Nainen, voisitko olla vuosikausia suhteessa jossa mies ei tiedä haluaako sitoutua vai ei?
Eli ns. situationship. Ollaan tavallaan yhdessä, mutta sitten ei kuitenkaan.
Kommentit (77)
Huomaa jo aloittaja mitään järjetöntä aloitus lauseessa ?
Aloittajan sukupuoli jakauma haittaa tässä. Naiset ei halua avioliittoa useinkaan eikä erityisesti yksinhuoltajat joilta menisi tuet.
Vuosia yhdessä avoliitossa vai vuosia yhdessä avioliitossa ja sitten erotaan kas siinäpä pulma.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan sukupuoli jakauma haittaa tässä. Naiset ei halua avioliittoa useinkaan eikä erityisesti yksinhuoltajat joilta menisi tuet.
Raha saa yh:n pariutumaan heti kun voi.
Voisin, jos tilanne olisi se, että mies ei osaa päättää haluaisiko sitoutua ylipäätään keneenkään (eli onko soveltuva minkäänlaiseen suhteeseen).
Siinä tapauksessa en voisi, jos mies jahkailee sen suhteen sitoutuuko minuun vai yrittääkö etsiä vielä jonkun muun.
Eli jos mies ilman meidän ns. tapailusuhdettamme päättäisi olla kokonaan yksin, niin voisin vielä kuvitella katselevani tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Voisin, jos tilanne olisi se, että mies ei osaa päättää haluaisiko sitoutua ylipäätään keneenkään (eli onko soveltuva minkäänlaiseen suhteeseen).
Siinä tapauksessa en voisi, jos mies jahkailee sen suhteen sitoutuuko minuun vai yrittääkö etsiä vielä jonkun muun.
Eli jos mies ilman meidän ns. tapailusuhdettamme päättäisi olla kokonaan yksin, niin voisin vielä kuvitella katselevani tuollaista.
Kyseessä on kuitenkin sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, emotionaalisesti, ainakaan minulle.
En suostu jäämään "kilpailemaan" muiden naisten kanssa, mutta miehen ns. oman elämän hyväksyn painavan vaakakupissa.
Miten se muuttaa sitä suhdetta jos mies sanoo sitoutuvansa? Jopa ne avioliitolla sinetöidyt suhteet saattaa päättyä kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Miehille vinkki: älkää helvetissä sitoutuka parisuhteeseen. Siinä voi mennä rahat ja jopa terveys.
Parisuhde on aina riski miehelle.
Parisuhde on aina riski kenelle tahansa. Rakkaudessa sen riskin ottaa.
Elämässä ei ole mitään varmaa, muuta kuin kuolema.
En voisi. Erosin sellaisesta miehestä.
Miksi sitten lähtökohtaisesti hakeutua parisuhteeseen, jos ei ole kykenevä sitoutumaan (esim ylipäätään kenenkään kanssa)? Siellä on ilmeisesti aina taustalla jotakin rikki siinä ihmisessä. Terve ja tasapainoinen yksilö yleensä haluaa rakentaa tulevaisuutta, ja haluaa silloin rakentaa sitä myös yhdessä kumppaninsa kanssa.
Eiväthän ihmiset hanki asuntoa tai autoakaan ilman sopimusta taikka papereita. Miksi siis elämänsä merkittävin ihmissuhde, joka vaikuttaa elämään ratkaisevalla tavalla, pitäisi perustaa ns.tyhjän päälle? Tuota on ihan aiheellista pohtia. Sekä kysyä niiltä sitoutumiskammoisilta.
Itse en oikeastaan usko, että on todellisuudessa olemassa sitoutumiskammoa. Todennäköisesti on yksilöitä, jotka joko 1) eivät ole koskaan syvästi rakastuneet, eivät tiedä millainen tunne se on, tai 2) ovat rakkaudessa satutettuja, jotka ovat alkaneet suojella sydäntään, eivät halua päästää sinne enää ketään. Nämä päätyvät sitten leikkimään parisuhdetta jonkun sellaisen kanssa, josta toki välittävät ja pitävät, mutta eivät syvästi rakasta. Taikka eivät uskalla enää rakastua kehenkään, olla oma sydän täysin auki, ja tapailevat vain kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia yhdessä avoliitossa vai vuosia yhdessä avioliitossa ja sitten erotaan kas siinäpä pulma.
Miten avoliitto ja avioliitto tähän liittyi?
En voisi. En todellakaan. Tuollaisessa rikkoo vain itsensä tällainen tunteellinen ihminen. Olen mielummin yksin kuin tuollaisessa epämääräisessä sotkussa.
Miksi olisin? Miehet on niin helppoja. Ne rakastuu viikossa niin pahasti, että niitä joutuu hätistelemään pois.
En voisi. Miehen pitää kyllä sitoutua seurustelemaan eli siihen ettei tapailla muita ihmisiä. Tapailla voidaan sitä ennen kuukausia, ehkä puolikin vuotta, niin että tutustutaan kunnolla, mutta ei todellakaan vuosiakausia!
Mutta muuten ei tarvi sitoutua nyt, kohta eikä välttämättä koskaan. Siis seurustelu riittää minulle, en kaipaa yhdessä asumista tai avioliittoa, vaikkakaan en sellaisista ehkä kieltäytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha saa yh:n pariutumaan heti kun voi.
Juurihan sanottiin, että raha estää yh:ta pariutumasta. Voisitte naisvihaajat edes pitää yhteistä rintamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, emotionaalisesti, ainakaan minulle.
En suostu jäämään "kilpailemaan" muiden naisten kanssa, mutta miehen ns. oman elämän hyväksyn painavan vaakakupissa.
Tämä oli harvinaisen kypsä kommentti.
En. Miehen pitäisi tietää kiinnostaako joku pitkällä ajalla vai ei. Vai haluaako mennä sinkkuna. Jo ennen suhdetta. Tietysti huonossa suhteessa ei voi olla. Naimisiinmeno ei ole mun listalla ollenkaan, koska se liittyy kirkkoon tai valtioon. Samassa ei ole pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut sellaisessa suhteessa parikin kertaa, mutta nykysin ene enää tuohon suostuisi. Haluan suhteen jossa ollaan täysillä mukana alusta loppuun asti, mennään naimisiin ja perustetaan perhe.
Tuossa näkökulmassa on se ongelma , että mitä jos mes osoittautuukin alussa hulluksi niin ajatko sitten yhdessä vanhaksi asti vai osoittaudutko naurettavaksi valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Been there. Tai niin, että mies luuli varmaan itsekin, ettei halua seurustella kenenkään kanssa, kunnes sitten rakastui toiseen. Eikä uskaltanut kertoa minulle, että jotain on tekeillä.
Kyllä olen ollut. Tulin, näin ja hävisin. En suosittele.