Kevätsiivous
Kevätsiivous aloitettu eli karsittu kodista ylimääräistä käytössä jäänyttä tarpeetonta. Tänään lähtenyt kodista poistoon kaksi kassillista sisävaatteita ja nuorisolla käytöstä jäänyttä lasten lelupeliä ja lelufiguureja. Lisää tilaa kodissa ja koti saanut ihanaa piristystä vaihtoehtoisesti hankituista kasveista. Muita kodissa viime aikoina omaisuutta karsineita? Mitä olette karsineet?
Kommentit (32)
Miten tilaa on tullut lisää jos hankittu viherkasveja sama määrä kuin kaapeista lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vielkö joku harrastaa niin menneiden aikojen asioita kuin kevät tai joulusiivous?
Juu, ei kaikki osta kaupasta käteen. Jotkut varautuu siihen ettei kaupassa olisikaan tai rahaakaan sillä hintaa.
Miks erikseen pitäisi tehdä joku kevätsiivous
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielkö joku harrastaa niin menneiden aikojen asioita kuin kevät tai joulusiivous?
Juu, ei kaikki osta kaupasta käteen. Jotkut varautuu siihen ettei kaupassa olisikaan tai rahaakaan sillä hintaa.
Olen lukutaitoinen, mutta tekstistäsi en ymmärtänyt mitään!
Heivasin joululahjat kirppikselle ja samaan kuormaan meni muutakin. Raivasin talvivaatteet pois, osa roskiin, osa kirppikselle, osa odottamaan ensi talvea. Pesin ikkunat, vaihdoin verhot, siivosin kuistit ja terassit. Muuta kevätsiivousta ei tarvitsekaan tehdä, kun kaikki muu kuuluu normaaliin ylläpito- tai viikkosiivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miks erikseen pitäisi tehdä joku kevätsiivous
Koska monella on sellaisia siivouskohteita, joita tarvitsee siivota vain keväisin. Meillä esim kuistit ja terassit, ikkunoiden pesu, verhojen vaihto. Vaihdan keväällä ikkunoihin pimennysverhot tai en pysty kesällä nukkumaan liian valoisuuden takia. Pimennysverhot suojaa myös kesähelteellä taloa lämpenemästä liikaa. Samalla on kätevä pestä ikkunat. Myös talvikamppeet siivotaan kesäksi pois eteisestä näin keväällä kun niitä ei enää tarvita jaotetaan kesäkengät ja kevyemmät takit käyttöön.
Kodissamme on vähän kaappitilaa. Siksi keväisin ja syksyisin teen omaan kaapistooni vaatevarannon vaihdon varastosta kaappiin ja kaapista varastoon. Samalla lähtee roskiin ja vaatekeräykseen tavaraa. Roskiin rähjäisiksi nuhjaantuneet ja kulahtaneet rytkyt, joista ei ole edes räteiksi leikattaviksi esim. auton pesussa käytettäviksi. Keräykseen väärän kokoiset ja hutiostokset, joita on roikotettu pari vuotta odottamassa, että josko kuitenkin käyttäisin. Kiireisinä aikoina tai silkkaa saamattomuutta on jäänyt verkkokauppaan palauttamatta pari vaatekappaletta.
Vierailija kirjoitti:
En oo siivounnu 5 vuoteen, ei kiinnosta. Nim. pahasti masentunut.
Tsemppiä. Tässä ei ulkopuolinen pysty auttamaan, mutta tee joka päivä ylimääräinen kävelylenkki ulkona. Sen tarvitsee kestää vain 10 tai 15 minuuttia. Olin itse vähän liikaa paikoillani sisällä talvella.
Vierailija kirjoitti:
Se on yhtä varma kevään merkki kuin muuttolintujen saapuminen.
Mikähän siinä on kun talvella sikaillaan ja keväällä vasta suursiivotaan sonnat vähemmälle ?
Vierailija kirjoitti:
En oo siivounnu 5 vuoteen, ei kiinnosta. Nim. pahasti masentunut.
Minulla vaihdettiin neljänteen masennuslääkkeeseen (kallista!) ja se alkoi toimia. Kävin yksityisellä psykiatrilla. Sen ansiosta olen alkanut siivota kotonani ja käymään ulkona lyhyillä kävelyilläkin. Kaikille eivät toimi kaikki lääkkeet. Kannattaa pyytää lääkkeen vaihtoa eikä kitua yhtä pitkään toimimattomien lääkkeiden varassa kuten minä tein.