Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomerit 1944-1964 jakakaa ennakkoperintöä lapsillenne

Vierailija
26.04.2026 |

sillä tavalla jälkikasvunne voi välttää rankat verot. Ennakkoperintöä voi yksi vanhempi antaa lapselleen ilman lahjaveroa yhteensä alle 7 500 euron arvosta joka kolmas vuosi (1.1.2026 alkaen). Monet vanhemmat auttavat asuntojen käsirahoissa ja ostelevat monilapsisissa perheissäkin lapsilleen autot jo näiden ollessa parikymppisiä. Nyt on Suomessa paljon työttömyyttä ja monella todella tukalat olot, kun töitä ei hakemisesta huolimatta löydy. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI? Kaikki rahat ja omaisuus tarvitaan nyt oman vanhuudenajan hoitoon, kun palveluita leikataan. Nyt ei missään nimessä pidä alkaa jaella rahoja lapsille!

Kannattaa antaa rahat eteenpäin ettei ne mene attendojen pohjattomaan perseeseen.

No jos Attendo antaa edes välttävän hoidon, niin oikeampaan tarkoitukseen ne manit sitten menee, kuin jos lahjoittaisi kaikki lapsille, jotka ei sitä hoitoa anna.

Vierailija
102/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Muutenkin vierastan sitä, että ihmiset hylkäävät vanhempansa laitoksiin. Lukekaa noita juttuja, vanhuksia sidotaan ja vaikka mitä hirveää. Ennen eli useampi sukupolvi saman katon alla ja siinä samalla kaitsettiin lapset, hoidettiin vanhukset ja vammaiset jne. Nyt kuolema eristetään betoniseinällä muusta elämästä, samoin vanheneminen ja kaikki epämukavat ilmiöt joihin olisi itsestään jotakin annettava.

Nykyään isovanhemmatkin ovat vielä töissä, kun lapsenlapset ovat päiväkoti-ikäisiä. En sille vammaiselle isoisän siskolle jättäisi pieniä lapsia hoidettavaksi joka arkipäivä 10 tunnin ajaksi. Siinä he kaikki olisi heitteillä. Minusta on outoa, että sinusta tuo olisi hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutenkin vierastan sitä, että ihmiset hylkäävät vanhempansa laitoksiin. Lukekaa noita juttuja, vanhuksia sidotaan ja vaikka mitä hirveää. Ennen eli useampi sukupolvi saman katon alla ja siinä samalla kaitsettiin lapset, hoidettiin vanhukset ja vammaiset jne. Nyt kuolema eristetään betoniseinällä"

Ennen oli ennen kun asuttiin jollakin maatilalla tai maatilkulla eikä kukaan käynyt ulopuolisilla töissä. Tai ainakin melkein kaikki teki oman tilan hommia ja raskaisiin töihin kykymemättömät hoitivat siten kotihommat. Hyvin usein miitä kotihommia teki alaikäiset lapsetkin vanhusten lisäksi. Toki pelloilla, navetoissa ja metsissä ahersi myös alaikäisiä ihan jaksamisen rajoilla asti.

Nykyään koko suku on hajalllaan ympäri Suomea ja ulkomaita. 

Vierailija
104/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isovanhemmat kuuluvat suuriin ikäluokkiin, syntynnet 1944 ja 1945. Mun äiti on syntynyt 1965. Miksi boomeri isovanhemmat lahjoittaisivat 61 vuotiaalle lapselleen? 

Mä olen syntynyt -78, äitini -50.

Taas pitää muistaa, että naisen hedelmällinen ikä on noin 30 vuotta. Boomereilla on hyvin monen ikäisiä lapsia.

Kyllä monet saavat lapsia vielä 40-vuotiainakin. 

Hedelmällisyys ikä on sitä ikää minkä aikana nainen voi tulla raskaaksi. Siitä kun menkat alkaa jatkuu siihen kun menkat loppuu. Hedelmällisyys on korkeimmillaan 20- 30 vuotiaana ja laskee huomattavasti 35 vuoden jälkeen. Raskaaksi voi tulla vaikka viiskymppisenä mutta on silti aika harvinaista.

Joo mutta kyllä ihan monet saavat lapsia vielä 40-vuotiaina ja jopa lähemmäs 50-vuotiaina. Toki hedelmällisyys alkaa laskea noin 35-vuotiaana. Kyllä tämä on varmaan kaikilla tiedossa. 

Vierailija
105/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär (24) sanoi, ettei halua mitään ennakkoperintää. Hän ei tarvitse. Me annamme hänelle kyllä rahaa aina kaikkeen muuten. Ei kaikki halua ottaa itsekkäästi omien vanhempiensa rahoja. 

Vierailija
106/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kaikki paremmin. Vanhuksista huolehdittiin saman katon alla. Lukekaa tutkimuksia pohjalaistaloista sisäpihoineen. Upeita sukutarinoita. Surullista, että nykyään ihmiset yksiöissään kärsivät yksinäisyydestä ja elämän tarkoituskin on hukassa, ainakin siltä osin mitä palstan juttuja luen. Se vanhempien auttaminen voisi tuoda siihen ainekin hitusen jotakin. Ei se aina tarkoita omaishoitoa. Voit olla ja auttaa edes vähän.
Ja juu isäni on hyväksikäyttäjä ja narsisti, en aio häntä hoitaa kuin katsoa perään että saa hoitoa. Ja ruokaa. Ja siivouksen. Oma terapia on käyty. Äiti on eri asia, ilkeä ja mitätöivä ja epäluotettava kuten isäkin, mutta hänestä minulla ei ole varsinaista seks.traumaa. Hänet saattaisin hoitaakin, vaikka onkin katsonut asiakseen pettää minut joka asiassa.

Vierailija
107/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmat boomerit on 76-vuotiaita. Sitä nuoremmille Amerikan boomereille vähän hankala jakaa ohjeita täältä Suomesta.

Vierailija
108/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on näköjään persaukinen kun huutelee täällä perinnön perään. Mitäs jos hankkisit rahasi ihan itse, tai menisit sanomaan suoraan niille vanhemmillesi.

Niin tyypillinen suomalaisen mielipide.

Juu ja pelkkää typeryyttä. Mieluummin annetaan rahat valtiolle kuin omille lapsille, Huhhu.

Vierailija
109/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rahapulassa, ap?

Vierailija
110/110 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin jakaa sitä lapsenlapsillenne! Suuren ikäluokan lapset eivät lisää rahaa tarvitse. Me ollaan jo viisikymppisiä. Kämpät hankittu, lainat maksettu, lapset muuttaneet opiskelemaan suurimmalla osalla. Meidän lapset sitä rahaa tarvitsevat, kun perhettä alkavat kohta perustamaan. Itse ainakin olen luopumasta omasta perinnöstäni lasteni hyväksi,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän