Paras käsi rasva todella kuivalle iholle?
Jokin jota ei tarvitse laittaa kuin kerran päivässä
Kommentit (23)
The Body Shopin hamppuvoide.
Tummeli. Tumputtaessakin toimivin. Sutjakka satenkaarisedilläkin, pitää anuksen antavana, lerssin liukkaana.
Vierailija kirjoitti:
oletko käyttänyt...puolisollani on kuiva iho ja aina talvella ihottuma laikkuja, auttaisiko se siihen
Vuosikymmenet olen sellaista etsinyt löytämättä. Parhaaksi on osoittautunut se, että koittaa välttää kuivumista aiheuttavia asioita.
Kait se on se perinteinen erisan/hetki mitä nyt onkaan tällä nimellä.
Ei ole samanlaista litkua kuin muut.
Laita yöksi puuvillahanskat. Tepsii parhaiten.
Kaksoiskosteutus eli ensin jotain oikein kosteuttavaa. Apteekin Xyliderm on hyvä. Sen päälle karbamidipitoista voidetta. Apteekissa myydään Carbalan-nimellä. Voi olla jotain muutakin, kunhan on rasvaista. Yöksi tuo yhdistelmä ja puuvillahanskat. Minä laitan vielä siihen päälle muovihanskat, niin kädet oikein hautoo yön aikana. Tekee ihmeitä.
Dermosil myy sellaista käsienhoitosettiä, missä on hydrogeeli, panthenolivoide ja puuvillakäsineet.
Joku jossa on karbamidia. Ostin juuri yhtä, mutta juuri tätä merkkiä en voi suositella, kun sen joukossa on pienenpieniä valkoisia rötäleitä ja vaikka se kosteutttaa ihoa, se tuntuu ikävältä.
Emännän voide esim., sitä saa kaupasta. Tai apteekista Aqualan L. Yöksi sitten jotakin paksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita yöksi puuvillahanskat. Tepsii parhaiten.
Ja rasvaa kädet tietysti ensin
Vierailija kirjoitti:
Joku jossa on karbamidia. Ostin juuri yhtä, mutta juuri tätä merkkiä en voi suositella, kun sen joukossa on pienenpieniä valkoisia rötäleitä ja vaikka se kosteutttaa ihoa, se tuntuu ikävältä.
Karbamidia voi rikkinäisellä ja kuivalla iholla tuntua ihan polttavana, mutta menee kyllä ohi.
https://www.yliopistonapteekki.fi/kocostar-hand-moisture-pack-1-kpl-702… nää on tehokkaita
Vierailija kirjoitti:
Kaksoiskosteutus eli ensin jotain oikein kosteuttavaa. Apteekin Xyliderm on hyvä. Sen päälle karbamidipitoista voidetta. Apteekissa myydään Carbalan-nimellä. Voi olla jotain muutakin, kunhan on rasvaista. Yöksi tuo yhdistelmä ja puuvillahanskat. Minä laitan vielä siihen päälle muovihanskat, niin kädet oikein hautoo yön aikana. Tekee ihmeitä.
Dermosil myy sellaista käsienhoitosettiä, missä on hydrogeeli, panthenolivoide ja puuvillakäsineet.
Xyliderm ei sovi kaikille. Aiheuttaa mulle näppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko käyttänyt...puolisollani on kuiva iho ja aina talvella ihottuma laikkuja, auttaisiko se siihen
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sade-40-ml-pihka-suolasalva?id=…
Testaisin tätä tuohon ongelmaan
Mulla toimii hyvin se ceraven sinisessä tuubissa oleva rasva. Se ei ole käsivoide vaan jotain sellaista vähän geelimäistä tököttiä joka on hyvä myös huulirasvana ja kynsinauhavoiteena. Laitan tuota aina yöksi vaikka ei olekaan mitään tahmaavaa vaan imeytyy aika nopeasti.
Minulla toimii apteekista saatava Dermalog 22% emulsiovoide. https://www.yliopistonapteekki.fi/dermalog-22-emulsiovoide-200-ml-51479
Iho tarvitsee kosteutta ja rasvaa, mikä lukitsee kosteuden ihoon. Terveelle iholle riittää yksi voide, mutta kosteusköyhä iho tarvitsee kaksi voidetta. Kosteutusvoiteen ja rasvaisen siihen päälle.
Moottoriöljy. Ja mustana.