Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö nämä valittajatyypit?

Vierailija
24.04.2026 |

Siis tämän ihmistyypin edustajat, jotka valittavat kaikesta, mutta eivät kuitenkaan suostu tekemään muutosta? Itketään esim. huonoa asuinpaikkaa, ammattia, työpaikkaa, puolisoa, ystäviä jnejne. Minulla on sukulainen, joka on vänissyt ainakin 80-luvulta asti, että inhoaa asua ahdistavalla paikkakunnallaan, inhoaa työtään ja puolisokin on kuulemma koko yhdessäoloajan ollut laiska. Erota ei kuulemma voi lasten ja lastenlasten takia. Ja aina on yksinäinen. Todellisuudessa ei lähde ihmisten ilmoille eikä harrasta mitään. Töissä kun vielä oli, niin ainoat kodin ulkopuoliset kontaktit olivat työpaikalla. Ja kuulemma työkaveritkin olivat perCstä.

Mistä tämä johtuu? Itse olen jo nuoresta asti tehnyt määrätietoisesti työtä sen eteen, että voisin elää oman näköistä elämää. Siihen kuuluivat muutto pois ahdistavasta uskonnollisesta pikkukaupungista, opiskelu hyvään ja kivaan ammattiin, mielekkään harrastuksen löytäminen sekä sinkuksi ja lapsettomaksi jättäytyminen. Tunnen surua mutta toisaalta vihaa, että sukulaiseni jäi vellomaan tuollaiseen mutaan. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole energiaa.

Mutta on se kyllä aika pitkä aika, 80-luvulta asti sama levy päällä...

Vierailija
2/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on uhriutumista ja sen juurisyynä ovat lapsuuden traumat. 

Mutta se ei poista vastuuta omasta käyttäytymisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei ole energiaa.

Mutta on se kyllä aika pitkä aika, 80-luvulta asti sama levy päällä...

Mun äiti on tällainen, ollut koko elinikäni. On vaikea katsoa vierestä ja joskus jopa suoraan vastaanottaa sitä katkeruutta.

Vierailija
4/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on tällainen. On samoin valittanut tiettyjä asioita elämässään vuosikymmeniä, vaikka monet niistä olisi korjattavissa hyvin yksinkertaisilla keinoilla. 

Vierailija
5/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ovat tyytyväisiä kun saavat olla tyytymättömiä.

Vierailija
6/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Totuus on etteivät edes halua lopulta muuttaa elämäänsä, muuutenhan olisivat niin jo tehneet.

Vierailija
7/7 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut? Joo. Nytkin möykkäävät tuolla paikallisen terassilla.