Lue keskustelun säännöt.
Onko rikollisilla ollut aina huono lapsuus?
26.04.2026 |
Pitäisikö varsinkin alaikäisten vanhemmille alkaa jakamaan tuomiota jälkikasvun törttöilystä, niin alkaa se kasvattaminen ja kurinpito kiinnostaa?
Kommentit (43)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-50 prosentilla vangeista ADHD-diagnoosi. Suurimmalla osalla rikoksentekijöiden vanhemmista päihde- tai rikostaustaa.
Mistä tiedät?
Tosta ollut Hesarissakin juttua ihan hiljattain. Tuo ADHD on ollut jo pitkään tiedossa.
Onko kaikki kardishaneja ihanoivat tyhmiä? Johtuuko se siitä, että niiden vanhemmat on tyhmiä?!
Eiköhän me ollaan kaikki uniikkeja.
Olin pienenä 3v kova keksimään satuja. Vähän isompana varastin pieniä asioita, ja perustelin sen itselleni, että se on ok. Valehtelin vielä parikymppisenä ihan helposti ja saatoin tehdä pieniä kepposia joista tiesin etten jää kiinni. Kuten söin asiakkaille varatut konvehdit itse.
Kasvatukseni oli kuitenkin tiukkaa ja olin luonteeltani kiltti.
Sitten menin naimisiin patalogisen valehtelijamanipuloijan kanssa, sain lapsen ja jouduin oikeuteen todistajaksi, joka meni perselleen, koska vastasin totuuden mukaisesti vastapuolen hyväksi. Silloin jokin muuttui. Ja näin vuosikymmenen jälkeen en pysty enään valehtelemaan. Haluan tehdä kaiken sääntöjen mukaan, enkä halua koskea muiden omaisuuteen pitkällä tikullakaan. Tosin sanoen jos joku tuuppaa väkisin mulle jotain palautan sen tuplana takaisin.
Eli minulla olisi ollut synnynnäinen taipumus, mutta luonne ei antanut periksi tehdä mitään vahingollista. Ja seura, jossa liikuin nuorena oli hyvä.