja yrittäjä, joka vastaa yrityksensä liiketoiminnasta. 

Joka tapauksessa pointti, että lukuisissa paikoissa työ vähenee 80%. Eli työelämä ei tule olemaan enää entisensä. Tuo oli vain yksi esimerkki.

Vierailija
259/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkämies voisi kertoa oman osaamisensa tuotoksista, kun Kataisen hallituksen elinkeinoministerinä oli aiheuttamassa taloudellista haittaa ja vaurioita elinkeinoelämälle satojen miljoonien eurojen edestä. Häkämiehen ajatuksista mediassa voisi päätellä, että herra olisi taas tulossa tekemään vahinkoja Eduskuntaan. Laittaisin miehen eläkeläiseksi kaltaisensa pariin puuhastelemaan.

Siis en tajua, miksei kokoomuslaiset itse hävitä tota. Se on tehnyt yrityksillekin niin paljon vahinkoa ettei kukaan.

Vierailija
260/293 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaisen insinöörin työpäivä:

0845 töihin

0900 tiimipalaveri

0915 yksilötöitä

1200 lounas

1230 päiväunet

1400 herätys & tee

1415 duunit jatkuu

1800 kotiin

1900 kotiin jos ei ehtinyt edelliseen karjakuljetukseen, edellinen tunti nukuttu/pelattu pleikkaa/istuksittu puun varjossa kollegoiden kanssa

Eipä juuri poikkea suomalaisen inssin päivästä mitä tehollisiin tunteihin tulee.

(tämä kolmen valtio-omisteisen sikäläisen firman kokemuksella, kun käynyt yhteistyöskentelemässä. heikäläisitten oli suorastaan outoa että lounaan päälle jatkoimme hommia suoraan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän