Minussa vikaa vai työelämässä? Varoitus, pitkä viesti
Olin sairaana, soitin edellisenä päivänä että en tule töihin seuraavana päivänä 1 ja en varmaan seuraavana päivänä 2. Päivänä 2 yhteydessä ja ilmoitin että en tule päivänä 3, mutta olen menossa silloin lääkäriin ja varmaan siinä selviää.
Päivänä 3 ilmoitin lääkärin jälkeen (joka sanoi että töihin voinnin mukaan, tarvitsetko sairauslomaa, vastasin että en , on omailmoitusmenettely) että jos oireet x ja y eivät enää pahene, tulen huomenna päivänä 4, ilmoitan iltapäivästä kun nään miten olo kehittyy.
Työnantaja ei vastannut iltapäivästä puhelimeen, laitoin lopulta viestin ja klo 14 jälkeen soitin työnantajalle että olen tulossa päivänä 4.
Näin työnantajan pari päivää sitten ekan kerran poissaolon jälkeen ja pyysi poissaolotodistusta. Sanoin että ei ole kun on omailmoitus menettely. Työnantaja oli sitä mieltä että lääkäri joko myöntää sairauslomaa tai ei ja jos ei myönnä, on työkykyinen ja tullaan töihin. Ja että minusta ei ollut kuulunut mitään, että miksi en ilmoittanut???
En tiedä miten tämän aktiivisemmin olisin voinut ilmoittaa ja en oikeasti tajunnut että saikku olis pitänyt pyytää 🙄
Koen tilanteen epäreiluna.
Jatkuu
Kummitus